Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUKA TIETÄÄ IRTISANOMISESTA JOTAIN???

Vierailija
19.01.2007 |

Eli tilanne on tämä: työpaikallani on uhka, että joudutaan irtisanomaan työvoimaa.

Sen verran netistä löysin tietoa, että äippäloman aikana ei saa normaalisti irtisanoa jos ei ole erityinen syy.

Eli onko tämä nyt erityinen syy jos työpaikalla on liika miehitys ja pakko sanoa joku irti??

Entä mistä tiedän/saan tietää koskeeko tämä " laki" juuri minua??

Entäs onko aina viimeisenä töihin tullut se joka lähtee vai se joka kiskoo eniten palkkaa?? (kaikki tekee saman työn kuitenkin)

Kylläpä vit###aa rankasti, kun on just talo ostettu ja siihen päälle kaikki opintolainat ja autolainat....ja jos nyt jään työttömäksi!!!!

Mistä löytyisi joku sivu mistä lukea näitä juttuja?? En itse löytänyt/tai sit en osannut oikeita sanoja googlettaa....aaarghh

auttakee!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin saatat todella olla paremmassa turvassa.

Mitään irtisanomisjärjestystä ei ole säädetty, työnantajan täytyy se itse harkita.

Onko työpaikallasi YT-neuvottelut jo käynnissä?

Vierailija
2/5 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt äitiyslomalla ja tämä uhka on tulossa nyt kevään aikana, en tarkalleen osaa sanoa milloin ja minun loma loppuu tuossa huhtiikuun lopussa.

Pomo ei siitä paljon vielä puhunut, koska ajatus on vasta suunnitelma, mutta jos se on jo tehty paperille niin miksi ei tulisi käymäänkin niin?!

Työpaikallani on nyt tapahtumassa paljon uudistuksia ja minä luonnollisesti en vielä osaa uusia ohjelmia sun muita, koska en ole töissä ollutkaan...tuli vaan mieleen, että potkivat mut pois, kun en ole töissäkään ollut!

No kyllähän se selviää sit täs parin kuukauden kuluessa, mutta arvata saattaa, että ottaa päähän!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomiseen on oltava tuotannolliset tai taloudelliset perusteet.

Äitiyslomalla olijaa ei voi irtisanoa tuotannollisilla tai taloudellisilla perusteilla. Mikäli äitiyslomasi jälkeen sinut irtisanotaan, ei työnantaja saa palkata sitä ennen tai sen jälkeen ketään muuta samantyyppisiin tehtäviin.

Tässä lakitekstiä:

Raskaana tai perhevapaalla olevan työntekijän irtisanominen

Työnantaja ei saa irtisanoa työsopimusta työntekijän raskauden johdosta eikä sillä perusteella, että työntekijä käyttää oikeuttaan 4 luvussa säädettyyn perhevapaaseen. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä selvitys raskaudestaan.

Jos työnantaja irtisanoo raskaana olevan tai perhevapaata käyttävän työntekijän työsopimuksen, katsotaan irtisanomisen johtuneen työntekijän raskaudesta tai perhevapaan käyttämisestä, ellei työnantaja voi osoittaa sen johtuneen muusta seikasta.

Työnantaja saa irtisanoa äitiys-, erityis-, äitiys-, isyys-, vanhempain- tai hoitovapaalla olevan työntekijän työsopimuksen 3 §:ssä säädetyillä perusteilla vain, jos työnantajan toiminta päättyy kokonaan.

Vierailija
4/5 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli periaatteessa turvapaikkasi on vain tuohon kevääseen saakka. Usein viimeksi tulleet saavat lähteä, mutta mikään sääntö tämä ei ole. YT-neuvottelut ovat sitä varten että katsovat kuka lähtee ja kuka jää.

Jos olet liiton jäsen, soittaisin liiton lakimiehelle maanantaina. He osaavat vastata sinua vaivaaviin kysymyksiin.

Vierailija
5/5 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin äitiyslomalaisia ei irtisanottu edes hoitovapaan aikana, mutta heti töihin palaamisen jälkeen irtisanottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi