Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa pääsiäisen juhlapöytään? Sopiiko lohi ja graavikala, jos ei syö punaista lihaa tai välitä lampaasta?

Vierailija
26.03.2024 |

Mitä pääruokana pääsiäispöytään? Syödäänkö lammasta perjantaista maanantaihin vai onko muitakin ruokia ja vaihtelua?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parsarisottoa. Lohikin varmasti sopii hyvin. 

Vierailija
2/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sitä mitä yleensäkin syöt. Ei tarvi stressata pääsiäismenusta kummemmin.🐣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala, kalkkuna, yms lisukkeineen

Vierailija
4/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia arkiruokia jaksa juhlaviikonloppuna. Meillä herkutellaan hernekeitolla, roiskeläppäpitsoilla ja maksalaatikolla. Nam!

Vierailija
5/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu grillattuna on hyvää vaikka jokapäivä.

Vierailija
6/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia arkiruokia jaksa juhlaviikonloppuna. Meillä herkutellaan hernekeitolla, roiskeläppäpitsoilla ja maksalaatikolla. Nam!

Ja sunnuntaina HK:n Blöötä uuniin! Nyt jo vesi kielellä!

Vierailija
7/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan ruokaa pöytään. Jälkkäriksi sitten omia herkkujasi. Pasha? Suklaapupuja? Irish Coffee? Suklaakakkua?

Vierailija
8/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siihen juhlapöytään voi laittaa juttuja josta itse tykkää eikä mitään ns. pakollista pääsiäisen syötävää?

Vierailija
9/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei pääsiäisenä sais syödä vähän paremmin. Hk: n sininen on meillä arki-ei juhlaruokaa.

Vierailija
10/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti pääsiäisenä on syöty munaruokia.

https://davafoods.fi/kananmunat-paasiaismenussa

Vierailija
11/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syötiin tänään ennakkoon hernaria ja maksalaatikkoa. Mämmiäkin kermalla ja sokerilla.

Vierailija
12/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkonen, eikös lammaskin ole ns. punaista lihaa?

Vierailija
13/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän säälin ihmisiä, joilla elämä on yhtä arkea vaan. Ei mitään traditioita eikä arjesta nousua..

Vierailija
14/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei pääsiäisenä sais syödä vähän paremmin. Hk: n sininen on meillä arki-ei juhlaruokaa.

Kukaan ei kiellä syömästä. Meillä ei stressailla pääsiäisen ruuista ollenkaan.

Hk:n sininen ei kuulu meidän arkiruokiin. Tälleen me ollaan ihmiset erilaisia ruokavalinnoissamme.

Vierailija
15/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun 'työkseen' syö herkkuja maistuu esim. nuotiolla paistettu grillimakkara ihan järjettömän hyvälle. Tai kertausharjoituksissa metsässä pakista syöty hernekeitto.

Vierailija
16/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus se ahneus. Ei lammasta kannata ostaa jos ei itse osaa sitä valmistaa ja vähissä ovat jotka osaavat. Kerran kun sitä purukumia syöt niin toista kertaa et.

Vierailija
17/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti syön jotain.

En harrasta päivämäärä syöntiä tai juontia.

Vierailija
18/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän säälin ihmisiä, joilla elämä on yhtä arkea vaan. Ei mitään traditioita eikä arjesta nousua..

Älä suotta. Olen lapsiperheellisenä vaalinut kausiherkkujen tarjoilemista 20 vuotta. Nyt ei maksa vaivaa enää, kun kahden asutaan puolison kanssa.

Vierailija
19/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä jokainen (aikuinen) saa syödä, mitä haluaa. Jos ei halua syödä perinteisiä pääsiäisherkkuja, niin syö sitten jotain muuta. Minä kyllä tykkään syödä pääsiäisenä kerran lammaspaistia. En siis neljänä päivänä. Sama juttu jouluna kinkun kanssa ja juhannuksena lohen kanssa, mitä yleensä syömme.

Jos on kutsunut juhlapyhiksi vieraita, kannattaa vähän niiltäkin kysellä, mitä haluavat. Jos äitini korvaisi pääsiäislampaan lohella, viettäisin ensi pääsiäisen jossain muualla.

Vierailija
20/23 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus se ahneus. Ei lammasta kannata ostaa jos ei itse osaa sitä valmistaa ja vähissä ovat jotka osaavat. Kerran kun sitä purukumia syöt niin toista kertaa et.

Minäkään en ole valmistanut koskaan lammasta. Kerran ostin vakuumiin pakatun valmiiksi kypsennetyn lampaanlihaköntsän. Se oli kyllä hyvää.