Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se kaalilaatikko ja mitä oikeasti vähävarainen siihen oli kommentoimassa

Vierailija
25.03.2024 |

Miksi täältä poistuu enemmän aloituksia kuin mitä tänne saa jäädä?

Vierailija kirjoitti:

Sä et kyllä osaa tehdä edullista ruokaa lainkaan. Annoskootkin sulla aika isot. Onneks sulla on varaa. 

Nimenomaan tuohon täytyy olla varaa. Moni täällä naureskelee että laitoitko kaikki valkopippurit kerralla.

Jos oikeasti ei ole varaa, tällaisia ruokia ei tehdä. Köyhällä ei ole varaa ostaa kaikenlaisia ns. ylimääräisiä osia ruokaan, vaikka niitä jäisikin yli. Esim. tuo siirappi, aika harvaan ruokaan sitä tarvitsee. Jotkut ylijääneet tuotteet eivät myöskään säily loputtomiin.

Itselläkin tällä hetkellä 3 euroa, huomenna kylläkin tulee vähän rahaa. Mutta ei tässä vaiheessa paljon lohduta jos kaapista löytyisi siirappia, pippuria ym. josta ei kuitenkaan saa ruokaa aikaiseksi. Ei, riisiäkään ei ole kaapissa kun oikeasti vähävaraiset on syöneet kaikki jämät kaapeista jo aiemmin!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on joku ruokahintahullu, joka esittää meillä aivan tolkuttomia ruokien hintoja. Ei kaalilaatikkoon ole pakko laittaa siirappia, jos sitä ei tarvitse mihinkään muuhun. Se säilyy kyllä käyttökelpoisena vuosia.

Kolmella eurolla on kieltämättä vaikea saada aikaan kaalilaatikkoa. Olisi kannattanut ostaa siihen ainekset silloin, kun oli enemmän rahaa.

Vierailija
2/5 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on joku ruokahintahullu, joka esittää meillä aivan tolkuttomia ruokien hintoja. Ei kaalilaatikkoon ole pakko laittaa siirappia, jos sitä ei tarvitse mihinkään muuhun. Se säilyy kyllä käyttökelpoisena vuosia.

Kolmella eurolla on kieltämättä vaikea saada aikaan kaalilaatikkoa. Olisi kannattanut ostaa siihen ainekset silloin, kun oli enemmän rahaa.

Sitten mulla olis rahat loppuneet vieläkin aiemmin, jos noin kalliita ruokia laittaisin.

Oikeasti köyhä ei Valion ruokaohjeita selaile, vaan vilkaisee kaappiin ja lompakkoon ostaa sitä mihin rahat riittää. Paljon jää ostamatta, välttämättömyyksiäkin.

Tällä hetkellä on ruoan lisäksi esim. vessapaperi ja pyykkiaine loppu. Ja särkylääkkeet. Puurokin on kohta loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako aloitusta tähän tarvitsee. Aina vaan lisää kaalia?

Vierailija
4/5 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako aloitusta tähän tarvitsee. Aina vaan lisää kaalia?

Mä en ole sen ketjun aloittaja, pitkästä aikaa olen palstalla. Itsehön sanoin että mulla ei edes olisi varaa ostaa noita mitä hän osti.

Ja mikä siinäkin ketjussa oli niin kiellettyä että sekin piti poistaa? 

Vierailija
5/5 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko ei ole kallis ruoka. Sen varsin edullista tehdä. Reseptissä on vikaa ja sellaisesta reseptistä voi ne liiat karsia/vaihtaa edullisemmaksi.

Terveisin itsekin pa, mutta punalaputettua jauhelihaa on pakkasessa (maksoi 4 euroa kilo) samoin puolukoita itse kerättyinä, mutta marketista niitä saa alle kympin kilo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän