Riikka Purra, näpit irti etenkin työeläkkeistä!
Ymmärrä tämä: niitä rahoittavat valtaosaksi aivan muut tahot kuin valtio!
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka on sanonut, että hänelle ei ole mikään ongelma leikata 3-4 miljardia vuodessa. Ongelma syntyy hänen mukaansa siitä, kun puolueita on neljä.
Riikkis on vihainen ja kostaa suomalaisille sen, kun hän vain 12-vuotiaana jäi yllättäen puoliorvoksi. (Purran äiti kuoli vuonna 1990.)
All the angry and sad women.
Vierailija kirjoitti:
Pakko on eläkkeitä leikata. Suomen varakkain ikäryhmä on 65-75 -vuotiaat. Rahat loppuu eikä työssäkäyvillä ole kiinmostusta siihen, että heidän pienistä palkoistaan revitään isot työeläkemaksut. Netolla kaikki elää. Mikään kansantalous ei kestä sitä että 1/3 kansasta on hyvillä eläkkeillä (1900+) kun taas suurimnalla osalla työntekijöistä palkka n. 2500 eur. Ja osa vailla töitä tässä ankeassa maassa. Rahat loppuu, koittakaa nyt varautua jos pystytte. Terveyspalveluita sas kohta vain kovalla rahalla. Köyhät syöpiin sairastuvat kuolevat nytkin hoitojonoihin. Herätkää nyt kaikki ja nähkää todellisuus: olemme kusessa (pl.varakkaat).
1900e brutto on hyvä eläke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko on eläkkeitä leikata. Suomen varakkain ikäryhmä on 65-75 -vuotiaat. Rahat loppuu eikä työssäkäyvillä ole kiinmostusta siihen, että heidän pienistä palkoistaan revitään isot työeläkemaksut. Netolla kaikki elää. Mikään kansantalous ei kestä sitä että 1/3 kansasta on hyvillä eläkkeillä (1900+) kun taas suurimnalla osalla työntekijöistä palkka n. 2500 eur. Ja osa vailla töitä tässä ankeassa maassa. Rahat loppuu, koittakaa nyt varautua jos pystytte. Terveyspalveluita sas kohta vain kovalla rahalla. Köyhät syöpiin sairastuvat kuolevat nytkin hoitojonoihin. Herätkää nyt kaikki ja nähkää todellisuus: olemme kusessa (pl.varakkaat).
Sama tyyppi vissiin, jonka mielestä 2500e bruttona tienaavat ovat niin suurituloisia, ettei tälläiselle perheelle tarvitsisi maksaa lapsilisiä.
1900e eläkkeestä lähtee noin kolmannes veroa..
Vierailija kirjoitti:Se eläkeläinen on ollut tekemässä sitä yhteiskuntaa sille lapselle, joka ei tälläkään hetkellä muuta tee kuin vetää ala-asteikäisenä vapea tai ilokaasua naamaan ja yläasteelle siirryttyään onkin kannabishuuruissa kaiket päivät ja saa rahansa toisten saman ikäisten kanssa tehdyistä huumekaupasta. Asunto kaikilla eläkeläisillä ei todellakaan ole oma ja oltavat monisairaana kaikkea muuta kuin lokoisat, valittavana joko ruoka tai lääkkeet, molempia ei saa Joillakin on ökyeläkkeitä, totta, mutta ne ovat yleensä kaiken maailman vuorineuvoksia - tai likaisia poliitikkoja, jotka ovat päässeet suhmuroimaan niiden vuorineuvosten kanssa.
Ilmeisesti niillä vapekaupoilla ja kannabiksella tienaa ihan kohtuullisesti keskiluokkaisesti. Ei ihme että nuoret tekevät sitä.
Työnteosta ei taida ihan saada samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin voi rokottaa ylisuuria eläkkeitä
Harvalla on mikään " ylisuuri" työeläke!
Aika monella nimenomaan on suurempi eläke, kuin minun palkkani.
Niin, koska heidän palkkansakin on aikanaan ollut isompi kuin sinulla. Miten sinun on niin vaikea käsittää sitä? Mene parempipalkkaiseen työhön!
Eläke on sosiaaliturvaa ja eläkkeen suuruus on poliittinen päätös.
Kansaneläke ja takuueläke kyllä!
Minun täytyy tunnustaa että olen vähän pihkassa Riikkaan. Niin ihanan määrätietoinen nainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on suhteellista, mulle olisi hyvä, koska itse saan 500 vähemmän. Mutta ei se nyt yleisellä tasolla ole hyvä vaan keskinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidin yli 2000 euron työeläkettä korotettiin juuri 200 eurolla.
Äidilläsi on noin 4000e eläke jos 5.6% korotus nostaa sitä 200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Minun täytyy tunnustaa että olen vähän pihkassa Riikkaan. Niin ihanan määrätietoinen nainen!
Täh!
Orpolla ei mennyt ihan putkeen viimeisimmässä EU-kokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Peter Orppo.
1900 on kyllä aika pieni eläke.. ei siitä mitään käyeen ainakaan jää. Vanhuusiässä kuluja tulee paljon lääkkeistä, siitä että palveluja on ihan pakko ulkoistaa, kuten siivous ja ruokapalvelu. Kotihoito maksaa. Samat vastikkeet ja sähkölaskut maksettavana kuin nuoremmillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peter Orppo.
Ja Sirppa Sivori-Asp.
Jokainen työssä käyvä maksaa omaa eläkettään ab 24% palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eläkeläistenkin pitää osallistua, jos on säästötalkoot päällä. Miten sun mielestä on reilua leikata lapselta, jolla on koko tulevaisuus edessä vielä, mutta ei ole reilua rokottaa sitä eläkeläistä, jolla on asunto maksettuna ja lokoisat oltavat.
Eläkejärjestelmä ei ole muutenkaan mitenkään oikeudenmukainen. Olen itse 40, pääsen eläkkeelle vasta yli 70 vee (ellei tule taas uusia nostoja eläkeikään) jos koskaan ja luultavasti koko eläkejärjestelmä on jo romahtanut siihen mennessä. Tuosta tulee räikeä epätasa-arvo sukupolvien välille.
Eläkkeissä saisi muutenkin olla joku katto, samalla tavalla kun muissakin yhteiskunnan tuissa. Ei mitään järkeä, että joillekin maksellaan hirveitä ökyeläkkeitä.
Se eläkeläinen on ollut tekemässä sitä yhteiskuntaa sille lapselle, joka ei tälläkään hetkellä muuta tee kuin vetää ala-asteikäisenä
Jos eläke on yleensä reilut 50 % palkasta, siitä voi laskea.
Miksi joku 6000 e/kk tienaava saisi eläkkeelläkin valtavasti rahaa? Mikseivät kaikki voisi saada eläkettä max. 2300 e/kk? Kai varakkailla on sijoituksia. Sijoittakoon varojaan työuralla niin pärjäävät.
Jos tämän hallituskauden ajan ehdittäisiin kerätä rahoja lisäveroilla, ei kukaan hyvätuloinen siihen menehtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Olisin aina halunnut olla Constance Bennett.
Miksi?
Muitako ei työkyvyttömyyseläkkeellä ole?