Kolmiot kokoa 59 m2
Tällaisia uusia kolmioita on tullut vastaan. Mikä järki?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa? Aika paljonkin neliöitä mun mielestä.
Taas jotkut maalaiset ihmettelemässä miten kaupunkikämppään mahtuu. No siten että kaksi huonetta ei ole varastotilana niinkuin teillä. 😄Koirakopissa asuvat täällä älähtää kaikista eniten.
60 neliötä ei ole mikään koirankoppi vaan tilava asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi ole edes pieni, kun on olemassa jopa alle 40-neliöisiä kolmioita.
Kun on varaa parempaaan en kyllä ikinä muuttaisi tuollaiseen rotankoloon.
Voi länsimaisen keskiluokkaisen ihmisen ahdinko sentään. Vai että rotankolo! Entisaikaan asuttiin pirtissä yhdessä huoneessa koko kymmenhenkinen perhe. Häpeä, tissiposki.
45 nm kaksio eli makuuhuone ja olohuone keittiö on yhdistelmä, keittiötila yhdellä olkkarin seinämällä. Kompakti. Tilan voisi jakaa mutta avarana on hyvä.
Vähentäkää turhaa roinaa niin mahtuu.
Miksi maksaa turhaan tavaroiden viemästä neliötilasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa? Aika paljonkin neliöitä mun mielestä.
Taas jotkut maalaiset ihmettelemässä miten kaupunkikämppään mahtuu. No siten että kaksi huonetta ei ole varastotilana niinkuin teillä. 😄Koirakopissa asuvat täällä älähtää kaikista eniten.
Ei todellakaan pidä paikkaansa. Kaupungissa (ei kuitenkaan koirankopissa) asujat ovat tyytyväisiä eikä heillä ole mitään älähdettävää. Teillä maalaisilla vaan tuntuu olevan jotain kaupunkilaisia vastaan. Oon miettinyt mistä se johtuu, ehkä siitä että teillä on vaan tylsää ja liikaa aikaa siellä maalla? Ehkä te vaan koette koko ajan jäävänne jostain paitsi, ja tunnette siksi jotain epämääräistä tyytymättömyytta ja kateutta. Voin olla väärässäkin. Kerro sä mistä se johtuu? Miksi pitää alati piikitellä kaupungissa asuvia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
62 neliötä toimi kolmiona isolla parvekkeella, mutta senttiäkään pienempää en edes ajattelisi. Tämä on tätä suomalaista laaturakentamista, lol.
Olkoon vaikka 62:n neliön parveke, mutta mä haluan asua sisätiloissa!! :p
mitä kitiset osta 159 neliöinen helppoa. ei kai se ole rakentajan vika jos liian pientä olet mennyt katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ongelma noissa ei ole edes se että makkarit olisi liian pieniä nukkua. Vaan se ettei noihin neliöihin mahdu säilytystilaa tai normaalikokoista sohvaa ja ruokapöytää jos pitää mennä 2 makkariakin.
Meillä 75 neliön kolmio ja olohuone on tässäkin melko pieni kun neliöihin on pitänyt sovittaa erillinen wc, sauna ja khh. Makkarit 11 ja 9,5 m2, wli ei mitään halleja nekään. Käytävää on noin 2 metriä, jonka seinällä eteiskomero eli käytävät ei tilaa vieneet.
Tän takia ne ei sovi perheelle, max kahdelle hengelle ja silloinkin mieluusti aika minimalistille.
Jep. Katoin tästäkin, että onpa nätti ja edullinen asunto. Mikäli ei käytä esim. Vaatteita ja tarvitse niille säilytystilaa.
60m2 on kaksion minimi, ei tod kolmiolle ole tilaa siinä.
Meillä on tyttären, koiran ja kolmen kissan kanssa kolmio 105 neliötä.
Ei yhtään liian iso, kummallakin makuuhuoneet , olohuone, keittiö kaksi WC:tä sauna.
Tuollaisessa kopissahan tukehtuisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ongelma noissa ei ole edes se että makkarit olisi liian pieniä nukkua. Vaan se ettei noihin neliöihin mahdu säilytystilaa tai normaalikokoista sohvaa ja ruokapöytää jos pitää mennä 2 makkariakin.
Meillä 75 neliön kolmio ja olohuone on tässäkin melko pieni kun neliöihin on pitänyt sovittaa erillinen wc, sauna ja khh. Makkarit 11 ja 9,5 m2, wli ei mitään halleja nekään. Käytävää on noin 2 metriä, jonka seinällä eteiskomero eli käytävät ei tilaa vieneet.
Tän takia ne ei sovi perheelle, max kahdelle hengelle ja silloinkin mieluusti aika minimalistille.
Jep. Katoin tästäkin, että onpa nätti ja edullinen asunto. Mikäli ei käytä esim. Vaatteita ja tarvitse niille säilytystilaa.
Tuossa asunnossa on hyvä pohja. Saunasta tekisin vaatehuoneen. Itse asiassa tuollaista etsin eläkeasunnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tyttären, koiran ja kolmen kissan kanssa kolmio 105 neliötä.
Ei yhtään liian iso, kummallakin makuuhuoneet , olohuone, keittiö kaksi WC:tä sauna.
Tuollaisessa kopissahan tukehtuisi!
Mulla koiran kanssa iso omakotitalo, iso tontti, 3 km kaupungin keskustasta, en muuttaisi pieneen ahdistavaan kerrostalokoppiin.
Vierailija kirjoitti:
62 neliötä toimi kolmiona isolla parvekkeella, mutta senttiäkään pienempää en edes ajattelisi. Tämä on tätä suomalaista laaturakentamista, lol.
Suomessa rakennetaan kyllä keskimäärin älyttömän ahtaita kerrostalohuoneistoja. Kyse ei voi olla pelkästään energiatehokkuudesta, sillä kerrostalo on aina "paketti". On valinta, kuinka monta ja minkä kokoista asuntoa paketin sisään rakennetaan.
Kirjoitan tätä viestiä Saigonista, 105 m2:n kokoisesta kolmiosta. Tämä on kolmas kahden makuuhuoneen asunto, jossa olen asunut tässä kaupungissa. Pienin niistä oli kooltaan 82 m2. Ihan tavallisia kolmioita, ei mitään penthouseja. Täällä tosin lasketaan parvekkeet pinta-alaan mukaan, joka kompensoi 4-6 neiön verran, mutta silti.
Nykyään tehdään ruoka olohuoneess. 60 neliön kolmiossa on saunakin nykyään. Kyllä siellä pieru haisee, kun on vieraita kutsuttu juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa asunnossa on hyvä pohja. Saunasta tekisin vaatehuoneen. Itse asiassa tuollaista etsin eläkeasunnoksi.
Tosta toisesta "makuuhuoneesta" voisi tehdä vaatehuoneen, mutta silloinhan tuo ei enää olisi kolmio vaan kaksio.
Mieheni oli asunut kaksiossa yli 20 vuotta. Muutama vuosi sitten töissä aamukahveilla joku oli päivitellyt myynnissä olevan talon isoa autotallia. Mieheni oli innostunut tallista ja osti sitten parinsadan neliön talonkin. Muuttaessaan hän toi kaksionsa huonekalut ja näihin saakka käytössä on ollut olohuone, makuuhuone, keittiö ja pesutilat eli kaksio. Kannattaa miettiä, mitä tiloja oikeasti tarvitsee ja minkä kokoisia huoneita tarvitsee.
Mun mielestä tuollaisia juuri tarvitaan lisää! Olen yh. Lapsi siinä iässä,että tarvitsee jo oman makuuhuoneen. Tarjolla on vain isoja kaksioita, joissa itse nukun olohuoneessa. Kolmio, jossa molemmille olisi vaikka pienikin makuusoppi, olisi aivan loistava. Mitä teemme suurella keittiöllä tai oleskelutilalla kahden hengen taloudessa. Kaikki vaatekaapitkin siellä lapsen huoneessa.
Hyvällä pohjalla on oikeasti enemmän merkitystä kuin neliöillä, -50-luvun 52 m2 kolmio on ihan eri tavalla käyttökelpoinen kuin nykymalliin tehty, kun on oikeaa keittiötäkin usein noissa vanhemmissa. Mut tätä se on kun maksimoidaan asuntojen määrä per rappukäytävä, saadaan kaupunkiasuntoja, joissa on tupa niin kuin 1800-luvun tölleissä ja kaappitila löytyy kellarista, jos löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä pohjalla on oikeasti enemmän merkitystä kuin neliöillä, -50-luvun 52 m2 kolmio on ihan eri tavalla käyttökelpoinen kuin nykymalliin tehty, kun on oikeaa keittiötäkin usein noissa vanhemmissa. Mut tätä se on kun maksimoidaan asuntojen määrä per rappukäytävä, saadaan kaupunkiasuntoja, joissa on tupa niin kuin 1800-luvun tölleissä ja kaappitila löytyy kellarista, jos löytyy.
Asun itse 61m2 neliössä 50-luvun talossa ja pidän siitä, ettei asunnossa ole turhia neliöitä esim. kylppärissä. Löytyy erillinen keittiö ja tilava olohuone. Toki makuuhuoneet ovat pieniä, mutta ajavat asiansa. Parasta tässä on, että vuokra vastaa kaksion vuokraa, mutta on tilaa erilliselle työhuoneelle ja harrastehuoneelle tai lastenhuoneille.
No tässä oli kyse vaihdosta pienempään samassa ASO-talossa, joten säästö oli todellinen.