Poika on katsonut mua koko päivän sillä tavalla, että hänellä olisi minulle asiaa
Jokainen vanhempi varmaan tavoittaa tuon katseen... Noh, menin äsken kysymään, että onko hänellä jotakin asiaa. Ensin hän mun mielestä yritti saada sanotuksi jotakin mutta yhtäkkiä huusi "ei oo, mee pois". Harmittaa kun näen tuhannen kilometrin päähän, että joku on vialla ja hän ei saa sanotuksi. En pysty auttamaan, kun en tiedä miten voisin auttaa.
Kommentit (24)
Viiraako hänellä päässä? Jos päässä kuuluu ääni, voi katsoa. "Siinä äiti on. Äiti on paholaisen lähettiläs."
Laita viesti. Ehkä hänen olis helpompi kirjoittaa.
On tulossa kaapista tai tajunnut olevansa väärässä kehossa. Älä painosta.
Mä meen yleensä päivittäin ihan vaan hengailemaan lasten huoneisiin niiden kanssa. Oon tehny niin aina. Välillä saatan liittyä hetkeks tekemään jtn mitä ne nyt milloinki puuhailee. Siinä sit vähän vaihdellaan kuulumisia, yleensä ensin ollaan hetki hiljaa tai lapsi vastaa vaan jtn pientä mun kysymyksiin miten päivä meni tms, mut hetken päästä alkaa tulemaan hirveesti asiaa jostain tubettajista tai koulukavereista, opeista tai harrastuksista. Jos tuntuu et joku painaa mieltä saatan myös ehdottaa jotain yhteistä tekemisistä missä tulee enemmän juteltua.
Mulla on 10 ja 12v lapset ja sen ikäiset usein on omassa huoneessa omissa oloissaan mielellään, sen takia oon ite ajatellu et on hyvä et meen mukaan sinne niiden juttuihin, että keskusteluyhteys säilyy. Ja onhan se kiva viettää yhdessäkin aikaa.
Eli aplle sanoisin, että ehdota jotain yhteistä tekemistä mistä poika tykkää, ehkä siinä samalla hän sitten avautuis oma-alotteisesti. Tosin tää voi olla vaikeeta jos teillä ei oo ollu vastaavan tyyppistä käytäntöä alunperin. Mut suosittelen alottamaan nyt jos aiemmin näin ei oo ollu. Pidä välit läheisenä, vaikka lapsi vetäytyis. Tee yhteisestä ajasta ja juttelusta rutiini. Tsemppiä sinne, on aina kamala kun huomaa et omalla lapsella on joku huonosti.
Loppupelissä Poliisi ja Suomen "riippumaton" oikeuslaitos kyllä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
On tulossa kaapista tai tajunnut olevansa väärässä kehossa. Älä painosta.
Todennäköisesti joku riita kavereiden kanssa tms. Mene vain rohkeasti ap lapsen kanssa juttusille.
Oletko kotona ja olisiko hän normaalisti yksin perjantaina? Katsooko, että äiti on kotona? Mitä tekisi muuten?
Tyttö- tai poikaystävä jättänyt. Haluaisi avautua saadakseen tukeasi mutta toisaalta ei kuitenkaan halua jakaa liikaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Viiraako hänellä päässä? Jos päässä kuuluu ääni, voi katsoa. "Siinä äiti on. Äiti on paholaisen lähettiläs."
Millä oksalla se sinun pirus istuu
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli itsellekin ihan ensimmäisenä mieleen!
Vierailija kirjoitti:
Paholainen on saattanut ottaa äidin hahmon. Sitä se katsoo.
Suosittelen vesikuulustelua, niin eiköhän kakarasi kerro mitä asiaa hänellä on!
Poika tehnyt jotain pahaa. Omatunto kolkuttaa ja haluaisi kertoa muttei uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vesikuulustelua, niin eiköhän kakarasi kerro mitä asiaa hänellä on!
Ei kun, kusi kuulustelua 🤣! Istut ipanasi naamalle ja alat kusemaan! Varmasti kertoo kaiken ja vielä enemmän 😄
Siis, aivan kamalia kommentteja täällä! Mikä ihmisiä oikein vaivaa, kun pitää tällaista paskaa tänne kirjoittaa? Palstan taso on todellakin laskenut...
Kertoo sitten kun on siihen valmis tai sitten päättää, ettei haluakaan siitä sulle puhua. Jätä se rauhaan, äläkä painosta.