Jos oikeus määräisi että sun täytyy asua jatkossa Turussa
Kommentit (67)
Eli ette tiedä edes omia perusoikeuksianne, kannattaisiko ottaa selvää.
Ei siinä mitään, kunhan Varissuolla eli Turun Itä-Helsingissä ei tarvitsisi asua.
Kurinpitotoimena voi saada siirron asumaan Poriin. Päätöksestä voi valittaa europan ihmisoikeustuomioistuimeen.
Hellu, etkö jo usko: ei sinua ole määrätty asumaan Turkuun. Määräys koski alaikäisiä lapsia, joista lähdit riitelemään. Itse kyllä ilmoitit asettuvasi sinne minne lapset määrätään. Jospa nyt vaan raahautuisit Turkuun tai edes Suomeen, ei täällä niin kauheaa ole, eikä kukaan ole oikeasti kiinnostunut sinusta.
Se pitää jyrätä toispuoleisella auralla Kemistä Kotkaan koko rannikko mereen.
Olen syntynyt siellä ja asunut. Mihinkään turun lähiöihin minua ei enää saa, mutta voisin kyllä pakosta muuttaa vanhaan kämppääni keskustassa. Se oli pieni, mutta kiva.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti asustelisin siellä aivan tyytyväisenä.
Nyt asun Lappeenrannassa ja en ole ennen tiennytkään, että näin kateellisia ihmisiä voi olla.
Sama. Kaakossa väitetään olevan ja asuvan iloisii karjalaisii.. Muualta tulleena; näkis vaan! Keräilevät, kateellisia. Ei ihme kun nuoriso muuttaa pois.
Suvaitsemattomia myös seksuaalisia vähemmistöjä ja eri lailla pukeutuvia kohtaan. Pitäis olla harmaata massaa eikä sais erottua.
Turku on yksi lempikaupunkini. Kivempi kuin tunkkainen ja tylsä paisunut Hki.
Muuttaisin vapawhtoisestikin mutta perhe ja työseikat. Jos olis pakko niin mielihyvin!
Löysin Turusta henkisen kotini.
T. savolainen
Mikäs siinä, kai sieltä löytyisi puolisollekin töitä (itse teen aina etänä). Teini-ikäinen ei ehkä tykkäisi, kun koulut ja kaverit täällä.
No mut on valitettavasti tuomittu asumaan Turussa vielä 1,5 vuotta, vaikka ei täällä ole edes töitä muille kuin oman kylän tytöille.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin pois Turusta.
Niin mäkin. Vittuillakseni muuttaisin Tampereelle.
Kyl tääl on ihmisen hyvä olla. Aurajoki virtaa ja kevättuulet puhaltaa. Ei men kaua ku aukee jo terassitki.
Rakastan Turkua. Viihtyisin varmasti.
Kyllä on Turussa mukava asua, en muuttaisi pois millään.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti asustelisin siellä aivan tyytyväisenä.
Nyt asun Lappeenrannassa ja en ole ennen tiennytkään, että näin kateellisia ihmisiä voi olla.
Johtuisikohan yhtään sinusta itsestäsi, miten sinuun suhtaudutaan, ja olisikohan toisten kateellisuus ihan oma tuntemukseni? Vähän noloa kuvitella, että koko Lappeenrannan asujaimisto olisi sinulle kateellinen. Luuletko olevasi niin erinomainen ym että kuvitelmallesi olisi mitään katetta?
Piikikkäitä saattaa olla, mutta kateellisia?
Reilu vuosi Turkua riitti mulle. Ihmiset siellä on sisäänpäin lämpiäviä, vaikea tutustua niihin työn ulkopuolella. Edes naapureihin ei saanut muuta kontaktia kuin tervehdyksen. Mä oon sosiaali ihminen, en jaksa tuollaista.
Joten ei kiitos, ei Turkuun!
Ihan ok. Turku on kaunis ja vireä kaupunki ja asuminen on halvempaa kuin Helsingissä. Upea luonto ja saaristo vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Reilu vuosi Turkua riitti mulle. Ihmiset siellä on sisäänpäin lämpiäviä, vaikea tutustua niihin työn ulkopuolella. Edes naapureihin ei saanut muuta kontaktia kuin tervehdyksen. Mä oon sosiaali ihminen, en jaksa tuollaista.
Joten ei kiitos, ei Turkuun!
Siis sosiaalinen. Hiton autocorrect!
Suomen perustuslaki
9
Liikkumisvapaus
Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa.