Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hyviä asioita Oulusta. Mikä auttaisi viihtymään

Vierailija
28.03.2024 |

Muutin 1,5 v sitten miehen perässä Helsingistä Ouluun. Mutta en tahdo päästä Hkiin ikävöinnistä yli. Kertokaa te oululaiset hyviä puolia Oulusta. Mistä asioista te olette täällä ylpeitä? Miksi täällä kannattaa asua?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vielä maininnut Nuottasaaren tehtaista lähtevää pistävää hajua, joka tunkeutuu sisälle asuntoihin säännöllisesti.

Vierailija
22/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tiedät tarvittaessa pääseväsi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisen hinta.

Oulussa on kyllä asumisen hinta sekä omassa että vuokralla noussut ihan älyttömästi viimeisten vuosien aikana. 

Vierailija
24/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskin paikka, jossa olen asunut, ja olen asunut kuudessa eri paikassa. Olen asunut myös Hki, ja vaikka sitäkin haukutaan, niin voittaa joka asiassa mennen tullen tuon. Helsingissäkin voi asua seuduilla, jossa ei ole ihmisiä niin paljon. Jos se kiireen tuntu on siis jotain keskustaan viittaavaa.

Vierailija
25/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin muuttaa pois Oulusta. Asutaan Kastellissa eikä Oulussa ole lapsiperheille mitään. Kylmä aina ja tuulee. Helvetin pitkä talvi aina, kesää juuri ei ole 

Minä asuin lapsuuden kastellissa eikä puuttunut mitään.

Vierailija
26/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on kuollutta. Tosi hiljaista tapahtumakentällä. 

Vierailija
27/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumisen hinta.

Oulussa on kyllä asumisen hinta sekä omassa että vuokralla noussut ihan älyttömästi viimeisten vuosien aikana. 

Vielä ollaan kuitenkin jossain kohtuudessa. 

Vierailija
28/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut Oulussa 80-luvulla. Silloin Oulun ylpeys oli pyörätieverkosto. Liekö yhtä voimissaan.

Helsinkiin muuttaneet oululaiset aina muistelee lämmöllä sitä, kuinka Oulussa laitetaan pizzaan majoneesia, ja näkevät tietysti märkiä unia kärkkäristä, joka on kuulemma niin hyvää, että ei mistään saa parempaa.

Vierailija
29/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvistä kommenteistanne! Sinullekin erityisesti kiitokset, Hki-Oulu-muuttanut kohtalotoveri. Samoja itsekin pohdin, Hgissä aina käydessä, että mitkä ne plussat ja miinukset lopulta ovatkaan. Oliko se Hgin kiire, loska ja likaisuus (kaduilla...) kuinka hyvä juttu sitten kuitenkaan. Ja jatkuva hälinä ja stressantunut olo.

Oulussa ihmisten kultaisuus on jo monta kertaa hämmentänyt, näinkö ystävällisesti toinen toisiimme voidaan suhtautua tuntemattomien kesken. Sitä ei Helsingissä niin usein kohtaa.

Niin, että puolensa ja puolensa asioissa on...

Yritän ajatella muuttoa elämän rikkautena. Vaikka yli 30 vuotta Hgissä ei niin vain mielestä pois pyyhkiydykään. Identiteetin muutos on ollut se suurin juttu. En enää olekaan helsinkiläinen? Mikä nyt? En tiedä.

Olen ollut vuosituhannen alusta alkaen Oulussa. Siinä katkesi useamman sukip

Tämä identiteettikriisi taitaa olla se pahin asia. Kun menen Helsinkiin käymään, olen se oma tuttu itseni. Ja yritän käydäkin siellä niin usein, etten kadottaisi omaa persoonaani.  

Kun Oulussa en ole mitään. Se on todella outo tunne. Olen täällä vain muukalainen, joka ei tunne täällä liikkuessaan mitään, kaikki on outoa. Jokainen talo, katu, kaikki on vierasta.

Ei olisi nuorempana uskonut, miten identiteetti rakentuu asuinpaikan mukaan? Nyt kun on repäisty pois juuriltaan, on vain kuin eksynyt zombie.

Sanoo ap.

Vierailija
30/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asunut Oulussa 80-luvulla. Silloin Oulun ylpeys oli pyörätieverkosto. Liekö yhtä voimissaan.

Helsinkiin muuttaneet oululaiset aina muistelee lämmöllä sitä, kuinka Oulussa laitetaan pizzaan majoneesia, ja näkevät tietysti märkiä unia kärkkäristä, joka on kuulemma niin hyvää, että ei mistään saa parempaa.

Pyörätieverkostoa kehitetään juuri nyt.

Vierailija
31/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea mesta. Harmaa henkisesti kuollut junttila.

Vierailija
32/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kuuukereita kuin Helsingissä, vaikka Oulu varmaan kirii perässä asukaslukuun suhteutettuna.

Vierailija
33/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä on moottoritie pois.

Vierailija
34/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin muuttaa pois Oulusta. Asutaan Kastellissa eikä Oulussa ole lapsiperheille mitään. Kylmä aina ja tuulee. Helvetin pitkä talvi aina, kesää juuri ei ole 

Eikö? Silti Kesällä Oulussa joka päivä lämpimämpää kuin Hesalla. T. Se joka seuraa säitä ammatikseen

Vierailija
35/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvistä kommenteistanne! Sinullekin erityisesti kiitokset, Hki-Oulu-muuttanut kohtalotoveri. Samoja itsekin pohdin, Hgissä aina käydessä, että mitkä ne plussat ja miinukset lopulta ovatkaan. Oliko se Hgin kiire, loska ja likaisuus (kaduilla...) kuinka hyvä juttu sitten kuitenkaan. Ja jatkuva hälinä ja stressantunut olo.

Oulussa ihmisten kultaisuus on jo monta kertaa hämmentänyt, näinkö ystävällisesti toinen toisiimme voidaan suhtautua tuntemattomien kesken. Sitä ei Helsingissä niin usein kohtaa.

Niin, että puolensa ja puolensa asioissa on...

Yritän ajatella muuttoa elämän rikkautena. Vaikka yli 30 vuotta Hgissä ei niin vain mielestä pois pyyhkiydykään. Identiteetin muutos on ollut se suurin juttu. En enää olekaan helsinkiläinen? Mikä nyt? En tiedä.

Olen ollut vuosituhannen

Siinä vaiheessa kun kävin lähikaupassa ja jokaisen vastaantulijan kanssa on tervehtimisväleissä, alkoi tuntua, että olen asunut täällä liian kauan, vaikka en todellakaan ole mikään sosiaalinen ihminen.

Vierailija
36/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräteistä jotkut haara huurussa lässytti jo 30 v sitten. Ihan on muuallakin päässyt halutessaan pyöräilemään. Heikot on kehun aiheet, jos tuo on suunnilleen ainoa mieleen tuleva asia.

Vierailija
37/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen sanonta on kuin

Tylsällä on tylsää.

Ap on tylsä ihminen. Hällä on tylsää, asuipa Lontoossa tai Joensuussa. Ei hän jaksa kävellä. Ei liikkua itseään väsyksiin, ei mennä näyttelyyn, ei harrastaa.

Vierailija
38/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Silti Kesällä Oulussa joka päivä lämpimämpää kuin Hesalla. T. Se joka seuraa säitä ammatikseen

Asteiden puolesta ehkä, jäätävän tuulen puolesta ei.

Vierailija
39/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa on kuollutta. Tosi hiljaista tapahtumakentällä. 

Tänäänkin Kärpät veti hallini lähes 5500 katsojaa. Aika hyvin kuolleeseen kaupunkiin.

Vierailija
40/56 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä  liikkua, hienot  pyörätiet, joki, tapahtumia kivasti  kesällä  ainakin. Nallikari  Hyvä  paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi