Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sielunkumppani vs "kaksoisliekki"

Vierailija
30.03.2024 |

Sielunkumppani: Henkilö kenen kanssa on hyvä olla, tämä henkilö voi olla oma perheenjäsen, ystävä, sukulainen tai sitten kumppani kenen kanssa on yhdessä.

"Kaksoisliekki": Näitä on jokaisella vaan 1, tää suhde ja ihminen on se mikä laittaa sussa ihmisenä henkisen kehityksen käyntiin. Kaksoisliekkien suhde ei ole helppo, eikä se yleensä kestä kauaa. Kaksoisliekit on kumminkin aina 2 ihmistä, ketkä tuppaavat löytämään toisensa aina uudestaan, ihan sama kuinka monta vuotta erosta on kulunut. Näiden ihmisten energiat janoavat toistensa luokse aina uudestaan ja uudestaan. Näiden 2 ihmisen on tarkoitus kehittyä henkisesti toisistaan. Näihin "kaksoisliekkeihin" viittaavia elokuvia on myös tehty lukuisia. 

Sielunkumppanuus on myös rakkautta, mutta toi "kaksoisliekki"suhde on se vahvin muoto rakkaudesta. 

Onksulla tällästä ihmistä ollu elämässä, tai suhdetta? Muistakaa, väkivaltaset yms suhteet ei kuulu tähän juttuun ollenkaan. 

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kenenkään kaksoisliekki tai sielunkumppani koskaan joku työtön tai matalapalkkatyöläinen? 

Raha tai materia ei liity näihin mitenkään. Rahan tai materian ei tulisi edustaa rakkaudellisia arvoja millään tavalla, älkää identifioiko näitä osaksi itseänne ja onnellisuuttanne.

Vierailija
62/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kenenkään kaksoisliekki tai sielunkumppani koskaan joku työtön tai matalapalkkatyöläinen? 

Se on vähän sama kuin nämä, jotka sanovat että muistavat edellisestä elämästään jotain... Kukaan ei koskaan ollut joku peltoja kuokkiva maalainen, vaan kaikki ovat olleet jotain kuninkaallisia, kenraaleja, tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhaata kumpikin. Kaksoisliekki höpinä tulee jenkeistä ja siitä joku siihen uskonut ja perehtynyt nainen YouTubessa selosti mitä paskaa se on. Harmi kun en muista missä se oli niin voisi linkata.

Voi näitä nimityksiä käyttää jos asia on oikein ymmärretty ja on puheissaan totuudellinen, rakkaudellinen. Epäaitous sekä valheellisuus on pilannut paljon.

Kuvastammehan me asioita monin tavoin muutenkin.

Vierailija
64/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän sama kuin nämä, jotka sanovat että muistavat edellisestä elämästään jotain... Kukaan ei koskaan ollut joku peltoja kuokkiva maalainen, vaan kaikki ovat olleet jotain kuninkaallisia, kenraaleja, tms. 

Ei ole edes edellisiä elämiä eikä ole tuleviakaan. On vain tämä elämä jota nyt elämme.

Vierailija
65/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin aikaa asioita seuranneena totean: diagnoosit saamatta näillä kielillä puhujilla ja muilla 'henkeviä' harrastavilla. taustalla vahva traumatausta. mut eihän se mitään, jos lohtua saa ryhmään kuulumisesta. tosin näillä hoidoilla rahastetaan valtavasti. 

Vierailija
66/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelisin, että sielunkumppanin kanssa ollaan jotenkin samanlaisia, samalla aaltopituudella, ja kuulutaan yhteen ainutlaatuisella tavalla. Vähän kuin henkiset "identtiset kaksoset".

Kaksoisliekkiin en ole kovinkaan perehtynyt, mutta se ilmeisesti tarkoittaa jotain ihan muuta ja minun on vaikea ymmärtää koko käsitettä.

Jep. Rakkaudellisuus on avomielisyyttä, positiivisuutta, sitä että toimitaan samantahtisesti. Se on eläytymiskykyä, empatiaa. Kykyä rauhoittua toisen vierelle ja molemminpuolinen kyky ja halu ruokkia kiihkoa toisessa. 

Toi kaksoisliekki on pelkkä skämmi, rakkaushuijaus. Siinä suljetaan maailma ulkopuolelle ja kun ollaan ihan kaksin, aletaan taistella elintilasta ja siitä, kumpi saa olla pää ja kumpi päätön lihanpala. Naisille markkinoidaan itsetutkiskelua ja omiin virheisiin keskittymistä, mikä on hemmetin hieno tapa luoda oikeutus henkiselle väkivallalle.

Vierailija
67/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi 41 (kommentin lainaus ei nyt jotenkin toimi)! Onko jollain vielä kokemusta tuosta roolien vaihtumisesta, siis niin, että jätetty jahtaaja alkaakin jossain vaiheessa juosta pakoon ja mikä sen laukaisee? 

Olen eri, mutta voisin kuvitella, että ihminen näkee oman arvonsa, löytää uuden kumppanin, joka on aidosti kiinnostunut, tai ainakin ymmärtää että yksin on parempi kuin suhteessa, missä toinen ei välitä.

Itse olen alkanut ajattelemaan, että kaksoisliekkien ei ole edes tarkoitus palata yhteen vaan sen tarkoitus on nimenomaan tarkoitus saada ymmärtämään oma arvonsa ja se että suhteen ei tarvitse olla sellainen missä toinen välittää enemmän kuin sinä itse. Sielunkumppanuus ja sellainen suhde missä on hyvä olla alusta asti on alkanut kuulostaa paljon paremmalta suhteelta.

Vierailija
68/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä kohtaan 65. Terapian jälkeen ymmärsin mitä tarkoittaa ohutnahkainen ja paksunahkainen narsisti. Kysehän on narsismista. Ne vain puetaan nättiin pakettiin. Näitähän liekkirakkauksia tulee ja menee hylätyksi tulemisen pelkoisilla ja sitoutumiskammoisilla henkevillä ihmisillä. Skismoja ja yhteenkuulumisen vaihtelevia tunne🔥 myös näissä ryhmissä. "Heimolaisuus" tunnevammaiset kokevat kuuluvansa yhteen. Tästä aiheesta olis hyvä kirjoittaa tietokirja. Osaisivat ihmiset hakeutua ajoissa traumoineen hoitoon. Ja 💊

Vierailija
69/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on NARSISMIN erilaisista riippuvuus- ja esiityvyysmuodoista. Kyse on kaltoinkohtelusta ja rakkaudettomuudesta lapsuuselämän tunneköhyys turvattomuus. 

Vierailija
70/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on niin symppiksiä näissä. Oon ollut jo pari vuotta salasuhde eräälle miehelle, jonka vaimo somettaa kaksoisliekkijuttuja miehestään ihan rakastunena. Sama mies on valittanut kuinka rasittavia vaimonsa lapset on ja kuinka huono vaimo on sängyssä. 

Vierailija
71/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

---Avainsana: ohutnahkainen narsisti

Julkaistu16.4.2024

Katso minua, jotta näen itseni. Tapauskuvaus termin ohutnahkainen narsisti silmin

Jos varhainen hoiva on kehittyvän lapsen kannalta riittämätöntä, mieli alkaa suojautua toistuvilta

pettymyksiltä, kuten häpeän tunteilta epäonnistuneesta vuorovaikutuksesta. Toistuvat häpeän kokemukset

voivat vaikuttaa terveen itsetunnon ja ydinminuuden syntymiseen. Häpeän tunteilta suojautuminen voi

johtaa narsistisen problematiikan syntyyn ja ohutnahkaisesta narsismista kärsivä kääntää häpeän tunteet

itseensä, kohdatessaan vaikeuksia ihmissuhteissa. Ohutnahkainen on sisäistänyt muiden pahuuden ja

arvottomuuden tunteet itseensä, pitäen itseään pahana ja syyllisenä. Ohutnahkainen laittaa toistuvasti omat

tarpeet ja tunteet syrjään, ollakseen hyväksytty ja välttääkseen torjutuksi tulemisen tunnetta. --- jatkuuu

Kannattaa tutustua aiheeseen ja aloittaa tervehtymisprosessi omaan elämään💝😘

Vierailija
72/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on niin symppiksiä näissä. Oon ollut jo pari vuotta salasuhde eräälle miehelle, jonka vaimo somettaa kaksoisliekkijuttuja miehestään ihan rakastunena. Sama mies on valittanut kuinka rasittavia vaimonsa lapset on ja kuinka huono vaimo on sängyssä. 

No sehän on miehen oma vika, jos antaa vaimolleen väärän kuvan ajatuksistaan.

