Miten selvitä ylimääräisistä vapaapäivistä?
Kertokaa te kaikkitietävät palstalaiset. Miten näistä ylimääräisistä vapaapäivistä on tarkoitus selvitä hengissä?
Ulkona on karmea keli (ollaan silti käyty pikaiseen), rahaa ei ole yhtään (oikeasti yhtään, kela yllättäen hylkäsi etuuden joten kaikki suunnitelmat peruttiin) ja ruutuaika käytetty.
Lapset (13v, 10v ja 4v) tappelee koko ajan joka asiasta keskenään tai minun kanssani (- ei toista aikuista tai tukiverkkoa). Olen aina aivan loppu lomien jälkeen (kuormittunisongelmaa, masennusta jne) kun nämä on pelkkää pitkien tuntien selviytymistä.
Kommentit (27)
Kirjastossa on omatoimiaika pyhistä huolimatta, tarkistin asian.
Ei voi olla noin vaikeaa. Eikö kenelläkään lapsista ole yhtäkään kaveria kenen kanssa olla välillä?
Pitkät pyhät on meidän uusioperheessa aivan yhtä helvettiä. Ennen se vielä meni siinä ydinperheessä, kun oli omat lapset ja lapset tietenkin pienempiä. Nyt nykyisen puolison ex lähtee joka ikinen pääsiäinen ja mikä nyt muukin pyhä, niin aina jonnekin reissuun. Meillä on siis puolison lapset ja omat lapset. Ei riitä neliöt, kukaan ei tottele mitään, mitään tekemistä ei keksitä ja mä olen aivan loppu kaikesta. Tuntuu että pyhät on aina olleet vaikeita, kun ei nykylapset enää leiki. Ne joko pelaa, kattoo telkkaria tai sitten ne riehuu. Siinä on vaihtoehdot. Nyt neljä tuollaista esiteiniä on ahtautuneena tähän pieneen kerrostaloasuntoon ja mä en taas tiedä mitä tehdä. Käyn välillä kävelyillä, että saan aivoja purettua. Ahdistaa aivan tosissaan.
Molempien kaverit olivat reissuissa tai toisella vanhemmallaan jolloin ei ole mahdollista kaverin alkamiseen. Nuorin ei ole ikinä ollut kaverilla (liian ujo) eikä voi terveytensä vuoksi mennäkään (vaativahoitoinen allergia).
Voimia 24 juuri tälläistä vertaistukea kaipaan. Meillä lapset leikkii keskenään (tai no isommat), mutta loputtomasti ei leikitkään suju sisaruksen kanssa vaan nyt ollaan ylitetty se raja kun toisen naama ärsyttää. Onneksi pääset välillä tuulettumaan, vaikka ei mikään 30min riitä kantamaan kuin sen aikaa kun on poissa kotoa.
Komppaan myös jossakin viestissä ehdotettuja korvatulppia, itsekin käytän niitä, kun lasten meteli ärsyttää/väsyttää ja miehelläkin välillä liian kova ääni.
Jaksamisia teille kaikille, arki alkaa kolmen yön päästä.
Vierailija kirjoitti:
Karmea keli? Missä päin Suomea? Täällä on ollut oikein kiva pilvinen kevätpäivä. Lämmintä +8.
Täällä satoi puoli päivää lunta.
Uskallan väittää, että huomenna kirjasto ei ole auki, koska on pääsiäissunnuntai.