Miksi pähkinöistä sanotaan että ovat kalliita tai liian energiapitoisia? Normaali annos ei maksa juuri mitään.
Jos pähkinöitä syö pienen määrän, vaikkapa 10-15 pähkinää niin hintaa ei tule juuri mitään ja energiamäärä on ihan kohtuullinen.
Miksi pähkinöistä valitellaan että maksaa liikaa tms?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivällä jos iskee nälkä niin vaikka 5-15 pähkinää. Hintaa tulee 10-20 senttiä ja paljon hyvää energiaa.
Tuollaisesta määrästä ei tule kuin vihaiseksi. Pähkinät ovat hyviä, terveellisiä ja niin herkullisia, että pussi menee kerralla. Siksi ne tulevat kalliiksi. Once you pop, you can't stop.
t: 2 x 200g pussia marcona-manteleita/lentomatka
Vierailija kirjoitti:
Pieni hintavertailu teille, jotka kuvittelette pähkinöiden olevan halpoja:
Cashew-pähkinä 4,39€/200g
Parapähkinä 5,29€/200g
Macadamiapähkinä 7,99€/200g
Vastaavasti:
Kaurahiutale 0,53€/kilo
Auringonkukan siemen 1,69€/180g
Hinnat K-Supermarket Ruohoniityn hinnoilla.
Pähkinöitä ei ole tarkoituskaan syödä koko pussia kerralla. Esim itse. syön 15-20g päivässä jolloin cashew pähkinäpussista tulee 10-14 annosta. Eli ei jää hintaa paljoa yhdelle annokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni hintavertailu teille, jotka kuvittelette pähkinöiden olevan halpoja:
Cashew-pähkinä 4,39€/200g
Parapähkinä 5,29€/200g
Macadamiapähkinä 7,99€/200g
Vastaavasti:
Kaurahiutale 0,53€/kilo
Auringonkukan siemen 1,69€/180g
Hinnat K-Supermarket Ruohoniityn hinnoilla.
Pähkinöitä ei ole tarkoituskaan syödä koko pussia kerralla. Esim itse. syön 15-20g päivässä jolloin cashew pähkinäpussista tulee 10-14 annosta. Eli ei jää hintaa paljoa yhdelle annokselle.
Osalla on ihan tiedossa tämä. Saksanpähkinöillä ja cashewlla kontrolli vielä säilyy, mutta se primitiivinen himo kohdistuu pistaaseihin ja manteleihin. Jos haluaa pähkinänhimosta kokonaan eroon, kannattaa vaihtaa pistaasit parapähkinään.
Onko kaurahiutaleita mielestäsi tarkoitus syödä kilo kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Maapähkinät maksaa alle 4 euroa kilo Prismassa.
Mä syön päivän neljällä eurolla. Ei toki mitään gurmee ruokaa mutta silti.
"Pähkinöitä ei ole tarkoituskaan syödä koko pussia kerralla. Esim itse. syön 15-20g päivässä jolloin cashew pähkinäpussista tulee 10-14 annosta. Eli ei jää hintaa paljoa yhdelle annokselle."
Ei se hinta sillä piene, että syöt niitä vähemmän. Vaikka söisit vain yhden pähkinän päivässä, silti pähkinät ovat vähintään 10 kertaa kalliimpia kuin kaurahiutaleet. Tuskin sinä niitäkään päivässä syöt koko kilon paketillista.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siksi ihmettelenkin miksi täällä on useampi ollut sitä mieltä että pähkinöitä pitäisi vetää se pussi kerralla. Pointti oli se, että kun sen pähkinäannoksen yhdistääkin esim. kaurapuuroon niin yhden annoksen hinta ei ole kallis ja siihen on kyllä varaa ellei tuhlaa rahojansa turhuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siksi ihmettelenkin miksi täällä on useampi ollut sitä mieltä että pähkinöitä pitäisi vetää se pussi kerralla. Pointti oli se, että kun sen pähkinäannoksen yhdistääkin esim. kaurapuuroon niin yhden annoksen hinta ei ole kallis ja siihen on kyllä varaa ellei tuhlaa rahojansa turhuuksiin.
