Reserviläisten kunto aiotaan selvittää laajasti. Kaikki saavat kutsun kuntotesteihin
Kommentit (164)
Olen kuntoni puolesta viitostasolla. Joten kun tilanne vaatii, niin pääsen niin halutessani erikoisjoukkoihin.
Millä Suomi edes sen sotimisen maksaisi?.ottamalla velkaako? Meinaan vaan kun maa on jo rauhan aikana konkurssin partaalla ja ainakaan muu Eurooppa ei alkaisi suomen sotimista rahoittaamaan..
Koskeeko han tämä rauhanajalta vapautettu ja? Olen käynyt armeijan mutta saanu myöhemmin vapautuksen. Työtapaturmassa loukkaantumisen vuoksi.
Olen jo 6-kymppinen, eli minut on ulkoistettu reservistä
Vierailija kirjoitti:
Sikäli mikäli tämä uutisointi pitää paikkansa, on hauska seurata kuinka "tutkituilla ja turvallisilla" piikitetyt reserviläiset tulevat kupsahtelemaan kuin kärpäset noissa kuntotesteissä. Piikitetyillä reserviläisillä on valtaosalla myocarditis joko päällä tai ei vielä puhjennut ja kovassa rasituksessa adrenalinihormonin ansiosta pumppu tilttaa.
turpakiiqanonpelle
Jos kyselykaavakkeeseen kirjoittaa cooperin testiin 3000 metriä niin saako kuntoisuusloman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikäli mikäli tämä uutisointi pitää paikkansa, on hauska seurata kuinka "tutkituilla ja turvallisilla" piikitetyt reserviläiset tulevat kupsahtelemaan kuin kärpäset noissa kuntotesteissä. Piikitetyillä reserviläisillä on valtaosalla myocarditis joko päällä tai ei vielä puhjennut ja kovassa rasituksessa adrenalinihormonin ansiosta pumppu tilttaa.
turpakiiqanonpelle
Jollakin on jo pahoja oireita muuallakin
turpakiiqanonpelleplsdie
No nyt tulee kyllä sellainen eroaalto reservistä ettei ole ennen nähty... 😂
Venäjätrollit ensimmäisenä vastaamassa.
Itse olen 6kymppinen mutta kunto on edelleen kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko 52 -vuotias aliupseeri sotaan jos sellainen tulee ?
No, jos katsoo tuota Stubbin, Valtosen ja Häkkäsen uhoamista, niin olet etulinjassa alta aikayksikön. Huoltojoukkoihin kelpaat, jos pystyt liikkumaan vain rollaattorin avulla.
Kyllä ne on vasurit jotka suomen sotaan vie estämällä riittävän toimivan armeijan ja sille riittävän määrän moderneja aseita. Kuten ukrainalle kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko 52 -vuotias aliupseeri sotaan jos sellainen tulee ?
No, jos katsoo tuota Stubbin, Valtosen ja Häkkäsen uhoamista, niin olet etulinjassa alta aikayksikön. Huoltojoukkoihin kelpaat, jos pystyt liikkumaan vain rollaattorin avulla.
Mitä ihmeen uhoamista?
Taidat nyt sekoittaa Suomen venäjän propagandakanaviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
turpakiiqanonpelle
Jollakin on jo pahoja oireita muuallakin
turpakiiqanonpelleplsdie
Ja yhä pahenee :)
Koen reservin "laattamiehenä" tuon erinomaisena asiana, vaikka minulla alkaa ikää jo olemaan. Ottamatta nyt huomioon budjettirajoitetta, kunnon lisäksi näkisin että koko reservi pitäisi kertausharjoituttaa jollain rotaatiolla, koska "telamiinat yhteen hakkaa, teeästee ei koskaan lakkaa". Tuosta testistä pitäisi saada korjausraportti toimenpide-ehdotuksineen. Samalla pitäisi saada toinen raportti, missä olisi osaamisen kehittämisehdotukset. Sitten nuo raporttien asiakohdat tarkastettaisiin 2 - 3 v kuluttua onko kehitys ollut positiivista. Olisiko nyt niin, että jokaisessa kunnassa olisi oma osaamistapahtuma, missä noita käytännön taitoja voisi harjoitella? Maailma ei ole täydellinen, eikä täydelliseksi muutu. Niinpä kehotan, kun en voi käskeä vaikka maastopuku ilman arvomerkkejä ja tunnuksia on nytkin päällä näin kotioloissa, kaikkia reserviläisiä ja muitakin hakeutumaan alan koulutuksiin, jotka eivät tosin kaikki välttämättä toteudu aivan omalla kotipaikkakunnalla (https://koulutuskalenteri.mpk.fi/Koulutuskalenteri). M57
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko han tämä rauhanajalta vapautettu ja? Olen käynyt armeijan mutta saanu myöhemmin vapautuksen. Työtapaturmassa loukkaantumisen vuoksi.
Kukin kykyjensä ja vointinsa mukaan. Näinhän se meni intissäkin.
Painan 130 kiloa ja en jaksa juosta kuin muutaman kymmenen metriä. Lisäksi polviin koskee. Olen 35-vuotias reservin jääkäri. Slava Suomi!
Vierailija kirjoitti:
Millä Suomi edes sen sotimisen maksaisi?.ottamalla velkaako? Meinaan vaan kun maa on jo rauhan aikana konkurssin partaalla ja ainakaan muu Eurooppa ei alkaisi suomen sotimista rahoittaamaan..
Kestäisikö terveydenhoitojärjestelmä edes yhden päivän taistelut tai pommitukset, varsinkin jos muutama sairaala pommitettaisiin maan tasalle niin kuin Ukrainasa ja Gazassa?
Samaan aikaan hallitus ei tee mitään Ahvenanmaan demilitarisaation purkamiseksi, vaikka se olisi elintärkeää Suomen ulkomaanyhteyksien turvaamisen kannalta. On helpompaa taas kerran kyykyttää kansaa kuin saada aikaiseksi oikeita ja kestäviä tuloksia.
Hyvä keino olisi kunnon nostamiseen että mitä hyväkuntoisempi olisi niin saisi siitä vaikkapa pienemmän veroprosentin koska olisi muuten enemmän tarvittaessa hyödyksi henkilönmaallemme.
Tämä hyväkuntoisuusboonus koskisi vain varusmiespalveluksen suorittaneita. Saisivat hekin velvollisuuden lisäksi myös jotakin itselleen.
Tilannehan ei ole sellainen että joillekin on vain velvollisuuksiavja jotkut toiset poimii vain niinsanotusti rusinat pullasta ilman velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
ei koske. Et ole asepalvelus velvollinen etkä myöskään terveyden puolelta kelvollinen. Toki voit päästä maanpuolustukseen sotatilanteessa eli auttamaan raivaustöissä jne.
Lähde
https://www.is.fi/urheilu/art-2000010315999.html