Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

33v jo liian vanha saamaan lisää lapsia? kaksi ennestään, ja tuntuu

Vierailija
06.09.2008 |

Itse olen "vasta" 31 mutta ajattelin saada neljännen 1-2 vuoden päästä. En tosiaankaan koe itseäni liian vanhaksi, ellen sitten ikäänny silmissä kahdessa vuodessa!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää nyt 31v ja kolmas vielä haaveissa... Tosin korkeintaan vuoden parin päästä, olen vasta aloittanut uudessa työpaikassa.

Vierailija
2/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lastentekoikä jo ohi. Miten jaksais enää raskauden, valvomiset vauvan kanssa jne. ...Tiedän, että monet alottaa vasta tässä iässä. Mut kai se on sit yksilöllistä. Kun musta tosiaan tuntuu, että olen jo liian vanha. Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövalvomisia, joten luulen, että meidän lapsiluku on täynnä tämän viimeisen jälkeen.

Vierailija
4/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v ja 5v lapset ja elämä aika mukavan helppoa monessa suhteessa. Sitä miettii, että jos vielä haluis lapsia yrittää, niin nyt se tarttis pian tehdä. Muuten ikäero venähtää hirmusesti. Mut mietityttää just oma jaksaminen ja se kun on tottunut taas omaan aikaan ja muuten helppoon arkeen. Mut tosiaan itsekkin ajattelen, että nyt on viimiset hetket kokeilla perheenlisäystä. Yli 35v en kyllä enää raskaana haluais olla. Riskitkin nousee kokoajan iän myötä.

Vierailija
5/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekani 38-vuotiaana ja tokan nelikymppisenä. Ei ole ollut ongelmia jaksamisten kanssa. Kolmatta en enää tässä iässä tee, vaikka väliin salaa haaveilenkin ;-) Vieläkin tuntisin jaksavani, mutta tuo ikä numeroina sanoo: "ei enää tässä iässä" :(

Vierailija
6/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ekan laspen 34-vuotiaana, toisen laskettu aika on 37-v. synttäriksi. En yhtään ymmärrä mikä tässä on ongelma jaksamisen kannalta. En ole yhtään sen huonokuntoisempi kuin vaikkapa 5 vuotta sitten. Pikemminkin olen paremmassa lastensaanti-iässä kuin koskaan elämässäni. Ennenkaikkea ja varsinkin henkisesti! Eli ei unohdeta tätä henkistä hyvinvointia, sehän liittyy myös synnytyksestä toipumiseen ja "lapsivuodeajan" kestämiseen.

Vierailija
7/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 34v ja viides tulossa. Ja hyvin oon jaksanut. Kuudettakin haaveilen kaveriksi sitten parin vuoden kuluttua syntyväksi, mutta sitten saa loppua mun lapsien teko. :)

Vierailija
8/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen "vasta" 26. Epäilen, ettei se jaksaminen ole pelkästään iästä kiinni, vaan kaikesta fyysisestä kunnosta (ei vain siitä kauanko jaksaa juosta, vaan terveydestä).

Vierailija
9/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet vielä 10 vuotta lapsentekoiässä:)

Vierailija
10/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina vain muuttuu idiottimaisemmiksi....

NO ET TIETENKÄÄN OLE!!!!

Vierailija
11/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmas on tulossa.

Need I say more? Et ole liian vanha, patsi jos itse tunnet niin.

Vierailija
12/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 37, laspet 9, 6 ja 1,5. yksi olisi vielä ihana mutta olenko liian vanha?

Vierailija
13/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on täällä. Mulla meni lapsentekoikä heti ekan lapsen jälkeen ohi, 31-vuotiaana.

Ja tyytyväinen olen ollut ja päätöksessäni pysynyt. Nyt 38:na onnittelen itseäni siitä, etten lähtenyt normielämää suorittamaan tyyliin "kaksi niitä olla pitää".

Kauhistuttaa ajatus edelleen, että alkaisin panikoimaan ensin tulevaa synnytystä, sitten yövalvomisia .... Never again!

