Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.
Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (729)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt et saakaan työmarkkinatukea, pari tuntia sitten sait. En enää tiedä mikä on totta. Mutta jos et saa niin miksi et ilmoittaudu työkkäriin? Mikä selitys sulla on? Pelkäätkö joutuvasi töihin?
TÄMÄNKIN OLEN MONTA KERTAA TÄSSÄ KETJUSSA SANONUT, EN HALUA MINKÄÄN NARKKAREIDEN, VAMMAISTEN JA JUOPPOJEN KANSSA MIHINKÄÄ TYÖKKÄRIN KURSEILLE TAI KUNTOUTTAVAAN TOIMINTAA KOSKA SIITÄ EI OLE MINULLE MITÄÄN HYÖTYÄ KOSKA EI SAA PALKKAA MUTTA KUIN 9€ PÄIVÄ!
AP
Olin aikoinaan 6 kk kestävässä työvoimapoliittisessa koulutuksessa. Sain ansiosidonnaisen ja 9 €/pv ylläpitokorvauksen. Kurssin jälkeen työllistyin koulutuksen järjestäneeseen yritykseen. Kaikki eivät työllistyneet, koska heillä ei ollut motivaatiota työllistyä. Siitä lähtien olen ollut vakituisessa työssä. Vuosiansioni ovat nyt vähän yli 40 000 €/brutto. Jollekin sekin on vähän, mutta mulle riittävästi. Mulle todellakin oli hyötyä siitä, että nostin perseeni ylös penkistä ja lähdin kurssille. Toki jos ei osaa ajatella huomista pidemmälle, niin kyllähän se tuntuu siltä, että siitä ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, miten muuttaminen on nykyään vaikeaa. Ennen tosiaan riitti, että oli yksi ajokortillinen, joka ajoi sitä vuokrapakua. Lisäksi muutama hintelä toimistotyöntekijä kantamaan. Ap on oman kertomansa mukaan on terve ja isokokoinen mies. Sieltä salilta voisi kysellä muita vastaavia auttamaan.
Mihin ap muuten tarvitsee sitä salikorttia, jos käy vain juoksemassa juoksumatolla? Jäät ovat just sulaneet kävelyteiltä, joten ulos vaan juoksemaan. Lisäksi ilmaiset ulkokuntosalit ovat käyttössä.
Koska 24h salilla saan rauhassa vaikka yöllä polkea kuntopyörää tai juosta matolla
AP
Ihan 24/7 on kävelytiet ja ulkokuntosalit käytössä. Öisin on hyvin tilaa.
TREENATKO ITSE -10 ASTESSA VESISATEESSA JA TUULESS
Pakkaset meni jo, nyt on kevät, jos et sattumalta ole katsonut ulos. -10 asteessa ei muutenkaan sada vettä, vaan lunta. Täksi päiväksi ennustettiin vesisadetta, mutta eipä tuota ole näkynyt. Oikein mukava ulkoilukeli tänäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt et saakaan työmarkkinatukea, pari tuntia sitten sait. En enää tiedä mikä on totta. Mutta jos et saa niin miksi et ilmoittaudu työkkäriin? Mikä selitys sulla on? Pelkäätkö joutuvasi töihin?
TÄMÄNKIN OLEN MONTA KERTAA TÄSSÄ KETJUSSA SANONUT, EN HALUA MINKÄÄN NARKKAREIDEN, VAMMAISTEN JA JUOPPOJEN KANSSA MIHINKÄÄ TYÖKKÄRIN KURSEILLE TAI KUNTOUTTAVAAN TOIMINTAA KOSKA SIITÄ EI OLE MINULLE MITÄÄN HYÖTYÄ KOSKA EI SAA PALKKAA MUTTA KUIN 9€ PÄIVÄ!
AP
Olin aikoinaan 6 kk kestävässä työvoimapoliittisessa koulutuksessa. Sain ansiosidonnaisen ja 9 €/pv ylläpitokorvauksen. Kurssin jälkeen työllistyin koulutuksen järjestäneeseen yritykseen. Kaikki eivät työllistyneet, koska heillä ei ollut motivaatiota työllistyä. Siitä lähtien olen ollut vakituisessa työssä. Vuosiansioni ovat nyt
Mutta tuohan on loistavaa, vau!
Asun isohkossa kaupungissa. Täällä tarjotaan joskus kauppojen ilmoitustauluilla edullisesti muutto ym. apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat nyt vain halvempaan asuntoon ja lopetat ruikutuksen.
Otat mukaasi vain ne mitä pystyt itse kantamaan ja keräilet loput pikkuhiljaa.
ps. Sossusta saa harkinnanvaraista tukea näitä tilanteita varten
MITEN MUUTAN HALVEMPAAN KERRO MINULLE?
OLEN HAKENUT NOIN 800-1000 ASUNTON ENKÄ OLE SAANUT KÄMPÄÄ
AP
😆. Sulla se nousee tie pystyyn joka ikisessä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Olin aikoinaan 6 kk kestävässä työvoimapoliittisessa koulutuksessa. Sain ansiosidonnaisen ja 9 €/pv ylläpitokorvauksen. Kurssin jälkeen työllistyin koulutuksen järjestäneeseen yritykseen. Kaikki eivät työllistyneet, koska heillä ei ollut motivaatiota työllistyä. Siitä lähtien olen ollut vakituisessa työssä. Vuosiansioni ovat nyt
Mulle kävi samoin. Joku työkkärin kurssi se oli, mikä järjestettiin syrjäytyneille. Ja kyllähän siellä aikamoista sortisakkia olikin. En kuitenkaan mennyt sinne kavereita hankkimaan vaan päästäkseni työelämään. Ja niin pääsinkin. Olen ollut nyt jo 20 vuotta töissä.
Ei tuolla AP:lla ole asenne kunnossa. Siksi mikään ei onnistu.
Mikset voi muuttaa pois helsingistä, jos mikään ei sua sinne sido? Ei työpaikka, ei ihmissuhteet. Pelkkää riesaa sulle kertomasi siellä asumisesta, kaikki sun ongelmat olisi pois pyyhitty muuttamalla.
Töitäkään et saa etkä kouluun pääse koska Helsinki. Ehkä jossain toisessa kaupungissa pääsisit helpommin kouluihin ja töihin, koska hakijoita on vähemmän?
Itse muuttaisin mielelläni johonkin missä on halvempaa asua, mutta mua taasen sitoo työpaikka ja ihmissuhteet tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön.
Hei, ap, vastaapa tähän. Kiinnostaa.
En ole työkkärin kirjoilla yleensä, elän pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella
AP
Voisiko joku asioista paremmin tietävä valaista onko tällainen yleensä mahdollista? Minulla on sellainen käsitys että jokaisen on haettava töitä säännöllisesti ja todistetusti että saisi mitään tukia. Miksi jollekin maksettaisiin toimeentulotukea jos hän ei edes yritä työllistyä?
Maksetaan toimeentulotukea koska minulla on työssäoloehto eli en saa työmarkkinatukea, välillä minun tt tukea on leikattu -20%
AP
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten on mahdollista että vuokran jälkeen jää pari sataa kun maksat itse vain 200e vuokraa. Saathan myös reilu 500e työmarkkinatukea.
Ei tuo loinen ole työkkärin kirjoilla eli ei saa työmarkkinatukea. Itse aiheuttanut omalla toiminnallaan ahdinkonsa.
On myös valmiiksi ulosotossa ja ostelee tukirahoilla niihin nähden aivan liian kallista ruokaa ja jatkuvasti uusia vaatteita ja kenkiä.
V ttu mikä hapentuhlaaja. Mikset tapa ittees?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tukien vähennys on 350e/kk niin mistä tuo koostuu? Työttömyysturvan lapsikorotuksien poisjäännistä? Vai siitä että asumistuki on tarkistettu 1.4. alkaen se on vähän aikaisempaa pienempi ja sen lisäksi jokin muu vähennyt. Lapsikorotuksen pois jääminen? Jos on peeaa, niin osan tuosta saa kyllä toimeentulotuesta takaisin.
Ennen minulla huomioitiin koko vuokra toimeentulotuessa, 1.4 alkaen joudun omasta perusosasta maksamaan tuon vuokran ylityksen, Helsingissä raja on noin 700€ minun vuokra melkein 900€ + vesi
AP
Saat tukia 1400e
Ethän sinäkään paskakasa mitään ymmärrä, kuukausitolkulla jankkaat täällä tätä samaa rahattomuuspaskaa ja saat joka kerralla samat vastaukset mutta kun ei mene perille. Vi**u miten joku voikin olla noin vammainen idiootti kuin ap on. Kuristaisin omin käsin jos olisin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paku maksaa noin satasen vuorokausi.
Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.
Lol. Rikas luulee että köyhällä olisi varaa ajokorttiin.
Omituista, ettei köyhällä ei ole ikinä kavereita/sukulaisia, joilla on ajokortti tai jopa se pakettiauto ja joita voi pyytää jeesaamaan muutossa.
Itsellä bruttotulot on vähän päälle 2000 e/kk ,enkä tunne olevani köyhä ja vaikka samantein pystyisin soittamaan viidelle kaverille, joilla on pakettiauto ja pyytämään auttamaan .
Lienet kasvanut tynnyrissä, jos et tiedä, että Suomessa on paljon yksinäsiä ihmisiä.
Ja onko kauhea yllätys, että nimenomaan köyhissä ja syrjäytyneissä ihmisissä on niitä, joilla ei ole hirveän laaja ystäväpiiri? Ymmärrätkö edes, mitä syrjäytynyt tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ap aloita kohta uuden ketjun. Se on ollut tämän kuun modus operandi, tosin aiemmin aloitti ne uudet ketjut huutamatta. Linkatkaa joku sitten, kun ketju ilmestyy. Jää muuten huomaamatta. Sen verran kiintoisa tapaus.
Joo, saman tyyppinen kuin Allu. Mä jostain syystä tykkään vängätä näiden kanssa. En toki aina jaksa, mutta nyt taas sellainen fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OLEN HAKENUT JATKUVASSA HAUSSA AIKUISPUOLELLE 20 KERTAA MUTTA EN OLE TULLUT VALITUKSI KUN ON 150 HAKIJAA 30 OPISKELUPAIKKAA ETKÖ YMMÄRRÄ???
AP
Kieltämättä en ymmärrä. Sinä et ollut kuullutkaan tästä jatkuvasta hausta ennen elokuuta 2023, vaan olit hakenut 20 kertaa yhteishaussa, jossa sinun ei pitänyt hakea. Nyt olet alle puolessa vuodessa hakenut jatkuvassakin haussa saman määrän kuin aiemmin yhteishaussa? Lisäksi olet hakenut saman määrän asuntoja kuin tehnyt työhakemuksia, tosin yhtäkään asuntoa et ollut hakenut ennen viime elokuuta.
En ymmärrä, mutta huuda vaikka lisää. Olet sekaisin.
Tyypistä saa tietoa vaikka tästä ketjusta. Siellä on myös listausta tyypin kertomuksista. Tässä ketjussa tyypille myös selvisi ensimmäistä kertaa tämä aikuisten jatkuva haku, sivua en osaa äkkiseltään mainita: https://www.v
Voi ei, onks tää siis sama aloittaja :(
Tuon mainitsemasi keskustelun sivulla 51 selitin miksi kyseinen aloittaja ei ole päässyt kouluun (hän oli siis hakenut itselleen aivan väärässä haussa ja koitin ohjata häntä hakemaan aikuisten jatkuvalla haulla ammattikoulun perusopintoihin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paku maksaa noin satasen vuorokausi.
Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.
Lol. Rikas luulee että köyhällä olisi varaa ajokorttiin.
Omituista, ettei köyhällä ei ole ikinä kavereita/sukulaisia, joilla on ajokortti tai jopa se pakettiauto ja joita voi pyytää jeesaamaan muutossa.
Itsellä bruttotulot on vähän päälle 2000 e/kk ,enkä tunne olevani köyhä ja vaikka samantein pystyisin soittamaan viidelle kaverille, joilla on pakettiauto ja pyytämään auttamaan .
Lienet kasvanut tynnyrissä, jos et tiedä, että Suomessa on paljon yksinäsiä ihmisiä.
Ja onko kauhea yllätys, että nimenomaan köyhissä ja syrjäytyneissä ihmisissä on niitä, joilla ei ole hirveän laaja y
No kannattaisko mennä vaikka sinne kuntouttavaan työtoimintaan niin voisi niitä kavereitakin löytyä? Ei ne kaikki siellä mitään narkkareita ja vammasia ole. Eikä aapeella ole omakaan järjenjuoksu sitä tasoa, että voisi katsoa kaikkia muita työttömiä alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten on mahdollista että vuokran jälkeen jää pari sataa kun maksat itse vain 200e vuokraa. Saathan myös reilu 500e työmarkkinatukea.
Ei tuo loinen ole työkkärin kirjoilla eli ei saa työmarkkinatukea. Itse aiheuttanut omalla toiminnallaan ahdinkonsa.
On myös valmiiksi ulosotossa ja ostelee tukirahoilla niihin nähden aivan liian kallista ruokaa ja jatkuvasti uusia vaatteita ja kenkiä.
Oliskos syytä hankkia edunvalvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskos syytä hankkia edunvalvoja?
On sillä niin paha asennevamma ja muuta vikaa päässä että saisi edunvalvontaan ihan heittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, onks tää siis sama aloittaja :(
Tuon mainitsemasi keskustelun sivulla 51 selitin miksi kyseinen aloittaja ei ole päässyt kouluun (hän oli siis hakenut itselleen aivan väärässä haussa ja koitin ohjata häntä hakemaan aikuisten jatkuvalla haulla ammattikoulun perusopintoihin)
Sama on. :(
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Asumistukea emme enää saa, joten lapset lähtevät omilleen. Sen jälkeen he saavat asumistukea ja minä saan eläkkeensaajan asumistukea, joka on isompi kuin yleinen asumistuki. Tämä järjestely maksaa yhteiskunnalle kuutisensataa enemmän, mutta eipä se mua rasita.
Tämä oli hauska. Ei saa asumistukea, mutta yhtäkkiä muuttu eläkeläiseksi, kun lapset vain muutavat kotona :D
Voisiko joku asioista paremmin tietävä valaista onko tällainen yleensä mahdollista? Minulla on sellainen käsitys että jokaisen on haettava töitä säännöllisesti ja todistetusti että saisi mitään tukia. Miksi jollekin maksettaisiin toimeentulotukea jos hän ei edes yritä työllistyä?