Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Etsy-kaupan perustamisesta?

Vierailija
27.03.2024 |

Jossain hehkutettiin printtipaitojen myymistä Etsyssä hyväksi lisätienestiksi. Olen tosi skeptinen noita juttuja kohtaan, mutta päätin kerrankin kokeilla.

Tein Printify-tilin ja oman kaupan Etsyyn. Tein itse pari printtiä ja pistin kauppaan myyntiin. En ehtinyt viilata vielä kauppaa sen enempää ja seuraavana päivänä Etsy ilmoitti sulkeneensa kauppani. Jotenkin masentavaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait ne jotain syyksi sanoivat?

Vierailija
2/7 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on mahdollisesti se, että jos toimitat maailman laajuisesti, tarvitset fyysisille tuotteille Saksaan LUCID-numeron. Saksa vaatii tuon kaikilta yrityksiltä ja myyjiltä, jota toimittavat tuotteita Saksaan, Sillä vähennetään postitusjätettä. Valitettavasti Etsy on jättänyt tämän kokonaan myyjien kontolle.

LUCID pitää anoa saksaksi Saksan valtiolta nettilomakkeell ja tarvitset muistaakseni y-tunnuksen siihen.

Tämä LUCID tuli voimaan muutama vuosi sitten.

Vaihtoehtona on valita vain kotimaan toimitukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä on mahdollisesti se, että jos toimitat maailman laajuisesti, tarvitset fyysisille tuotteille Saksaan LUCID-numeron. Saksa vaatii tuon kaikilta yrityksiltä ja myyjiltä, jota toimittavat tuotteita Saksaan, Sillä vähennetään postitusjätettä. Valitettavasti Etsy on jättänyt tämän kokonaan myyjien kontolle.

LUCID pitää anoa saksaksi Saksan valtiolta nettilomakkeell ja tarvitset muistaakseni y-tunnuksen siihen.

Jassoo no eipä ole mikään helppo ja yksinkertainen tämäkään homma.

ap

Vierailija
4/7 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Itse olen myynyt siellä taulujani ja käsitöitäni pitkään, ei mitään ongelmia. Tukeen vaan yhteyttä ja selvittämään asia, ellet saanut mitään selkeää ilmoitusta miksi ili suljettiin.

Vierailija
5/7 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jassoo no eipä ole mikään helppo ja yksinkertainen tämäkään homma.

ap

Toisaalta itse en ole tuollaista tehnyt ja siellä on minun Etsy-kauppani toiminnassa nytkin, maailmanlaajuisella toimituksella. 

Vierailija
6/7 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka myytte sitä kautta, onko hankalaa. Yritin tavata noita tekstejä, mitä on jotkut pakkauskulut mitä perivät? Jos itse lähettää tuotteet.

Kuinka paljon nuo kulut suunilleen on? Onko 10$ sama jos laittaa kk myyntiin 1 tuotteen tai 1000 tuotetta. Tälläisiä mietteitä.

Mitä veroja suomeen tulee lisäksi

Vierailija
7/7 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up