Raskaus ja Norovirus??
Esikoisen tarhassa vatsa-oksennus tautia (Norovirus). Nyt juuri poika 3,5 v oksensi... itse olen raskaana ja laskettu aika on 4 viikon kuluttua... Mitä tässä tulisi tehdä???
Kommentit (5)
Onko kenelläkään tietoa, miten jos norovirus iskee alkuraskaudesta? Pelottaa, ettei vauva pysy sisällä jos tulee oikein kova tauti päälle.
Malluelias rv10
eihän siinä voi muuta kuin odottaa tuleeko tauti sinuunkin ja jos tulee niin äkkiähän se ohi menee. Itellä 2 viikkoa laskettuun aikaan ja meilläkin päin riehuu kyseinen yrjis ja toivon kovasti ettei tarttuisi meille nyt kun vauvahan voi syntyä koska vaan. Meillä oli lapsilla syksyllä joku megayrjis ja yleensä mä saan kaikki mahataudit mutta nyt kun olin raskaana, sain vain kuvotusta enkä kunnon tautia ollenkaan. Ehkä raskaus suojaa jotenkin taudeilta, koska mä ihan tosiaan saan AINA kaikki lasten mahataudit!
Olo oli aivan hirveä eikä mikään pysynyt sisällä, mehuun sekoitin Osmosalia (aivan hirveää) ja pakolla join sitä. Söin mitä teki mieli ja oksensin ja ripuloin. Yhden oireettoman päivän jälkeen tuli uudelleen ja kävin lääkärissä. Tutki etten ollut kuivunut liikaa ja sanoi että jos kovasti rupeaa heikottamaan niin sitten päivystykseen nestetankkaukseen. Kehoitti ottamaan Osmosalia edelleen. Paino putosi 1,5 kg. Vauvalla ei ollut hätää.
Nuorimmainen meillä olikin koviten kipeä ja paino putosi 3,5 kg. Hänelle juotin aluksi puolentunnin välein osmosalia pieniä annoksia (mehun kanssa) ja urheilujuomaa. Hän ei suostunut syömään mitään. Tauti kesti hänellä viisi päivää ja sillä hilkulla oltiin että sairaalaan oltaisiin menty, mutta onneksi ei tarvinnut.
JB72 & Alma rv 20+3
aikuisiälläni kärsinyt mahataudeista, niin eikös tasan vuosi sitten, kun kuopuksemme Alma oli pariviikkoinen, esikoinen sairastunut rotaan. Pian se oli vastasyntyneelläkin ja ei kun sairaalaan. Nyt sama pöpö tai noro iski Almaan maanantaina uudelleen, ja eilen illalla muhun, olen rv 11+6. Huoletti tämä kysymys vähän itseänikin, vaan minkäs tässä teen. Ja ohessa olisi hoidettava tämä yksi ripulipotilas ja esikoinen, joka ei vielä ole onneksi oireillut. Nesteytystä ja lepoa! PAinunkin tästä soffalle...
Vitanova
Käsien pesua kannattaa harrastaa ja vaikka marssisit apteekkiin hankkimaan käsien desinfiointi ainetta. Toden näköisesti kuitenkin taudin saat samoin kuin muu perhe. Inhottavahan tuo on, mutta on ohi n. 2-3 pvässä.
Pojalle juotavaa, koska Norovirus vie kyllä pikkulapset hirmu nopeasti sairaala kuntoon!
Toipumista!