Paavi pesi ja suuteli naisvankien jalkoja!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paavi-pesi-ja-suuteli-naisvankien-jalkoja/8908102#gs.73gufs
Osa naisvangeista puhkesi kyyneliin paavi Franciscuksen pestessä heidän jalkojaan.
Paavi Franciscus pesi ja suuteli 12 naisvangin jalkoja torstaina. Kyseessä on perinteinen pääsiäistä edeltävä rituaali.
Rituaalilla muistetaan Jeesuksen nöyryyttä apostolejaan kohtaan viimeisellä ehtoollista ennen ristiinnaulitsemista. Videolta on nähtävissä, kuinka osa naisvangeista liikuttuu seremonian aikana kyyneliin. He pyyhkivät silmäkulmiaan nenäliinoilla.
Rooman Rebibbian vankilassa on naisvankeja noin 370. Vankila on yksi Italian suurimmista.
Franciscus on ensimmäinen paavi, joka pitää jalkojenpesutilaisuuden kirkkojen ulkopuolella.
Kommentit (36)
Pesevätkö evankelisluterilaisen kirkon papit ihmisten jalkoja?
Voisi lähteä pesettämään paskaiset jalkansa heillä kostoksi vuosikymmenten mittaisesta itseeni kohdistuneesta ala-arvoisesta käyttäytymisestä ja halveksumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Voisi lähteä pesettämään paskaiset jalkansa heillä kostoksi vuosikymmenten mittaisesta itseeni kohdistuneesta ala-arvoisesta käyttäytymisestä ja halveksumisesta.
Pesee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sitä pahaa jota minä teen, en tee minä itse.
Sen tekee minussa asuva synti.""
"Mahtavaa" vastuunpakoilua.
Vähän sama kuin lapset jotka tekevät jotain luvatonta ja paljastuttuaan tätä sanovat , en se ollut minä se oli minun käsi.
Tai sitten dindu nuffin.
Paavalia kuritti Saatanan enkeli hänen omien sanojensa mukaan. Jumala salli ettei ylpistyisi.
Jumalan ihmeellisillä armoitetuilla on yleensä Saatan enkeli rusikoimassa.
Ei Pietaria ja Johannesta mikään enkeli rusikoinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkillistä ja ihailtavaa toimintaa!
Oscarin arvoinen suoritus.
Uppoaako tämä näytelty paska teihin uskovaisiin todella?
Jeesus rakastaa sinuakin ja kuoli ristillä sinunkin tähtesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesee.
Nuo ovat ortodokseja. Heistä ei koskaan ole ollut minulle mitään haittaa, joskaan ei myöskään mitään hyötyä.
Evankelisluterilaisista papeista taas ei muuta ole ollutkaan kuin haittaa ja murhetta.
Kaunis tapa. Tällaista tarvitaan enemmän koska maailma on jatkuvasti yhä itsekeskeisempi ja materialistisempi. On liian yleistä että toisia katsotaan nenänvartta pitkin, mutta Paavi näyttää että olemme kaikki samalla viivalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkillistä ja ihailtavaa toimintaa!
Jeesus rakastaa sinuakin ja kuoli ristillä sinunkin tähtesi.
Älä sotke Jeesusta, rohkeaa ja hienoa miestä, kirkon ja pappis-säädyn pahuuteen ja hulluuteen.
Paavi voisi lahjoittaa isoista rahoistaan vankiloiden kunnostamiseen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis tapa. Tällaista tarvitaan enemmän koska maailma on jatkuvasti yhä itsekeskeisempi ja materialistisempi. On liian yleistä että toisia katsotaan nenänvartta pitkin, mutta Paavi näyttää että olemme kaikki samalla viivalla
Uskotko sinä todella tuon surkean teatterin aitouteen? Otan osaa mikäli uskot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesee.
Nuo ovat ortodokseja. Heistä ei koskaan ole ollut minulle mitään haittaa, joskaan ei myöskään mitään hyötyä.
Evankelisluterilaisista papeista taas ei muuta ole ollutkaan kuin haittaa ja murhetta.
Kannattaisikohan lukea koko juttu: "
Jalkojen pesu nousemassa perinteeksi myös Vantaalla
Toista vuotta peräkkäin rituaali toistettiin myös Vantaalla, jossa luterilaiset papit pesivät tavallisten ihmisten jalkoja. Kuka tahansa ohikullkija sai istua tuoliin ja kastaa jalkansa lämpimään veteen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko sinä todella tuon surkean teatterin aitouteen? Otan osaa mikäli uskot.
Symbolinen ele
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa suutelee vain "insinöörien" jalkoja. Maksamme velkaa kuten Apua orkesteri lauloi jo 1985.
Piti oikein googlettaa onko totta. Olihan se, jo 80-luvulla suomalaisia on siis syyllistetty muiden maiden paskoista. Just. Se nyt on ainakin varmaa ettei tämä pieni kansa ole kenellekkään velkaa ja muut maat voisivat pyytää edes anteeksi niitä ihmisoikeusrikkomuksia mitä suomalaisia kohtaan on tehty koko historian ajalta.