Voisiko sukulaiset yhdessä kustantaa
Lapsille yhden reissun huvipuistoon(ranneke)kesäisin ? (tarkoitan työssäkäyviä, jotka auttais vähävaraisten sukulaisperheen lapsia, vaikka isovanhempien kanssa yhteisesti)
Kommentit (8)
Normaalissa suvussa mummit ja kummit kysyvät ennen joulua ja syntymäpäiviä, mitä lahjaksi. Ei ole tullut mieleenne silloin kertoa, että Linnanmäki-keikkaa varten olisi pienikin summa hieno lahja?
Miten uusavutonta!
Mistäpä sitä toisten raha-asioita voi tietää. Nykyisin kun on iPhonet ja luksusta viimeisen päälle, mutta lapsille ei muka varaa ostaa mitään.
Vähävaraisen perheen vanhempien täytyy budjetoida rahat paremmin. Jättää kaljat, sidukat, tupakat, karkit, limsat ja viinerit tai einekset ostamatta, niin vuodessa kertyy sievoinen summa.
Voi myös säästää sähkö- ja vesilaskussa. Autoilua vähentää.
Lapsiperheillä on aina käsi toisten taskuissa.
Voivat. Mä olen meidän suvussa se lapseton (iso)täti, joka lahjoittaa suvun lapsiperheille esimerkiksi juuri huvipuistopäiviä.
Kaikki eivät ole suoranaisesti vähävaraisia, mutta lapsiperheillä tunnetusti riittää rahareikiä, ja ensimmäiseksi yleensä karsitaan huvittelusta.
Lapset aina olleet tyytyväisiä tällaisiin toiminnallisiin lahjoihin, mutta onnellisin olen kyllä itse, kun nykyään pystyn auttamaan nuorempiani.
Mekö tunnetaan sun sukulaiset? Tietysti ne voi. Mut miksi sen tekis?