Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomi, kerro opiskelusta ja työstä

Vierailija
29.03.2024 |

Oliko vaikea päästä opiskelemaan, mikä oli parasta opiskelussa, missä olet nyt töissä, palkkasi

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vaikeaa päästä opiskelemaan. Opiskelin Laureassa ja meillä oli paljon ryhmätöitä. Meillä oli aika paljon myös lähiopetusta,oli stimulaatioharjoituksia(sosionomi-asiakas) ja tenttejä oli jonkin verran. Esseitä sai kirjoittaa paljon ja niiden piti olla laajoja(10-20 sivua tarkkoine lähteineen jos halusi hyvän arvosanan). Lastensuojelun opinnot oli vaativia mutta osa kursseista oli ihme pelleilyä. Olisin välillä kaivannut lisää haastetta.

Valmistuin hyvin arvosanoin mutta minun on ollut hankala löytää hyvää työpaikkaa. Olen kokeillut päihdetyötä,vammaistyötä laitoksissa ja perhekuntoutuksessa tehnyt sijaisuuksia. Terveysongelmat on rajannu mahdollisuuksia kun en oikein jaksa muuta kuin päivätyötä. Sen takia olen lähinnä päiväkodeissa työskennellyt ja nyt lastenhoitajana palkka on lähes sama kuin sosionomin. En voi suositella alaa. Suomessa sosionomit työllistyy huonosti ja moni tekee esim.hoitotyötä.

Vierailija
2/7 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vastauksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vaikeaa päästä opiskelemaan. Opiskelin Laureassa ja meillä oli paljon ryhmätöitä. Meillä oli aika paljon myös lähiopetusta,oli stimulaatioharjoituksia(sosionomi-asiakas) ja tenttejä oli jonkin verran. Esseitä sai kirjoittaa paljon ja niiden piti olla laajoja(10-20 sivua tarkkoine lähteineen jos halusi hyvän arvosanan). Lastensuojelun opinnot oli vaativia mutta osa kursseista oli ihme pelleilyä. Olisin välillä kaivannut lisää haastetta.

Valmistuin hyvin arvosanoin mutta minun on ollut hankala löytää hyvää työpaikkaa. Olen kokeillut päihdetyötä,vammaistyötä laitoksissa ja perhekuntoutuksessa tehnyt sijaisuuksia. Terveysongelmat on rajannu mahdollisuuksia kun en oikein jaksa muuta kuin päivätyötä. Sen takia olen lähinnä päiväkodeissa työskennellyt ja nyt lastenhoitajana palkka on lähes sama kuin sosionomin. En voi suositella alaa. Suomessa sosionomit työllistyy huonosti ja moni tekee esim.hoitotyötä.

Ei kai sosionomi missään joudu yökköilemään? Mun tuttava oli lähihoitajien esimiehenä vammaislaitoksessa aikoinaan eli päivätyö tietystikin.

Vierailija
4/7 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi tekee usein lähihoitajan hommia, myös yövuoroja.

Vierailija
5/7 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten? Eihän sairaanhoitajakaan tee lähihoitajan hommia niin miten sosionomi olisi siihen pätevä? Lääkehoidot ja kaikki? Lähihoitajakin on nimikesuojattu ammatti.

Vierailija
6/7 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelulaitoksissa työskentelevät sosionomit tekevät myös yötöitä!

Vierailija
7/7 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten? Eihän sairaanhoitajakaan tee lähihoitajan hommia niin miten sosionomi olisi siihen pätevä? Lääkehoidot ja kaikki? Lähihoitajakin on nimikesuojattu ammatti.

Luuletko, että kaikille liukuhihnalta valmistuville sosionomeille on ammattiaan vastaavaa työtä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi