Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.03.2024 |

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.

Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto  muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.

Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.

Kommentit (729)

Vierailija
581/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aloita hakusi noista Duunitorin Helsingin 50 avoimesta oppisopimuspaikasta, jos et yhteenkään halua, se johtuu sun asenneongelmasta jolle ainoastaan itse voit tehdä jotain"

En ole ap, mutta kävin uteliaisuuttani katsomassa asuinalueeni oppisopimuspaikat. Näkyi olevan lähinnä vartijaksi ja myyntialaa. En usko olevani vartijana kovin uskottava. Otetaanko vartijaksi edes 156cm hentoista 50+ naista?

Myyntialalle olen pari vuotta sitten pyrkinyt Te-toimiston kurssille, mutta sain ryhmähaastattelun perusteella hylsyt muotoiltuna jotenkin niin, etten ole tarpeeksi myyntihenkinen, vaikka oikeasti halusin kurssille ja omasta mielestäni haastattelu meni hyvin. Asenteessani ei siis varmasti ollut mitään vikaa.

Hain vielä vuotta myöhemminkin samalle kurssille, mutta hylsyt tulivat tällä kertaa saman tien. En päässyt edes haastatteluun enää. Ymmärsin rivien välistä, ettei minua kaivata myyntialalle. Olen maisteri ja kolme muutakin tutkintoa tehnyt, en kuitenkaan myyntialaa. Ei oppisopimuspaikkoihin niin vain mennä, vaan niihin seulotaan.

Vierailija
582/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joko sä hait sinne Hok elannon keräilykeskukseen?

Laita linkki työpaikka ilmoitukseen niin katson sen läpi

ap

Laitoin tästä jo aiemmin tähän ketjuun.

https://hok-elanto.fi/kerailykeskus/

Yritin täyttää hakemusta ja tuli tälläinen viesti 

"EI SAATAVILLA

TYÖPAIKKA EI OLE AVOIN HAKEMUKSILLE."

ap

Hae Baronan kautta. Varastotöihin pääsee takuuvarmasti pk-seudulla, niistä työntekijöistä on hirveä pula kun verkkokauppa kasvaa koko ajan.

https://barona.fi/tyopaikat/varastotyontekija-pakkaustehtaviin/0481eaa2…

Etkö sinä ollutkaan jo kesälomalla elokuuhun asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

"EI SAATAVILLA

ap

Hae Baronan kautta. Varastotöihin pääsee takuuvarmasti pk-seudulla, niistä työntekijöistä on hirveä pula kun verkkokauppa kasvaa koko ajan.

https://barona.fi/tyopaikat/varastotyontekija-pakkaustehtaviin/0481eaa2…

Tämä typerä palsta hävittää lainauksia, mutta typerä AP turvenuija, tuo linkattu Baronan paikka ei edellytä mitään trukkikortteja. Mars hakemaan, luuseri.

"Työ vaatii ennen kaikkea huolellisuutta, tarkkuutta sekä kykyä työskennellä rutiininomaisessa työssä. Töitä tehdään aamu- ja iltavuoroissa arkisin klo 6-22 välillä.

Työtehtävä sopii kaikille työnhakijoille."

Vierailija
584/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aloita hakusi noista Duunitorin Helsingin 50 avoimesta oppisopimuspaikasta, jos et yhteenkään halua, se johtuu sun asenneongelmasta jolle ainoastaan itse voit tehdä jotain"

En ole ap, mutta kävin uteliaisuuttani katsomassa asuinalueeni oppisopimuspaikat. Näkyi olevan lähinnä vartijaksi ja myyntialaa. En usko olevani vartijana kovin uskottava. Otetaanko vartijaksi edes 156cm hentoista 50+ naista?

Myyntialalle olen pari vuotta sitten pyrkinyt Te-toimiston kurssille, mutta sain ryhmähaastattelun perusteella hylsyt muotoiltuna jotenkin niin, etten ole tarpeeksi myyntihenkinen, vaikka oikeasti halusin kurssille ja omasta mielestäni haastattelu meni hyvin. Asenteessani ei siis varmasti ollut mitään vikaa.

Hain vielä vuotta myöhemminkin samalle kurssille, mutta hylsyt tulivat tällä kertaa saman tien. En päässyt edes haastatteluun enää. Ymmärsin rivien välistä, ettei minua kaivata myyntialalle. Olen maisteri ja kolme muut

Niin, mistä apua yhdelle ei välttämärrä apua toiselle. Ap kuitenkin on kolmekymppinen, 190+/90 kuntosalilla käyvä miehenroikale, jolle suoraan asuinpaikkakunnalla on vaihtoehtoja, jos evää viitsisi liikauttaa. Nämä neuvot ovat täsmäneuvoja ap:lle.

Vierailija
585/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

"EI SAATAVILLA

ap

Laitoin hakemuksen menemään, katsotaan kuuluuku sieltä ikinä mitään

ap

https://barona.fi/tyopaikat

Vierailija
586/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä johonkin pääset töihin. 

Voin muuten vannoa ettei välttämättä helposti pääsekään, meitä saattaa olla täällä muutakin saman ongelman äärellä.

Siivoojan paikkoja tuhottamasti, keittiöappareita, positinjakajia, myyntitöitä, kokin hommia jne.. Mitä hittoa olet elämässäsi tehny jos et ole koulutusta, töitä hommannu aikaa on ollut, täh? Sanoohan järkikin että nuo ekas kuntoon ennen kuin pentuja väsää ja herkkuja ahmii, toisten raatajien rahoilla ei sinua mahd mukuloinern elätetä.

Miten ja millä rahoilla olet noin helkutusti tavaraa saanut ostettua ettei edes rekat riitä sitä roudaamaan, pistä nyt rojut myyntiin, niin saat jotain rahaa ja mars työnhakuun, aloita hanttihommimlla, jos sulla ei mitään koulutustakaan ole. Nyt rotia tohon elämääs!

Ei Virossa tai muuallakaan tukia kinuta, ihmiset käy töissä ja verot pysyy matalana. Ihme porukkaa täällä, ei oo mitään kotona opetettu. 

Vierailija
587/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä johonkin pääset töihin. 

Voin muuten vannoa ettei välttämättä helposti pääsekään, meitä saattaa olla täällä muutakin saman ongelman äärellä.

Siivoojan paikkoja tuhottamasti, keittiöappareita, positinjakajia, myyntitöitä, kokin hommia jne.. Mitä hittoa olet elämässäsi tehny jos et ole koulutusta, töitä hommannu aikaa on ollut, täh? Sanoohan järkikin että nuo ekas kuntoon ennen kuin pentuja väsää ja herkkuja ahmii, toisten raatajien rahoilla ei sinua mahd mukuloinern elätetä.

Miten ja millä rahoilla olet noin helkutusti tavaraa saanut ostettua ettei edes rekat riitä sitä roudaamaan, pistä nyt rojut myyntiin, niin saat jotain rahaa ja mars työnhakuun, aloita hanttihommimlla, jos sulla ei mitään koulutustakaan ole. Nyt rotia tohon elämääs!

Paikkoja voi olla tuhottomasti mutta niihin on aina parisataa hakijaa ja vain 1 valitaan, että mieti sitä miksi monet ei töitä saa.

Vierailija
588/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei vitsi miten hienolta paikalta näytti! Tykkään itse hulluna automaatiosta ja kaikista koneista, vaikka opiskelenkin nyt ihan muuta. Voisin hyvin hakea tuollaiseen paikkaan töihin, jos en työllisty tutkinnollani.

Kolmivuorotyö voi olla kyllä rankkaa, varsinkin jos työvuorot on suunniteltu huonosti. 

Vierailija
589/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunitorin oppisopimuspaikkoja hakee kyllä ihmiset pilvin pimein. Yhteen paikkaan otetaan yksi ihminen.

Työkkäri teki isoa kampanjaa, että hakeudu lähihoitajakoulutuksen. Rummuttivat puoli vuotta sitä vähintään. Hakijoita oli tuhansittain. Paikkoja 14.

Kyllä tällä asennevammaiseksi haukkuvalla taitaa olla ittellään päässä Viirua, tai sitten ei seuraa yhteiskunnan asioita lainkaan, vaan uskoo jonkun turapalstan  mee töihin huutelun perusteella, että niitä töitä jossain on.

Työt tulevat vähenemään radikaalisti, kun automaatio etenee. 

Oletko sä lukenut yhtään apn vastauksia mihinkään kysymyksiin ja neuvoihin tässä keskustelussa? Jos olet, huomaat että hänellä on asenneongelma

Lisäksi ohjeeni oli aplle suunnattu, olen saanut hänestä tämän keskustelun kautta sen verran tietoa, että pystyin neuvoni muotoilemaan juuri hänelle

En ymmärtänyt että toiset vetävät neuvostani herneen nenään ja koittavat mitätöidä tällaisillä mielipiteillä työllistymisen neuvomis yrityksiä...

Vierailija
590/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laitoin hakemuksen menemään, katsotaan kuuluuku sieltä ikinä mitään

ap"

VIRHE! Sun pitää olla ITSE myös aktiivinen!

Soitat kerran sinne muutaman päivän päästä tai laitat sähköpostia ja tiedustelet miten on edennyt, puuttuuko mahdollisesti jotain tietoja/haluavatko selvennystä johonkin kohtaan ja pyydät että ovat yhteyksissä jos pääset työhaastatteluun SEKÄ SIITÄKIN että jos et pääse työhaastatteluun niin pyydät heitä kertomaan syyn että miksi ei

Vierailija
591/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee.

Vierailija
592/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työyön niin mihin sulla kuluj 200/kk? Ei mene polttoainetta työmatkoihin, ei tarvitse uusia vaatteita tai käydä kampaajalla/kosmetologille jne.

Vierailija
593/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paku maksaa noin satasen vuorokausi.

Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.

Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....

AP

Myy puolet tavaroista niin saat rahaa pakuun. Halvempi vuokra alkaa sitten muuton myötä. Haet vaan töitä kovasti, ainakin todennäköisempää että silloin saa töitä kun jos ei hae. Hae johonkin työttömille räätälöityyn koulutukseen sellaiselle alalle, jossa töitä.

Vierailija
594/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko vaatii oikeaa asennetta, tiedän että se on klisee mutta totta se on.

Itse olen päässyt haluamiini töihin selvittämällä muiden alalla olevien urapolkuja ja hakeutunut jopa palkattomaan harjoitteluun saadakseni jalan oven väliin sekä hyvän suosittelijan.

Ja olen myös lähetellyt satoja hakemuksia joskus. Taustatyötä tekemällä sekä nöyrtymällä harjoitteluihin osoitin kyvykkyyteni. Nykyään olen keskituloisten joukossa unelmieni työssä. Opiskelin tietysti myös mutta tein hanttihommia siinä sivussa.

Jos olisin jäänyt tukien varaan enkä olisi tehnyt uhrauksia (ilmaiseksi työskentely, opintotuella eläminen yms) - en olisi saavuttanut asemaani.

Mikään ei tule ilmaiseksi.

Vierailija
595/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työyön niin mihin sulla kuluj 200/kk? Ei mene polttoainetta työmatkoihin, ei tarvitse uusia vaatteita tai käydä kampaajalla/kosmetologille jne.

1.4 alkaen enää ei Helsingissä makseta ylikallista vuokraa Kela vaan jatkossa pitää itse maksaa tuo yli menevä osa

ap

Vierailija
596/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paku maksaa noin satasen vuorokausi.

Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.

Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....

AP

Myy puolet tavaroista niin saat rahaa pakuun. Halvempi vuokra alkaa sitten muuton myötä. Haet vaan töitä kovasti, ainakin todennäköisempää että silloin saa töitä kun jos ei hae. Hae johonkin työttömille räätälöityyn koulutukseen sellaiselle alalle, jossa töitä.

Ei niitå tavaroita kukaan osta. Sitäpaitsi sitten pitää ostaa ne samat tavarat uudelleen ja paljon kalliimmalla sinne halvempaan kämppään. Ei kukaan osta käytettyä sänkyä eikä ole ostovoimaakaan ja se sänky pitää ostaa sinne halvempaankim kämppään, uutena ja kalliimmalla ja kotiinkuljetuksetkin maksaa.

Nimenomaan ei haluta, että ihmiset itse etsivät töitä vaan valtion pitää saada päättää missä työskentelet. Itse ei itselleen saa työtä hommata eikä saa olla itselleen mieluisassa työssä vaan homman juju onkin siinä, että estetään se mieluinen työ ja pakotetaan sellaiseen työhön mistä itse ei tykkää, että aiheuttaisi mahdollisimman paljon kärsimystä. Jokaiselle on päätetty kohtalo ja työpaikka ja useimmin se ei ole missään nimessä se mistä itse tykkää tai mihin soveltuu.

Myös nimenomaan halutaan ihmisiä työttömiksi jotta sitten työllostäisivät näitä höpöhöpö kurssien vetäjiä (tyyliin miten aukaistaan mol.fi sivut, miten kirjoitetaan oma nimi paperiin ja katsele mitä firmoja on kotisi lähellä ja hae niihin töihin) ja ilmaistyöntekijöitä isoihin firmoihin.

Vierailija
597/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan hinnat on aika paljon nousseet.

Vierailija
598/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap on ihanaa että siinä joudut kadulle.

Onneksi on sosiaalihuolto, Suomessa ei kadulle joudu ellei itse halua. Yhteys ongelmatilanteissa sosiaalihuoltoon.

Huomaa ettei ole kokemusta ainakaan Helsingissä sossut ei auta missään jos on suomalainen, ainoa mitä tarjotaan on mm. Päihde asuntola päihteettömille ei muuta. On kokemus ja itse piti kaikki hommata. Jos siis puhuu suomea on asia näin. Jos on luottotiedot mennyt, voi olla todella vaikea saada mistään asuntoa! Ja sossut ei siinä auta, itse myös kysyin mutta kun puhuu suomea ei auteta ollenkaan. Suositeltiin sossusta vuokratoimistoja jotka vaatii luottotiedot, no tein turhaa hakemuksia, valehdeltiin ei vaadita. Moni ei vuokraa ollenkaan, eikä merkkaa se ettei ole rikosrekisteri ja ei käytä päihteitä, vain merkkaa pelkästään luottotiedot. Ja jos onnistuu jotain ihme kautta löytää asunnon, niihinkin vaaditaan 3-5kk vakuudet. Ja sitten tulee valitus sossusta se on liian kallista. Eivät he halua auttaa, eikä haluta että muuttaa. Kannattaa välttää sosiaalitoimistoa, siellä kohdellaan rikollisena köyhiä aiheettomasti. Oma "rikos" se ettei löydy työtä vaikka haen. Muuttaisin vaikka minne, mutta autoa ei minullakaan ole, jota sosiaalitoimisto ei uskonut. 

Vierailija
599/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laitoin hakemuksen menemään, katsotaan kuuluuku sieltä ikinä mitään

ap"

VIRHE! Sun pitää olla ITSE myös aktiivinen!

Soitat kerran sinne muutaman päivän päästä tai laitat sähköpostia ja tiedustelet miten on edennyt, puuttuuko mahdollisesti jotain tietoja/haluavatko selvennystä johonkin kohtaan ja pyydät että ovat yhteyksissä jos pääset työhaastatteluun SEKÄ SIITÄKIN että jos et pääse työhaastatteluun niin pyydät heitä kertomaan syyn että miksi ei

VIRHE! Itse ei saa olla aktiivinen eikä itse saa itselleen hankkia työpaikkaa eikä missään nimessä itselleen mieluisinta!

Valtion pitää saada päättää mihin ammattiin ja mihin työpaikkaan menet ja keitä on työkavereinasi. 

Työkkärin ja kuntakokeilun tyypit haluavat myös itselleen provikkaa kun ovat työllistäneet jonkun niin heidän pitää saada päättää mihin menet töihin. Jää provikat saamatta työkkärin ja kuntakokeilun tyypeiltä jos sinä itse olet aktiivinen ja hommaat itse itsellesi työpaikan. Jää myös head huntereilta, rekry-yrityksiltä ja tiedustelupalveluilta paljon töitä pois.

Ei saa myöskään olla onnellinen, hymyillä eikä olla tyytyväinen työhönsä. Sen takia ei saa olla itselleen mieluisassa työssä. Se on aina joltakin pois!

Vierailija
600/729 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestitkö persuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi