onko muita ketkä ostaa miltei kaikki vaatteet ja jalkineet alesta lapselle aina?
Itse oon aikalailla alesta useammat ostanut. Tottakai aina välillä jotkut tulee ostettua normaalihintaisena mutta alesta ostaminen on järkevämpää jos ei voi liikaa rahaa käyttää pelkästään lasten vaatteisiin.Itse en kirppareilta ostele koska tykkään että vaatteet ja kengät ovat uusia ja meidän nuorempi poika saa käyttää myös vanhemman pojan vanhoja vaatteita. Millaisia löytöjä te muut ootte lähiaikoina tehneet?Parhaimmat alethan on silloin vuoden vaihteen jälkeen ja juhannuksen jälkeen,mutta kyllä niitä alennusjuttuja löytyy ihan milloin vaan ja halpoja ylipäätänsä.Itse maksan esim.lasten lenkkareista ja kumppareista vaan 5e/pari ja ne on kestänyt tosi hyvin ainakin yhellä lapsella.Noita kenkiä on ainakin prismoista löytyny.Sitten toppapukuja oon netanttilasta joskus ostanu 6eurolla tai 10 eurolla.Ja halvin puku jonka jostain ostin yli 5e ja on muuten vielä ihan ehjä vaikka oli viime talvella päällä.Ihan lämmin ja hyvä puku siis.Nyt ostin h&m:stä netistä 2 pitkähihaista paitaa hintaan 6,90e tai jotain. Siis ne maksoi sen verran yhteensä.viime keväänä ostin pojille lassie talvikengät jotka maksoi 15e/pari.olisi kiva kuulla miten halvalla te muut ootte uusia vaatteita ostelleet ja mistä.
Kommentit (5)
Meillä ehkä H&M:n vaatteet tulee ostetua normaalihinnalla, mutta kaikki muut alesta tai tarjoustuotteita.
Olen todennut, että uutena kannattaa vaatteet ostaa, kun ovat tulossa kahden lapsen käyttöön. Käytettynä hankitut vaatteet eivät kyllä yleensä kestä enää pienemmälle. Poikkeuksiakin kyllä on, riippuu käyttöasteesta.
Tänään löysin ihanan Kinderitin neuleen, mallikappale, hintaan 13,30e. Sitten Lindexillä oli kaikki lastenvaatteet -25 %, sieltä sitten tarttui mukaan esikoiselle toppaliivi. Nämä tarjoukset siis Espoon Ompussa.
mutta minulle merkitesee enemmän tuotteen laatu ja ominaisuudet kuin hinta. Esim. Rasavill ja Reimatec haalarit sain noin 70% alesta Stokkalta toissa keväänä. Ei siis lähtenyt 5 ta 10€:lla mutta eipä tarvii kurahousuja ostaa erikseen kun pitää vettä.
Ostan siis tosi hyvällä alella olevia laadukkaita vaatteita ja kenkiä vaikka olisi vähän isojakin kun on ne kuitenkin joskus sopivia. En tietenkään mitään 5 vuoden päästä sopivia osta mutta pari-kolme numeroa isompia.
Itselläni tämä tilanne on vähän pakosta kun olen hoitovapaalla oleva yh.
Ostan lähes kaikki sisävaatteet ja suuren osan ulkovaatteista alesta. Kenkiä sen sijaan en ole alesta ostanut, mutta jonkinlaisesta tarjouksesta (kanta-asiakas).
Tarkoituksena ei ole päästä mahdollisimman halvalla ja ulkovarustuksessa merkillä on väliä. Eli sisävaatteissa ostan etukäteen kokoa suurempaa ja niitä sitten otetaan käyttöön, kun ovat sopivia. Kirppisvaatteitakin olen vähän ostanut, mutta ne tosiaan ei yleensä kestä sitä aikaa kun mahtuisivat. Ulkovaatteissa panostan enemmän laatuun ja kosteussuojaan. Ja kenkiä en ole uskaltanut etukäteen ostaa. Eniten on ollut merkkejä Remu, Jonathan ja Viking ja sisävaatteissa ihan kaikkea marketeista lähtien.
Normaalihinnalla ostan sitten, jos etukäteisvarastosta ei sopivaa löydy, useimmiten pikkusälää. Esikoinen esim. tarvitsee nyt ennen talvea pitkiä kalsareita. Ja toinen mitä lähtee normaalihinnalla, on juhlavaatteet joskus. Aika monet kengät ja haalarit olen tähän mennessä ostanut kahdelle ja normaalihinnalla ainoastaan esikoisen ekat talvikengät (Tepsut) ja ekan välikausihaalarin (Jonathan). Lapset on eri sukupuolta ja koon 70 jälkeen kuopuksen ei ole paljoa esikoisen vaatteita tarvinnut pitää.
Eli esim. toppahaalaria tai talvikenkiä on vaikea ostaa talvialeista seuraavalle vuodelle. Taas on yksi vääränkokoinen toppahaalari odottamassa, ja mielestäni huuto.netissä myynti tms. on turhan vaivalloista, joten täytyy pitää haalaria kaapissa vielä seuraavaan talveen... Muutenkin olen usein odottanut tiettyjen tuotteiden tulemista aleen, ja sitten onkin koot loppu tai kyseistä tuottetta ei olekaan alennettu. Toki tuurilla aleista voi löytää vaikka mitä. Tosin tuntuu, että ainakin ulkovaatteissa poikien koot 104-110 revitään käsistä...
Itse olen innokas kirppisten ja huuto.netin käyttäjä, joten kalliissa ostoksissa ei kyllä meilläkään kuljeta... Ja kyllä uutena ostetut jutut usein ovat meilläkin ale- tai tarjouskamaa, ei sen puoleen. Ainoana poikkeuksena ovat kengät, koska ne tarvitsee yleensä ottaa heti käyttöön, ja niitä en myöskään tykkää ostaa käytettyinä.
Loput aleista, kantis-aleista, käytettyinä yms.
Esim. tänään ostin Lindexistä Fixin merihenkisen collegehupparin ja upeat farkut pojalle, hinta yhteensä 15e! Olivat osta 2 maksa 1 aletuotteita.
Jos oikein fiksu olisin (mutta kun en ole ;)) niin ostaisin kaiken tarvittavan kerralla just jostain Lindex, KappAhl osta 3 maksa 2 -mallistoista ja käyttäisin pojalla reilusti loppuun. Kävisin ostamassa vaan tarvittavan 3-4krt/vuosi ja that's it, mutta kun vaihtelu virkistää niin toistaiseksi harrastan tätä vaatepuolta mielihalujen mukaan..