Miksi kerrotte läheisen kuolemasta fb:ssa?
Kertokaa miksi teette näin.
Tai instagramissa.
Miksi kerrotte siitä sosiaalisessa mediassa?
Kommentit (16)
Jos kertoo omalle kontaktipiirilleen ympäripyöreästi, että tämmöinen menetys on ollut, niin mitä haittaa siitä muka on? Silloin ei tarvitse selittää asiaa kaikille erikseen. Tuleepahan kerralla selväksi. Aika kiusallista, jos joku tuttava 3 vuoden päästä kysyy, "mitäs hänelle kuuluu?"
Tein sen koska työni oli hyvin verkostomaista, tapasin paljon eri ihmisiä. Halusin että he tietävät miksi olin yhtäkkiä harmaankalpea ja hajamielinen (omainen kuoli tapaturmassa). Ei ollut voimia kertoa jokaiselle erikseen. Sairaslomaa sain yhden päivän.
Eikös siellä somessa kerrota omia kuulumisia. Kuuluminen on sekin, että on menettänyt läheisen ystävän. Tosin katsoisin tarkkaan, keille sen tiedon jakaisin.
Itse ilmaisisin asian ympäripyöreästi. Jo senkin vuoksi että tiedonkerääjille ei minun perhesuhteet kuulu.
"Omaiseni/läheiseni kuoli. Teen nyt surutyötä"
En ole koskaan kertonut somessa läheisteni kuolemasta. Minulta on kuolleet vanhemmat ja sisarus. En kertonut edes lemmikkini kuolemasta, vaikka sekin jätti ison aukon arkeemme.
Minä en kaipaa mitään osanottoja somen kautta. Se on niin teennäistä. Niiden joiden tarvitsee tietää menetyksistäni, saavat tietää sen muuta tavalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kertonut somessa läheisteni kuolemasta. Minulta on kuolleet vanhemmat ja sisarus. En kertonut edes lemmikkini kuolemasta, vaikka sekin jätti ison aukon arkeemme.
Minä en kaipaa mitään osanottoja somen kautta. Se on niin teennäistä. Niiden joiden tarvitsee tietää menetyksistäni, saavat tietää sen muuta tavalla.
Muulla tavalla. -sama-
Mutta kukaan ei kysy miksi omistaa sometiliä yhtään missään. Mihin somea tarvitaan? Miksi sitä käytetään? Miksi muinaiset ihmiset eivät omistaneet somea? Miksi he eivät tarvinneet somea? Kukaan ei kysy oikeita kysymyksiä.
Parasta oli suvun F.b. ilmotustaululla oli läheen sukulaisen ilmotus kuolemasta.
Koska en F-B en istagram. Tetoa ei minulle asiasta tullut. Kysyin systeri miksi et kertonnut? Vastaus olihan se ilmotus F.B. ps.kysessä oli toisen siskoni äkillinen kuolema.Ihmiset ei osaa edes kuolemasta kertoa yksi puhelu.Kaikki pitää kertoa some.Kumma maailma.
Onhan se halvempi tapa kuin kuolinilmoitus painetussa lehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kaipaa mitään osanottoja somen kautta. Se on niin teennäistä. Niiden joiden tarvitsee tietää menetyksistäni, saavat tietää sen muuta
Samat aatokset. Onneksi en enää ole somessa, niin ei tarvitse ihmetellä tätä toimintaa.
Olen kertonut läheisteni kuolemasta Facebookissa yleensä siinä vaiheessa, kun hautajaiset on pidetty. Yleensä samaan aikaan, kun kuolinilmoitus on julkaistu kotipaikkakunnan lehdessä. Miksi? Koska kyllä elämän surullisetkin puolet kuuluvat someen ja ne voi ilmaista kauniisti ja arvokkaasti.
Miksi en?
Siitä liikkui jo niin paljon huhuja että oli paljon helpompaa kertoa kerralla kaikille.
Jotta muutkin voisivat surra jos eivät tienneet kuolemasta.
Fuckbuddy