Riikka Purra, näpit irti etenkin työeläkkeistä!
Ymmärrä tämä: niitä rahoittavat valtaosaksi aivan muut tahot kuin valtio!
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eläkeläistenkin pitää osallistua, jos on säästötalkoot päällä. Miten sun mielestä on reilua leikata lapselta, jolla on koko tulevaisuus edessä vielä, mutta ei ole reilua rokottaa sitä eläkeläistä, jolla on asunto maksettuna ja lokoisat oltavat.
Eläkejärjestelmä ei ole muutenkaan mitenkään oikeudenmukainen. Olen itse 40, pääsen eläkkeelle vasta yli 70 vee (ellei tule taas uusia nostoja eläkeikään) jos koskaan ja luultavasti koko eläkejärjestelmä on jo romahtanut siihen mennessä. Tuosta tulee räikeä epätasa-arvo sukupolvien välille.
Eläkkeissä saisi muutenkin olla joku katto, samalla tavalla kun muissakin yhteiskunnan tuissa. Ei mitään järkeä, että joillekin maksellaan hirveitä ökyeläkkeitä.
Miksi joku 6000 e/kk tienaava saisi eläkkeelläkin valtavasti rahaa? Mikseivät kaikki voisi saada eläkettä max. 2300 e/kk? Kai varakkailla on sijoituksia. Sijoittakoon varojaan työuralla niin pärjäävät.
Muutosta ei voi vaan tehdä takautuvasti. Jos olet nyt eläkkeellä tai nyt 30 vuotta luottanut tähän eläkejärjestelmään, niin ei siinä vaiheessa voi sanoa, että olisit säästänyt omat eläkkeesi! Toki se voidaan ottaa käyttöön nuorelle ikäpolvelle. Ja sanoa nykyisille 20:sille, että teidän pitää omat eläkkeenne kerryttää rahastoihin ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Purrahan ilmoitti, että pienien eläkkeiden rokotus ei ole missään mielessä kannattavaa.
Onhan tuo ilmoittanut monta muutakin asiaa, jonka on sitten täysin muuttanut. En mitenkään luottaisi mihinkään, mitä hän sanoi/on ilmoittanut/aikoo...
Ja minä hullu menin antamaan ääneni hänelle.
Vierailija kirjoitti:
1900e eläkkeestä lähtee noin kolmannes veroa..
Ei, puolet tuosta, noin 17%.
Vierailija kirjoitti:
1900 on kyllä aika pieni eläke.. ei siitä mitään käyeen ainakaan jää. Vanhuusiässä kuluja tulee paljon lääkkeistä, siitä että palveluja on ihan pakko ulkoistaa, kuten siivous ja ruokapalvelu. Kotihoito maksaa. Samat vastikkeet ja sähkölaskut maksettavana kuin nuoremmillakin.
Ja tein 44 vuotta töitä saadakseni tuon 1900e brutto. Onneksi ei ole mitään lääkitystä ja tässä iässä (66v.) en apuja vielä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1900e eläkkeestä lähtee noin kolmannes veroa..
Ei, puolet tuosta, noin 17%.
Mulla menee tuosta veroa 20%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eläkeläistenkin pitää osallistua, jos on säästötalkoot päällä. Miten sun mielestä on reilua leikata lapselta, jolla on koko tulevaisuus edessä vielä, mutta ei ole reilua rokottaa sitä eläkeläistä, jolla on asunto maksettuna ja lokoisat oltavat.
Eläkejärjestelmä ei ole muutenkaan mitenkään oikeudenmukainen. Olen itse 40, pääsen eläkkeelle vasta yli 70 vee (ellei tule taas uusia nostoja eläkeikään) jos koskaan ja luultavasti koko eläkejärjestelmä on jo romahtanut siihen mennessä. Tuosta tulee räikeä epätasa-arvo sukupolvien välille.
Eläkkeissä saisi muutenkin olla joku katto, samalla tavalla kun muissakin yhteiskunnan tuissa. Ei mitään järkeä, että joillekin maksellaan hirveitä ökyeläkkeitä.
Miksi joku 6000 e/kk tiena
Totta kai voi verottaa tuloja. Jos eläkkeiden leikkaamisen ongelma on kulutuksesta vähenevät verot, ei ongelmaa ole jos verotetaan suuria eläkkeitä enemmän.
Ei Suomeen tule lisää ökytuloisia noin vain, joten miksi äänestäjät vastustaisivat? Keiden eläkkeitä he haluaisivat paremmiksi, omien pomojensako?
Hallitus voisi vedota että persut ovat vallassa. Kukaan ei tiedä Purran linjaa, joten hyvin voisi verottaa korkeita eläkkeitä kannatuksen kärsimättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1900 on kyllä aika pieni eläke.. ei siitä mitään käyeen ainakaan jää. Vanhuusiässä kuluja tulee paljon lääkkeistä, siitä että palveluja on ihan pakko ulkoistaa, kuten siivous ja ruokapalvelu. Kotihoito maksaa. Samat vastikkeet ja sähkölaskut maksettavana kuin nuoremmillakin.
Ja tein 44 vuotta töitä saadakseni tuon 1900e brutto. Onneksi ei ole mitään lääkitystä ja tässä iässä (66v.) en apuja vielä tarvitse.
Johtui palkkasi suuruudesta, eikö? Ei pidä olla naiivi.
Minä kyllä voisin osallistua talkoisiin eläkeläisenä. Vähän veroa lisää, ehkä satasen verran/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa on kun eläkkeet on suurempia kuin ylitöitä tehneen täyttä viikkoa tehneen ihmisen työstä saatavat palkat.
Käytännön esimerkki on seuraava:
Paikassa X on joku "esittelypäivä" ja sitä myötä makkara & kahvitarjoilu. Siellä ei näy kuin 1/10 työikäinen ja 9/10 eläkeläispaskoja, ja nekin on työntäneet velattomalla, vähintään edellisen mallivuoden mersulla suoraan eturiviin ja änkeävät jonon keulille kätisemään muiden eläkeläispaskojen kanssa. Nuoria ja keski-ikäisiä ei paljoa näy, kun ovat töissä päivät tienaamassa kädestä-suuhun itselleen elannon ja maksamassa näiden ed. mainittujen loisijoiden ylisuuret eläkkeet, joista eivät ole itse maksaneet paskaakaan eläkemaksuja.
Ja tämä tarina ON muuten tosi, eikä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun tämä näytelmä on toistunut. Ja ennen kuin joku nohev
Kateellisen kitinää...
Vierailija kirjoitti:
Rikka Lapio.
Mikä likka!
Vierailija kirjoitti:
Purra on kohta ihmeissään. Hallitus kaatuu. Kaikki päätökset on peruttava pikavauhtia. Yhteiskunta on hetkessä täyskaaoksessa.
Osa päätöksistä on jo voimassa ja hallitus jatkaa kuten ennenkin.Ay -tollot lakkoilee ja entistä enemmän pitää leikata.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidin yli 2000 euron työeläkettä korotettiin juuri 200 euroll
Älä valehtele!
Vierailija kirjoitti:
Ja minä hullu menin antamaan ääneni hänelle.
Et ole hullu vaan tyhmä.
Toivottavasti Orpoa ei pelota kulkea kaduilla ja kujilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin voi rokottaa ylisuuria eläkkeitä
Harvalla on mikään " ylisuuri" työeläke!
Aika monella nimenomaan on suurempi eläke, kuin minun palkkani.
Hommaa parempi työ niin ei tarvitse kadehtia.Itse ollaan saamattomia ja se onkin muiden vika?
Taas yks joka ei tajua mikä Suomen tilanne on.