Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekosyysi mikset hanki pihallesi hyönteishotellia?

Vierailija
23.03.2024 |

Hyönteisiä on nykyään vähän ja se vaikuttaa koko ympäristöön.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo hyönteishotelli, nimittäin alapäässäni.👵

Vierailija
42/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari thermacelliä löytyy. Saa kaikki öttiäiset luvan kuolla pihapiirissä. Ympärillä on luontoa riittävästi missä lennellä ja möyriä. Ei tarvitse minun pihaani tulla häiritsemään ihmisten kesän viettoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on halkopino.

Vierailija
44/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on halkopino.

Vierailija
45/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skuugessa piisaa ötököille paikkoja.

Vierailija
46/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhohyönteishotellit tulisi kieltää.

Vierailija
47/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kammoan ötököitä. Toisekseen en halua houkutella punkkeja pihalle yhtään enempää. Etupihalla on mehiläisille kukkapuskia. 

Ei ne punkit noissa hotelleissa asu vaan maassa, jos on kuivaa kaivautuvat maahan niin kuin talveksi 

Vierailija
48/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pahasti ovat city vihreät erkaantuneet luonnosta kun luulevat kolojen kuolleen sukupuuttoon rakennus kanta lisääntynyt huimasti koloja on enemmän kuin koskaan. 

Ongelma on enemmän kaupunkien siistityt pihat. Tiiviitä alueita, joissa pihoissa kaikki nurmikot ajettu ja lahopuuta ei ole missään. Osaltaan haasteellisia myös esimerkiksi siileille. Ja sitten kun ei ole pölyttäjiä niin kasveille ja linnuille ei ole syötävää samalla tavalla. Eihän tämä ongelma koskekaan samalla tavalla alueita maalla, jossa puolet mökeistäkin on lahoamassa ja metsiä.

Vierailija
49/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuis tyhmältä thermacellin vieressä.

Vierailija
50/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekosyitä, pihallamme on hyönteishotelli. Nikkaroitiin lapsen kanssa korona-ajan kotitehtävänä.

Vierailija
51/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne majoittuu kuitenkin vain jotain iniseviä ja purevia vittupäitä.

Vierailija
52/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululaiset jakoivat lappuja missä kehotettiin jättämään niittämättä n. 20 m x 20 m ala. Se on kuulemma sopiva hyönteishotelli, etenkin jos siellä keskellä pöheikköä on joku laho oksa. Näin on sitten tehty.

Eli koko piha pitäisi jättää ajamatta

Joo siis kysyi luvan siinä lapussa ja opettajan johdolla kävivät sitten tutustumassa. Minulla on iso piha, joten tuo alue ei ole ongelma. Lisäksi säästyyhän siinä vaivaa kun ei tarvitse kuin elokuulla vetää viikatteella heinät nurin. Sitäkään ei kuulemma tarvitse tehdä kuin joka toinen tai kolmas vuosi.

Vierailija
53/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä tutkittua tietoa hyönteishotellien toimivuudesta. Kuinka paljon hyönteiset käyttävät hyönteishotelleja? Millaiset mallit ovat toimivia? Mitä lajeja niissä pesii? Onko näyttöä, että hotellit lisäävät hyönteisten määrää?

Omista kokemuksistani voin sanoa, että aika tyhjää ovat täynnä, jopa rehottavassa puutarhassa. Jokin yksittäinen pistiäinen on joskus ollut.

Epäilenkin, että hyönteishotellit ovatkin enemmän ihmisille helpottamaan ympäristöahdistusta. Voi puuhastella jotain ja tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Eikä mukamas tarvitse luopua siitä kynitystä nurmikosta ja sliipatusta pihasta...