Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä ylimääräisistä vapaapäivistä?

Vierailija
30.03.2024 |

Kertokaa te kaikkitietävät palstalaiset. Miten näistä ylimääräisistä vapaapäivistä on tarkoitus selvitä hengissä?

Ulkona on karmea keli (ollaan silti käyty pikaiseen), rahaa ei ole yhtään (oikeasti yhtään, kela yllättäen hylkäsi etuuden joten kaikki suunnitelmat peruttiin) ja ruutuaika käytetty.

Lapset (13v, 10v ja 4v) tappelee koko ajan joka asiasta keskenään tai minun kanssani (- ei toista aikuista tai tukiverkkoa). Olen aina aivan loppu lomien jälkeen (kuormittunisongelmaa, masennusta jne) kun nämä on pelkkää pitkien tuntien selviytymistä. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo ollenkaan alkoholia ja olen masennukseni vuoksi hoidon piirissä, nämä eivät myöskään vastaa kysymykseeni mitenkään. Myöskään kevätsiivousta ei tarvitse tehdä, elämme minimalistisesti eikä asunnossa ole mitään myytävää joka ei olisi jo tori.fi myynnissä. Tosiaan koko päivän on satanut vettä tai räntää ja lapsi sai jo kumisaappaatkin sisäpuolelta märäksi, joten ulkoilua emme voi enää tänään harrastaa. 

Valitettavasti hauskat sossu komentit eivät auta koska ei lapsia hyvästä kodista pois viedä sen vuoksi että kysyn miten muut pärjää ylimääräisinä vapaapäivinä tai siksi että kelan rahat viipyvät emmekä pääsekään elokuvateatteriin. Ruokaa lapsille kyllä on kun viimeisillä rahoilla ostin. Jopa suklaamunat saivat!

Lautapelit joita nuorin voi pelata ei kiinnosta isompia ja pelit alkavat mennä "tuo huijaa" tappeluksi. Leffa on katsottu jo ja lukeminen kiinnostaa ainoastaan nuorinta, toki kun torstaist

Uskallan väittää, että huomenna kirjasto ei ole auki, koska on pääsiäissunnuntai. 

Vierailija
22/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa on omatoimiaika pyhistä huolimatta, tarkistin asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin vaikeaa. Eikö kenelläkään lapsista ole yhtäkään kaveria kenen kanssa olla välillä? 

Vierailija
24/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät pyhät on meidän uusioperheessa aivan yhtä helvettiä. Ennen se vielä meni siinä ydinperheessä, kun oli omat lapset ja lapset tietenkin pienempiä. Nyt nykyisen puolison ex lähtee joka ikinen pääsiäinen ja mikä nyt muukin pyhä, niin aina jonnekin reissuun. Meillä on siis puolison lapset ja omat lapset. Ei riitä neliöt, kukaan ei tottele mitään, mitään tekemistä ei keksitä ja mä olen aivan loppu kaikesta. Tuntuu että pyhät on aina olleet vaikeita, kun ei nykylapset enää leiki. Ne joko pelaa, kattoo telkkaria tai sitten ne riehuu. Siinä on vaihtoehdot. Nyt neljä tuollaista esiteiniä on ahtautuneena tähän pieneen kerrostaloasuntoon ja mä en taas tiedä mitä tehdä. Käyn välillä kävelyillä, että saan aivoja purettua. Ahdistaa aivan tosissaan.

Vierailija
25/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien kaverit olivat reissuissa tai toisella vanhemmallaan jolloin ei ole mahdollista kaverin alkamiseen. Nuorin ei ole ikinä ollut kaverilla (liian ujo) eikä voi terveytensä vuoksi mennäkään (vaativahoitoinen allergia).

Voimia 24 juuri tälläistä vertaistukea kaipaan. Meillä lapset leikkii keskenään (tai no isommat), mutta loputtomasti ei leikitkään suju sisaruksen kanssa vaan nyt ollaan ylitetty se raja kun toisen naama ärsyttää. Onneksi pääset välillä tuulettumaan, vaikka ei mikään 30min riitä kantamaan kuin sen aikaa kun on poissa kotoa.

Vierailija
26/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan myös jossakin viestissä ehdotettuja korvatulppia, itsekin käytän niitä, kun lasten meteli ärsyttää/väsyttää ja miehelläkin välillä liian kova ääni.

Jaksamisia teille kaikille, arki alkaa kolmen yön päästä.

Vierailija
27/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmea keli? Missä päin Suomea? Täällä on ollut oikein kiva pilvinen kevätpäivä. Lämmintä +8. 

Täällä satoi puoli päivää lunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi