Onko vaimostani tullut alkoholisti?
Vaimollani kuluu nykyisin normaalisti kotioloissa sellaiset 2-3 varttilitran viinipulloa viikossa. Tähän tietysti sitten tulee päälle kaikki ulkona juodut. Ulkona käy ehkä noin 12-18 kertaa vuodessa. Onko kyseessä siis jo alkoholismia vaiko vain hieman runsasta juomista. Tätä kestänyt nyt suunnilleen viimeiset 5 vuotta. Pitäisikö aviomiehenä olla huolissaan? Vaimo on muuttunut hieman lyhytpinnaiseksi viime aikoina.
Kommentit (55)
Itselläni, jos minulta kysyt, niin kuluu olutta noin 10 tölkkiä viikossa ja ulkona käyn noin 3-4 kertaa vuodessa. Voisihan tuota kaljan kiskontaa kyllä vähentää, mutta monella kaverillani menee tuo määrä jo saunakaljoihin.
Postaaja
Vierailija kirjoitti:
Itselläni, jos minulta kysyt, niin kuluu olutta noin 10 tölkkiä viikossa ja ulkona käyn noin 3-4 kertaa vuodessa. Voisihan tuota kaljan kiskontaa kyllä vähentää, mutta monella kaverillani menee tuo määrä jo saunakaljoihin.
Postaaja
Nähdäkseni olet kevyt alkkis, mutta en tiedä, miten näitä lopulta oikeasti määritellään.
Kolme pulloa viiniä viikossa, etenkin naiselle, on kyllä todella paljon. On alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Postaaja
Saunakaljakortti vedetty esiin, niitäkö ei lasketa mukaan ?
Mulla itse asiassa ihan samankaltainen tilanne. Toki ei olla naimisissa. Nainen juo suunnilleen tuon määrän ja minä tuon määrän kuin postaaja. En osaa ottaa kantaa onko alkoholismia, mutta ihan riittävästi tuota menee naisillamme kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postaaja
Saunakaljakortti vedetty esiin, niitäkö ei lasketa mukaan ?
Kyllä se saunakalja on alkoholia siinä missä muutkin eli laskuihin mukaan. En sitä tarkoittanut, etteikö laskettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postaaja
Nähdäkseni olet kevyt alkkis, mutta en tiedä, miten näitä lopulta oikeasti määritellään.
Niinpä kait olen.
Minunkin vaimosta tullut juoppo vaihdevuosien saattelemana kait. Surullista hänen itsensäkin kannalta. Viiniä myös täällä menee etupäässä.
Päättäkää ap yhdessä vaimosi kanssa kokeilla raitista elämää muutaman kuukauden ja tehkää sen sijaan jotain kivaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kolme pulloa viiniä viikossa, etenkin naiselle, on kyllä todella paljon. On alkoholisti.
Niin tätä olen miettinyt. Suhteellisen paljolta kuulostaa. Uskaltaisikohan tuon ottaa puheeksi vaimon kanssa? En haluaisi nalkuttaa.
Itseäni ihmetyttänyt nuorten naisten viini-innostus jo pitkään. Matkustelu&viini meininki
Miksi haluaa mainostaa omaa alkoholinkäyttöään?
Vierailija kirjoitti:
Päättäkää ap yhdessä vaimosi kanssa kokeilla raitista elämää muutaman kuukauden ja tehkää sen sijaan jotain kivaa yhdessä.
Hyvä idea! Saan nalkuttajan maineen, mutta aion yrittää puhua asiasta nyt kyllä. Kun toista rakastaa, on pakko jotain tehdä. en voi sivusta katsoa, kun toinen juo noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin vaimosta tullut juoppo vaihdevuosien saattelemana kait. Surullista hänen itsensäkin kannalta. Viiniä myös täällä menee etupäässä.
Vaihdevuodet lisäävät naisilla alkoholinhimoa ja nostavat hetkellisesti estrogeenikorvaushoitoa käyttävillä estrogeenitasot pilviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea! Saan nalkuttajan maineen, mutta aion yrittää puhua asiasta nyt kyllä. Kun toista rakastaa, on pakko jotain tehdä. en voi sivusta katsoa, kun toinen juo noin paljon.
Nyt vaan suhde uuteen kukoistukseen, ehkä joku kiva ja helppo kevätprojekti yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet lisäävät naisilla alkoholinhimoa ja nostavat hetkellisesti estrogeenikorvaushoitoa käyttävillä estrogeenitasot pilviin.
Ai niinkö? Hyvä tietää.
Jos ap juo 10 tölkkiä kaljaa viikossa, niin on itse karmea juoppo. Ei ole varaa sanoa vaimolle mitään. Molemmat alkoholisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan suhde uuteen kukoistukseen, ehkä joku kiva ja helppo kevätprojekti yhdessä.
Kiitos! Sitä voisi vaikka huushollin yhdessä laittaa ojennukseen ja siistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap juo 10 tölkkiä kaljaa viikossa, niin on itse karmea juoppo. Ei ole varaa sanoa vaimolle mitään. Molemmat alkoholisteja.
3 plo viiniä = noin 21 keskikaljaa vaimolla vs 10 keskikaljaa miehellä. Molemmat jonkinasteisia juoppoja, mutta vaimolla selkeästi menee yli tuplat
Varttilitra on kyllä neljänneslitra ja täällä puhutaan kolmesta viinipullosta. Eli mikä se määrä nyt on?
Paljonko itse käytät alkoholia?