Eli sä et vieläkään tajua, että ruuan hintaa ei lasketa sen perusteella, paljonko sitä syöt. Muutenhan minulle pähkinät olisivat ilmaisia, koska en ikinä niitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän puhe ole siitä, onko pähkinöihin varaa vai ei. Aiheena on se, ovatko pähkinät kalliita. Jos vertaillaan tuotteiden hintoja, pitää verrata kilohintaa. Sillä saa selville, mikä tuote on SUHTEESSA MUIHIN kallis ja mikä ei. Annoskoolla hinnan laskeminen on varsin älytöntä, koska sinun annoksesi voi olla ihan eri kokoinen kuin minun annokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole varaa laittaa 8 euroa johonkin kuppaiseen pähkinäpussiin, jolla ei lähde nälkä vaikka sen söisi kerralla. 8 eurolla teen kahdelle päivälle täydet ateriat.
Mitä halvempia ruokia edes on? Pelkällä kaurapuurolla ja perunalla ei elä
Vierailija kirjoitti:
Maapähkinät maksaa alle 4 euroa kilo Prismassa.
Ei ole prismaa täällä. Ja pitäs muitakin pähkinöitä ja siemeniä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Maapähkinä ei ole pähkinä, se on herne.
Pähkinäntuotanto on luonnolle kestämätöntä, vedenkulutus on valtava. Mutta jos ei ilmastonmuutos ja luonnon monimuotoisuus ole etusijalla, niin syökää ihmeessä pähkinöitä.
Tuosta näkökulmasta käsin perusteltuna kaikki ruoantuotanto on kestämätöntä. Kannattaa alkaa syödä voikukkia, niitä voi myös kuivattaa talveksi. Ei maksa mitään ja takuulla kasvaa ja leviää kyntämättä ja kylvämättä ja siitä huolimatta.
Jotenkin älytöntä tämä ruoantuotanto jeesustelu, kun samaan aikaan idän suunnalla ja vähän muuallakin räiskitään metallia ja kemikaaleja taivaalle, louhitaan rahakiimassa isoja kaivoksia ja lasketaan kaikki jätevesiryönä vesistöihin.
Yksilötasolla sitä voisi mennä tyvestä puuhun tässäkin asiassa, ja pitää huolen siitä, että hoitaa edes sen tyhjäksi syödyn pähkinäpussin roskikseen, eikä heitä ulkona roskiksen viereen. Tämä on jo huippusuoritus.
Vierailija kirjoitti:
"Pähkinöitä ei ole tarkoituskaan syödä koko pussia kerralla. Esim itse. syön 15-20g päivässä jolloin cashew pähkinäpussista tulee 10-14 annosta. Eli ei jää hintaa paljoa yhdelle annokselle."
Ei se hinta sillä piene, että syöt niitä vähemmän. Vaikka söisit vain yhden pähkinän päivässä, silti pähkinät ovat vähintään 10 kertaa kalliimpia kuin kaurahiutaleet. Tuskin sinä niitäkään päivässä syöt koko kilon paketillista.
Miksi katsot pelkkää kilohintaa kun pähkinöissä on yli puolet enemmän energiaa kuin kaurahiutaleissa?
Ja kyllä, kilohinta on kalliimpi kuin kaurahiutaleilla, mutta niin on lähes kaikilla muillakin ruuilla. Tekeekö se kaikesta muustakin kallista että kilohinta on korkeampi kuin juuri kaurahiutaleilla? Vai etkö syö mitään muuta?
Juuri ostin 155 g hassel-, saksanpähkinöitä ja manteleita. 2.95 euroa. Kourallisen syön SALAATIN LISÄNÄ/päivä. Eli ei tarkoituskaan syödä kerrallaan ja kuvitella, että nälkä lähtee. Mutta lisuke se on siinä missä muukin lisuke. Ostin nuo cittarin "irtotuotehyllystä", keskimäärin edullisempi kilohinta tuolle sekoitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin 155 g hassel-, saksanpähkinöitä ja manteleita. 2.95 euroa. Kourallisen syön SALAATIN LISÄNÄ/päivä. Eli ei tarkoituskaan syödä kerrallaan ja kuvitella, että nälkä lähtee. Mutta lisuke se on siinä missä muukin lisuke. Ostin nuo cittarin "irtotuotehyllystä", keskimäärin edullisempi kilohinta tuolle sekoitukselle.
Noi on hyviä ja riittää pitkään
Joku sanoi että halvempi syödä peruna. No ei edes ole. Maksoi 15 senttiä per peruna. Samalla hinnalla kun syö pähkinöitä niin saa saman energiamäärän
5 pähkinällä ei lähde nälkä edes 1kk ikäiseltä vauvalta. Sama olla kokonaan syömättä kuin napostella 5 pientä pähkinää ajan kuluksi.