Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista pk-seudulla on asua?

Vierailija
28.03.2024 |

Kertokaa te, jotka siellä asutte. Haluaisin tietää teidän kokemuksianne. Itsellä muistoja 80-luvulta, joten aikaa on vierinyt.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä täällä on asua.  Täällä on kaikkea: meri,  luonto,  metsät lähellä kaupunkiympäristöä. Tajuttoman paljon harrastusmahdollisuuksia ja erilaisia tapahtumia.  Julkinen liikenne loistava,  autoa ei tarvitse.  

Mä muutin tänne Pirkanmaalta 1989 eli 35 vuotta Helsingissä tulee täyteen elokuussa.  

Ihmiset on mukavia ja mutkattomia.  Mun parhaat ystävät ovat paljasjalkaisia helsinkiläisiä.  

Vierailija
62/67 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista kuin muuallakin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät puolet:

Monipuolinen kulttuuri- ja viihdetarjonta

Runsaasti työmahdollisuuksia eri aloilla

Kattava julkinen liikenneverkosto

Upeat ulkoilumahdollisuudet ja luonto lähellä

Lentokenttä lähellä

Huonot puolet:

Korkea asuntojen hintataso

Asuntopula ja vaikeudet sopivan asunnon löytämisessä

Liikenteen ruuhkat ja melu

Paikoin tiivis asutus 

Ilmanlaatuongelmat

No aika hyvä lista, mutta en nyt erityisemmin nostaisi upeita ulkoilumahdollisuuksia ja luonnonläheisyyttä, kun sitä on kaikkialla Suomessa.

Totta kai luonnossa liikkuminen on mahdollista monessa paikassa ja usein paremmin kuin Helsingissä. Mutta esimerkiksi liikuntapalveluita on aika hyvin. Asun itse  n. 4km keskustasta, ja tässä on ihan vieressä Keskuspuiston ladut ja kävely-/pyöräily reitit jotka ulottuu yllättävän pitkälle Helsingin ulkopuolelle. Luistinrata, hevostalli, punttisali ja urheilukentät, noin puolentoista km sisään on kolme kaupallista salia.

Täällä on myös hyvin rauhallista. Liikenteen melu ei valvota. Talon väki on tuttua ja mukavaa mutta ei tunge liian lähelle. Pidetään usein koko talon pikkujoulut jonkun luona. 

Keskustassa on tietysti niin paljon kansaa että kaikki vain soljuu toistensa ohi, etkä tunne ketään. Ymmärrän toispaikkakuntalaisen hämmennyksen tästä rytmistä. Sen verran on lapun tarjoajaa ja kerjäläistä että ihan jokaisen kanssa ei ruveta juttusille, mutta avun tarvitsija tai eksynyt kyllä saa apua. 

Vierailija
64/67 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! 

Vielä muita?

Vierailija
65/67 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä asunut pk seudulla mutta minun mielestä pk seudulle kun menee niin se ei tunnu yhtään suomelta koska ihmiset on siellä ihan erilaisia kuin muualla suomessa. Pk seudulla ihmiset ovat usein ylimielisiä, heidän arvot ei vastaa suomalaisten arvoja, jopa pukeutuminen heillä on ei suomalaista jne.

Suomi voisi myydä pk seudun vaikka virolaisille :D

M36

Vierailija
66/67 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista ja Tylsää.

Vierailija
67/67 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset