Lapsen ihossa punaisia viiruja, enkä keksi mistä tulleet?
Ovat siis punaisia paksuja, eri pituisia viiruja , ihan kuin esim liikuntasalin lattiasta tuleva ns palovamma. Näitä on ilmestynyt eilisen jälkeen käteen 6 kpl, eri kokoisia. Eivät ole kipeitä, eivät ole ihosta koholla, ei näppylöitä/kutinaa eikä mitään muutakaan outoa kuin nuo samassa kämmenselässä. Lapsi ei muista että käsi olisi edes osunut mihinkään(10v eli kohtuullisen hyvin osaa jo sanoa). Mistä ihmeestä tällaisia voisi tulla?
Kommentit (30)
No onpa nyt hirveää. Ihan muutama naarmu kädessä penskalla. Ja joku olisi jo lääkäriin viemässä 😄😄😄
Oisko kyseessä kärpäsestä härkänen,eli tehdään tikusta asiaa. Kuulostaa siltä.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa piirtopaukamointi
Sitä täältäkin olin ehdottamassa. Omalla lapsella tuli herkästi mutta ekalla kerralla säikäytti kuin olisi ruoskittu.
Jos ne ovat melko symmetrisiä, voivat olla ihan painaumia jostain esineesta.
Esimerkiksi itse sain selkääni punaisia viiruja ja luulin, että on joku kauhea ihosairaus. Ne oli kuitenkin tulleet, kun nojasin kaverin luona istuessani puutarhatuolin selkänojaan jossa poikittaiset puiset poikkipuut.
Vierailija kirjoitti:
Oliko niissä virvontaoksissa punkkien nymfejä? Ovatko punkit jo heränneet? Jos on saanut pureman.
On punkkeja Hesassa jo herännyt. Onko rymynny jossakin 'pusikossa'? Elukat kannataa tarkistaa lenkin jälkeen. Onko vaikka kukkia, mitkä voi aiheuttaa ns. kosketus Allergiaa?
No lääkäriin ei olla rynnimässä. Ei tässä siis mitään hätää luonnollisesti ole mutta kyllä kiinnostaa kun jäljet tuntui ilmestyneen kuin tyhjästä ja eikä sovi oikein mihinkään muottiin.
Eilen lapsi olikin ollut pihahommissa isän kanssa, eikö itse muistanut. Vannoo kyllä että ei siellä mihinkään osunut ja oli kuulemma vain haravoinut. Mutta eiköhän tuo selitä jäljet lopulta kuitenkin .
-ap
Ja kun moni täällä puhuu naarmuista niin eivät siis ole naarmuja . Ne nyt on aivan normaalia lapsilla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Dermografismi.
Joo, mulla on aina ollut tuo taipumus. Kun vaan sormella vetää ihoon viivan, mitenkään kynsimättä tai kovaa painamatta, niin kohtaan nousee punainen turvonnut viiva. Turvotus laskee suht pian, mutta punoitus kestää kauemman. Kampaajat joskus tuota pelästyy, että onko joku allerginen reaktio esim. tuotteelle, mutta sitten selitän että ei, kun ihan vaan koskeminen tekee mulle tuon.
Dermografismi.