Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uutissuomalainen: Yli 1 400 korjannut juridisen sukupuolensa vuoden aikana

Vierailija
29.03.2024 |

https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-218448

Yli 1 400 ihmistä on korjannut juridisen sukupuolensa uuden translain ensimmäisen voimassaolovuoden aikana, kertoo Uutissuomalainen. Asia käy ilmi Digi- ja väestötietoviraston tiedoista.

Laki sukupuolen vahvistamisesta tuli voimaan viime vuonna 3. huhtikuuta.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää 1400 on varmaan niitä samoja neiti-ihmisiä, jotka on eronneet myös reservistä. Ainakin lukemat täsmää.

Söpöjä, karvaisia, mekko päällä keikisteleviä tyttölapsia.  *hyi  v i t t u mikä mielikuva!* Nyt kyllä joutuu oksentamaan suuhun!

Vierailija
22/68 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tädillä on munat se on setä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, että en ole sukupuoleeni tyytyväinen. Olen ns. beta mies, mutta tunnen itse että oikea sukupuoleni tulisi olla alfa mies. Auttaako julkinen terveydenhuolto Suomessa minua tällaiseen sukupuolen vaihdokseen?

Pitäisi saada ainakin hormonihoitoja, testoa ehkä, että olisin agressiivisempi. Parta voisi olla tuuheampi. Eikä pahaa tekisi, jos olisin lihaksikkaampi ja alhaallakin olisi pituutta ja paksuutta enemmän.

Vierailija
24/68 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, että en ole sukupuoleeni tyytyväinen. Olen ns. beta mies, mutta tunnen itse että oikea sukupuoleni tulisi olla alfa mies. Auttaako julkinen terveydenhuolto Suomessa minua tällaiseen sukupuolen vaihdokseen?

Pitäisi saada ainakin hormonihoitoja, testoa ehkä, että olisin agressiivisempi. Parta voisi olla tuuheampi. Eikä pahaa tekisi, jos olisin lihaksikkaampi ja alhaallakin olisi pituutta ja paksuutta enemmän.

Kyllä varmasti homma hoituu, uskon että ekaksi psykiatrin lausunto ja eiku korjaushommiin. Oaj kannattaa asiaa🤨

Vierailija
25/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaako ne aataminomenankin pois miehiltä jotka haluavat muuttua naisiksi? Vai tunnistaako aataminomenasta vielä kuka on feikki?

Vierailija
26/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko naisesta nyt sitten todellisesti mies? Vaihtuuko sukupuolielimet, geenit, hormonit, mieli, ajattelu ja ulkonäkö toiseksi? Ei vaihdu. Järkyttävää itsepetosta.

Vaihdoin nimenikin K u l l i-Kaarinaksi. Olin ennen Kalevi.

Vierailija
27/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttanut, ei korjannut. Tällaista idiotismia ei olisi pitänyt ikinä hyväksyä. Valitettavasti kokoomuksen äänestämiseni päättyi tuohon äänestykseen.

Vierailija
28/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaako ne aataminomenankin pois miehiltä jotka haluavat muuttua naisiksi? Vai tunnistaako aataminomenasta vielä kuka on feikki?

Mulla on aatamin omena vaikka papereiden mukaan olen nainen. Mitään en ole muuttanut.

Vierailija
29/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi porukka pitäis viedä suorana piikille.

Vierailija
30/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle riittää vain juridinen muutos, eivätkä halua kajoavia hoitoja. Pukeutuminen tai ulkomuoto helpommin muokattavissa joillakin.

Vierailija
31/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko naisesta nyt sitten todellisesti mies? Vaihtuuko sukupuolielimet, geenit, hormonit, mieli, ajattelu ja ulkonäkö toiseksi? Ei vaihdu. Järkyttävää itsepetosta.

Mieli ja ajattelu ovat koko ajan olleetkin samat. Mitä ihmettä sekoilet? Ei kai nyt mieleltään ja ajattelultaan nainen halua mieheksi?

Vierailija
32/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieli ja ajattelu ovat koko ajan olleetkin samat. Mitä ihmettä sekoilet? Ei kai nyt mieleltään ja ajattelultaan nainen halua mieheksi?

Ei ihminen voi tietää millaista on olla mies tai nainen. Ihminen tietää vain ja ainoastaan millaista on olla se mikä on. Miestä ei voi alkaa naisetuttaan, koska ei hän voi tuntea millaista on olla nainen. Samoin toisinpäin.

Vierailija
33/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
34/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjannut? Tarkoitetaan varmaan että rikkonut.

Vierailija
35/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin korjasin, vältyin armeijalta.

Vierailija
36/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin korjata juridisen etnisyyteni somaliksi Kela Goldin saamiseksi

Vierailija
37/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin itseni kans naiseksi. Lesboparina saamme vaimolleni helpommin hedelmöityshoitoa.

Vierailija
38/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sukupuolivehkeet mene rikki jos juridisen sulupuolen vaihtaa. Juridinen sukupuoli on se mikä näkyy henkilöllisyystodistuksissa.

Vierailija
39/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sukupuolivehkeet mene rikki jos juridisen sulupuolen vaihtaa. Juridinen sukupuoli on se mikä näkyy henkilöllisyystodistuksissa.

En mä vehkeistä puhunut, vaan tuosta otsikosta.

Vierailija
40/68 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi transmiehet eivät halua miesten puolelle esim. uimahallissa, mutta transnaiset ovat innoissaan menossa naisten puolelle?