Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 50 uusi 30? Miten on, haluatko elää mahdollisimman pitkään

Vierailija
24.03.2024 |

ja terveenä? Vai onko se ihan sama, jokainenhan kuolee kuitenkin jonain päivänä?

Tuli vain mieleen nämä ajatukset lukiessani https://www.is.fi/terveys/art-2000009819956.html

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 ja 30 välillä on vain 20 vuotta. Lapselle 20v on pitkä aika, miltei vuosisata. Mutta aikuisella se on voinut humpsahtaa nopeasti. Joten joku voi olla kuin 30 edelleen. 80v ulkokuori ei kerro kaikkea myöskään, että miltä tuntuu sisäisesti. Ihmiset ovat kroppiensa vankeja. Vaikka myönnetään että toki sukupolvilla on eroja luonnollisesti.

Vierailija
2/7 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ilman elämänlaatua on arvotonta. Kun elämänlaatu loppuu toivottavasti loppuu myös elämäni, olen sitten minkä ikäinen tahansa.

Vierailija
4/7 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ilman elämänlaatua on arvotonta. Kun elämänlaatu loppuu toivottavasti loppuu myös elämäni, olen sitten minkä ikäinen tahansa.

Vierailija
5/7 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tasan 30, enkä näe mitään syytä sille miksei elämäntyylini voisi jatkua samanlaisena kuin nytkin seuraavatkin vuosikymmenet. Asiaa tosin helpottaa, että olen jo nyt "mummoutunut" kotihiiri. :D

Vierailija
6/7 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48, harrastanut viimeiset 5 vuotta liikuntaa 6 krt viikossa, viimeisen vuoden rankempaa. Olen paremmassa kunnossa kuin koskaa 20 vuoteen. Mihinkään ei satu, eikä kolota, jonkin verran ylipainoa on koska ole päätynyt siihen että syön hyvin koska se nautinto. Jaksan hyvin, vaihdevuodetkaan ei ole vielä varmaan lähellä sillä tulin vahingossa raskaaksi 46 vuotiaana (tein abortin). Henkisesti voin paremmin kuin koskaan. Sanoisin että tämä ikä on parasta tähän mennessä. Ainoa harmi on että pienistä näkyy joku melkein 50 v aikuinen ja ei vastaa sisäistä maailmaa. 

Vierailija
7/7 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on yli 80 v. aktiivikuntoilija. Kuusikymppiseksi se käytti alkoholia melkein päivittäin, kunnes lääkäri sanoi, että nyt pitää lopettaa. Maksa- ja muut veriarvot olivat huonot. Se teki täyskäännöksen elämäntavoissaan. Alkoi uudelleen urheilla ja syödä terveellisesti. Veriarvot kohenivat ja maksa tervehtyi.

Minä taas oon "siunattu" suvun huonommilla geeneillä. Hyvistä elämäntavoista huolimatta sairastuin. Perussairauksia on monta. Välillä ajattelen, ettei tämä elämä ole elämisen arvoista.