Vierailija
14/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko liian vanha vai vain mukavuudenhaluinen. MInulla on jo kolme lasta ja se saa nyt riittää vaikka välillä onkin hirvittävä vauvakuume. Ehkä se on järki joka mulla päässä kolkuttelee ja sanoo, että kolme lasta on meidän perheelle sopivasti.

Oikeasti 32 tai 33 ei ole paha ikä tehdä lapsia.

Vierailija
15/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liian vanha tai nuori silloin kun ei voi saada lasta, mutta henkinen valmius varmaan vaihtelee. Jos tunnet olevasi liian vanha, olet sitä, mutta jos kysyt vain testataksesi muiden näkemyksiä, älä kuuntele mitään yleistä mielipidettä, vaan tee sinulle ja perheellesi paras ratkaisu.

(itse ajattelin vasta aloittaa parin vuoden päästä, eli silloin olisin juuri 31).

Vierailija
16/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 33v ja lapset 6v ja 3v. Pitkän pohdinnan jälkeen päädyimme miehen kanssa siihen että lapset on nyt tehty ja mies kävi steriloinnissa kuukausi sitten. Mulla raskaudet olleet vaikeita, joten sekin vaikutti päätökseen, mutta ennen kaikkea se, että en usko enää selviäväni yöheräilyistä yms. Nyt on ihanaa kun alkaa olemaan hieman omaa aikaa ja joskus jopa nukutaan yöt putkeen (kuopus ollut koko ikänsä huono nukkumaan...). Meille kyllä mahtuisi yksi lapsi vielä perheeseen, joten harkinnassa on parin vuoden sisällä adoptointi tai sijaisperheeksi ryhtyminen. Kyllä mulla vauvakuumetta välillä on ja onhan se haikeaa ettei elämää enää sisällään kanna, mutta luulen että elän pidempään ja ehkä jaksavampana kun lopetan lastenteon nyt. Kuuntele itseäsi ja elä tässä päivässä onnellisena siitä mitä sinulla jo on.

Vierailija
17/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kunnossa te ihmiset olette, jos vähän päälle kolmekymppisenä tuntuu tolta. Minä sain lapseni 38-vuotiaana enkä ole kertaakaan ollut mitenkään erityisen uupunut.. Raskaus oli luomu ja odotusaika ja synnytys meni normaalisti, ilman mitään sen erityisempää. Toipuminen raskaudesta ja synnytyksestä oli myös nopeaa. Mutta jos on jo 33-vuotiaana liian vanha moiseen, niin sitten kannattaa varmaan keskittyä kunnon kohentamiseen lapsiluvun lisäämisen sijaan.

Vierailija
18/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliset 8v ja 5v

Vierailija
19/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi vanhempien äitien piti noin aggressiivisesti tähän vastata! Jos on tehnyt lapsensa nuorena, ja silloin on mielestään tehnyt ne oikeassa iässä, niin ihan hyvin voi tuntea itsensä liian vanhaksi aloittamaan ruljanssia uudelleen. Siinä on vaan se hyvä, että jos tulee muutaman vuoden päästä uusiin aatoksiin, asiat voi vielä korjata! :)

En mäkään halua enää hoitaa vauvaa, vaikka olen 30-vuotias. Kun nämä lapseni kasvavat tästä isommiksi, mun elämänikin pääsee siirtymään säästöliekiltä täyteen roihuun. Oikein odotan niitä asioita, joita voin tehdä yhdessä isompien lasten kanssa, miehen kanssa kahdestaan ja ihan itsekseni, ilman natiaisia vaatimassa huomiota. Aika aikaansa kutakin jne. Mutta eipä se silti iso katastrofi olisi, vaikka saisinkin vielä iltatähden, se ei vaan ole mun toivelistallani.

Vierailija
20/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

numeroita. Sitä pitäisi varmaan miettiä jotenkin kunnon kannalta tai oletetun eliniän. Toiset elää 100 vuotiaiksi ja toiset kuolee kuuskymppisenä. Toinen voi siis olla 30-vuotiaana keski-ikäinen ja toinen ei ole edes kolmasosaa elämästään elänyt:)