Vierailija
73/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta! Eräs yh-äiti parisuhteessa ja 'henkevä' meditoiva mies vonkaa villiä seksiä toisaalla. Luulen, että tämmöinen kaverillinen, hyvät tyypit 'parsuhde', näyttää hyvältä CV:ssä, työpaikalla...ei ole yksinäinen Tinder poikamies enää, kun ikääkin jo.... jne. 

Vierailija
74/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta! Eräs yh-äiti parisuhteessa ja 'henkevä' meditoiva mies vonkaa villiä seksiä toisaalla. Luulen, että tämmöinen kaverillinen, hyvät tyypit 'parsuhde', näyttää hyvältä CV:ssä, työpaikalla...ei ole yksinäinen Tinder poikamies enää, kun ikääkin jo.... jne. 

Ja kyllä sitä tiedostaa suhteensa tilan. Mutta on helpompi paketoida  huono olo nätisti ja olla uskovinaan 🔥🔥🔥

Voihan olla syynä raha, talous, työttömyys, pelko olla yksin. Ja siksi pysytään huonossa parisuhteessa,  haetaan juurikin lohtua näistä höpötyksistä. Niiden luomassa kuplassa jaksaa arkea. 

Vierailija
75/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kaksoisliekkihomma joku länkkäreiden uushenkisyyden nerokas tuotos, vai onko tällä oikeaa historiaa tai juuret jossain vanhemmissa uskonnoissa? Siis nimenomaan kaksoisliekeistä eikä sielunkumppaneista puhuttaessa. Tietääkö joku? 

Vierailija
76/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kaksoisliekkihomma joku länkkäreiden uushenkisyyden nerokas tuotos, vai onko tällä oikeaa historiaa tai juuret jossain vanhemmissa uskonnoissa? Siis nimenomaan kaksoisliekeistä eikä sielunkumppaneista puhuttaessa. Tietääkö joku? 

Juutalaisuudessa ja Hinduismissa on sielunkumppani/sielunvaellus käsitteet, mutta tämä varsinainen "twin flame" -juttu on new agea. 

Vierailija
77/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiennyt, niin pettäjät aina puhuvat paskaa kumppanistaan, jotta se toinen nainen/mies tuntisi sympatiaa tätä pettäjää kohtaan.

Naurattaa, miten helposti manipuloitavissa olet. Todennäköisesti se nainen on hyvä sängyssä, mutta pettäjälle ei riitä mikään.

Vierailija
78/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiennyt, niin pettäjät aina puhuvat paskaa kumppanistaan, jotta se toinen nainen/mies tuntisi sympatiaa tätä pettäjää kohtaan.

Naurattaa, miten helposti manipuloitavissa olet. Todennäköisesti se nainen on hyvä sängyssä, mutta pettäjälle ei riitä mikään.

Joo ja lisäyksenä vielä, että jos se vaimo ja lapset oikeasti niin rasittavia olisi, niin olisihan se eronnut jo ajat sitten. 

Vierailija
79/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja on ollut kauan. En osaa edes kuvitella mikä voisi olla parempaa. Määritelmäsi mukaan ei voi silti olla kaksoisliekki jos suhde toimii? Toisaalta ihan sama minkä nimen suhteelle joku ulkopuolinen antaa.

Vierailija
80/101 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muisto elämästä jossa olen ollut köyhä maalainen, pahainen piika, kastin alimmainen. Muisto on niin elävä ja erikoinen että en keksi sille mitään muuta selitystä kuin entinen elämä. Kuin lyhyt filminpätkä jossa itse olin. Muistan miltä karkeasta kankaasta tehty vaate tuntui päällä, ympärillä olevan mäntymetsän, hökkelin jossa kyyhötin piilossa uhkaavaa ja väkivaltaista tilannetta. Ja ajatuksen että selviän tästä ehkä hengissä koska olen niin vähäpätöinen ettei ne minua tapa.

Ja tuohon kaksoisliekkiasiaan: oli totta tai ei, minulla on kokemus henkilöstä jonka energiat tunsin, yhteys oli todella vahva, sisälsi kokemuksia jotka ei olleet ns tästä maailmasta, ja todella uskoin että tämän täytyy nyt olla kaksoisliekki. Suhteesta ei kuitenkaan koskaan tullut mitään ja en häntä myöskään tippaakaan kaipaa, olen vain helpottunut että pääsin irti ja sain jatkaa omaa elämääni. Että ei nämä kokemukset tosiaan aina niin mustavalkoisia ole, se mikä saattaa tuntua pomminvarmasti ah niin oikealta voikin paljastua joksikin aivan muuksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi