Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopisto-opinnot: mitä voi eniten opiskella etänä?

Vierailija
24.03.2024 |

Kertokaapa aloista, missä läsnäoloa on hyvin vähän eli etänä onnistuisi suorittaa opinnot? Tekniiikan alat poissuljettu. T. Elämäntilanteen takia näin kysyvä, mutta innostunut ja motivoitunut opiskelija. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikis

Vierailija
2/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan käpistely ja matematiikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opiskellut etänä eniten hallintoa ja toiseksi eniten johtamista. Näissä on myös avoimen ja täydennyskououtuksen ouolella tarjolla monimuotokokonaisuuksia, jotka on tarkoitettu työn ohella suoritettaviksi - eli suurin osa etänä ja sit joku lähiviikonloppu silloin tällöin.

Vierailija
4/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikis

Joo, näin varmaan on. Ei oikiksessa -90 luvullakaan ollut kauhean paljon läsnäolopakollisia luentoja, vaan aika lailla kotona kirjoja päntättiin. Silloin ei ollut näitä etäluentoja, mutta varmasti nykyään on. Virkamiesruotsi oli yksi näistä läsnäoloa vaativista tunneista. Oli muuten tiukka ope siinä, muista ikuisesti: Bo Grönholm. 

asianajaja

Vierailija
5/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ehdotuksia?

Vierailija
6/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikista minäkin komppaan. 

Vierailija
7/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään lisää kokemuksia? 

Vierailija
8/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologia

Kansantaloustiede

Vierailija
9/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikis

Tämä on totta. Hakee suosiolla Lapin yliopistoon , jonne on helpoin päästä.

Vierailija
10/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis Eikö opintoja kannattaisi suunnitella tekevänsä sellaiseslta alalta ja tai kokonaisuusksia, joista on itse kiinnostunt vai ajattelitko, että saisit suoritettua yliopisto tutkinnomn, minkä hyvänsä lähinnä kirjekurssina; tai siis etänä, joka kai kuullostaa paremmalta. 

Vierailija
11/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välttää teknillisiä aloja ja luonnontieteitä. Näissä on tuhottomasti labroja ja demoja, joissa on läsnäolopakko.

Esim historia vaikuttaa olevan ala, jossa luetaan kirjoja ja julkaisuja ja kirjoitellaan kotona esseitä.

Kauppatieteet - ainakin tietyt erikoistumisalat.

Vierailija
12/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietojenkäsittelytiede, joo. Mutta matematiikan opinnoissa on enemmän sellaista old school -meininkiä, että on jotkut laskarit, joissa saa läsnäolopisteitä, jos on valmis esittämään oman ratkaisunsa taululla.

Tietojenkäsittelytieteissä on todella paljon kokonaan etänä suoritettavia opintoja ja vielä siten, että netissä on kunnolliset opiskelumateriaalit. 

Vierailija
13/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin!? Tuohan onkin vallan mainio keino valita se mitä opiskelee. Onko vaatimuksena myös, että opinnot voi suorittaa selällään sängyssä. 0/5

Vierailija
14/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen kautta voi tehdä opintoja etänä ja liittää ne sitten tutkintoon.

Vierailija
15/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikis

Joo, näin varmaan on. Ei oikiksessa -90 luvullakaan ollut kauhean paljon läsnäolopakollisia luentoja, vaan aika lailla kotona kirjoja päntättiin. Silloin ei ollut näitä etäluentoja, mutta varmasti nykyään on. Virkamiesruotsi oli yksi näistä läsnäoloa vaativista tunneista. Oli muuten tiukka ope siinä, muista ikuisesti: Bo Grönholm. 

asianajaja

Bo on jo eläkkeellä. Jokohan uskaltaisi hakea Turkuun?

Vierailija
16/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt että jos vanhoilla päivillä vielä jotain kokeilisi niin se olisi maantiede tai geologia vaan kuinkahan paljon noilla on läsnäolopakollisia kursseja? Ainakin maastoon mennään ilmeisesti

Vierailija
17/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt että jos vanhoilla päivillä vielä jotain kokeilisi niin se olisi maantiede tai geologia vaan kuinkahan paljon noilla on läsnäolopakollisia kursseja? Ainakin maastoon mennään ilmeisesti

Geologian on aika vaikea päästä, sillä hakijoita on paljon.

Opintoihin sisältyy harjoitus töitä, joissa läsnäolo pakko 

Vierailija
18/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietojenkäsittelytiede, joo. Mutta matematiikan opinnoissa on enemmän sellaista old school -meininkiä, että on jotkut laskarit, joissa saa läsnäolopisteitä, jos on valmis esittämään oman ratkaisunsa taululla.

Tietojenkäsittelytieteissä on todella paljon kokonaan etänä suoritettavia opintoja ja vielä siten, että netissä on kunnolliset opiskelumateriaalit. 

Joo joillain matikan kursseilla, mutta niissäkin voi vain käydä kokeessa.

Vierailija
19/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene katsomaan opintopolku.fi mitä kursseja tarjotaan paljon pelkästään verkkokursseina avoimessa yliopistossa, niin siitä saa jonkun käsityksen. 

Vierailija
20/20 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Siis mä en tässä hae alaa, jossa rimaa hipoen pääsisi läpi kursseja, vaan tämä etähomma liittyy perheenjäsenen vaikeaan sairauteen, jonka vuoksi valitettavasti en voi täysin lähteä oman paikkakunnan ulkopuolelle. Siksi etäopiskelu sopisi hyvin.