Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verot, mistä nämä mätkyt on?

Vierailija
25.03.2024 |

Outoa että saan todennäköisesti 900€ mätkyt vaikka mulla on yksi tuloraja koko vuodelle ja se ei ole ylittynyt ollenkaan missään vaiheessa.Mulla ei oo mitään muita tuloja kun palkka ja osan vuodesta sain työmarkkinatukea.

Mitä ihmettä??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mätkyjä tulee vaikka tuloraja on laskettu koko vuodelle ja elokuussa lähdin kouluun enkä muuttanut verotusta.

Vierailija
2/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla virhekkin.  Joskus mulle tuli kolmet veropaperit, ekassa lisäveroa, sitten vähän palautusta ja kolmannessa jo enemmän.  Itse en ilmoitellut mitään lisäselvityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 600€ takaisin vaikka odottelin mätkyjä. Lisäksi matkakulut puuttuu.

Vierailija
4/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa palkkatulon lisäksi etuuksia (esim. työttömyysturva, sairauspäiväraha), kannattaa aina laskettaa verokortti uudelleen. Jos sitä ei tee, käy kuten aloituksessa, mätkyjä tulee.

Vierailija
5/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkastaa huolella, mulla näkyi vielä vuokratuloa vaikka kyseisen talon myin yli kaksi vuotta sitten.  Silloin kun oli vuokralainen niin piti ilmoittaa joka vuosi kun ei näkynyt valmiiksi.   Tyyliin, "arvotaan seuraava vero"

Vierailija
6/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa. Sain kerran lähes 10 000e mätkyt ja se johtui siitä, että verottaja oli siirtänyt pilkkua. Lopulta sain 60e veronpalautuksia kun kävin manuaalisesti korjaamassa pilkut oikeille paikoilleen. Olin toimittanut sinne kopiot kirjanpidosta ja heidän laite ei vain ollut osannut niitä lukea ja jättänyt pilkut välistä. He itsekin myönsi sen, mutta vastuu on aina verotettavalla itsellään ei heillä korjata.

Vierailija
7/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saa palkkatulon lisäksi etuuksia (esim. työttömyysturva, sairauspäiväraha), kannattaa aina laskettaa verokortti uudelleen. Jos sitä ei tee, käy kuten aloituksessa, mätkyjä tulee.

Olen tehnyt uuden verokortin joka kerta kun tulot on muuttuneet. Ap

Vierailija
8/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukirahoista ei saa samoja vähennyksiä kuin palkkatuloista.

Siksi tuille kannattaa tilata aina oma verokortti.

Vierailija
9/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole saanut kaikkia vähennyksiä. Työttömyysajalta ei saa niitä automaattisesti tulevia tulonhankkimismeno vähennyksiä, puhumattakaan jos ne ovat olleet sitä automaattista suuremmat.

Vierailija
10/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy läpi veroehdotus, kyllä sen sieltä pitäisi löytyä. Syitä voi olla niin monia, että turha meidän on lähteä arvailemaan näkemättä papereitasi.

Olethan muutenkin muistanut tarkistaa kaikki kohdat ja laittaa esim. työmatkakulut, jos niistä saisi jotain palautusta? 

Vierailija
11/11 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukirahoista ei saa samoja vähennyksiä kuin palkkatuloista.

Siksi tuille kannattaa tilata aina oma verokortti.

Mulla on oma verokortti etuuksille ja oma palkalle. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän