Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi mikset hanki pihallesi hyönteishotellia?

Vierailija
23.03.2024 |

Hyönteisiä on nykyään vähän ja se vaikuttaa koko ympäristöön.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole pihaa.

Vierailija
2/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piha puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tuosta pihan reunasta metsä. Jos eivät sieltä löydä paikkaa missä asua niin joku pieni himmeli mun pihalla on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
4/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset jakoivat lappuja missä kehotettiin jättämään niittämättä n. 20 m x 20 m ala. Se on kuulemma sopiva hyönteishotelli, etenkin jos siellä keskellä pöheikköä on joku laho oksa. Näin on sitten tehty.

Vierailija
5/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyönteisiä riittää ilman hotelliakin. Sellaista kukkakuvaa ei saa, ettei siinä ole kahta tai kolmea lajia mukana.

Vierailija
6/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin mökille hyönteishotellin, mutta tikka oli talven aikana sitä mieltä, että kysymyksessä on ruokinta-automaatti. Aika tehokkaasti tyhjensi laitteesta täydet putket.

Vierailija
7/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse pihalle hotellia, koska pihassani on lahoja kantoja, pystyyn lahoavia puita, risuaitoja, kiviaitoja, komposteja, puukasoja ja -pinoja ym. Hehtaarin pihalle mahtuu monenmoista.

Vierailija
8/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy🤡

Vierailija
9/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo mehiläispesä laattojen alla. Sata miljoonaa sääskeä. Ja kosteikkoinen lehtimetsä 60 metrin päässä.

Ei siihen hotelleja lisäksi tarvita. Pensas kun kukkii näkee 400 kimalaista. 200 ampiaista ja 100 kärpästä.

Vierailija
10/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan oikea syy. Pihallani on hyöteislle vaikka kuinka paljon paikkoja muutenkin. 

Vierailija
11/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy-hullu

Vierailija
12/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakavasti allerginen niille 

Vierailija
13/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi, mutta hyönteisiä niissä ei ole koskaan näkynyt. Taitavat olla huijausta. Erakkopöluöyttöjiäkin pihalta löytyy, tykkäävät enemmän olla mm ikkunanpokien alla.

Vierailija
14/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on risuaitaa ja ei edes omisteta ruohonleikkuria. Jos ötökät ei tuolla pärjää niin joutavatkin hävitä. Tosin suosin lintuja (talviruokintaa ja pönttöjä) ja ötökät on niille hyvää syötävää.

Vierailija
15/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse pihalle hotellia, koska pihassani on lahoja kantoja, pystyyn lahoavia puita, risuaitoja, kiviaitoja, komposteja, puukasoja ja -pinoja ym. Hehtaarin pihalle mahtuu monenmoista.

Sama homma. Pihan on niin luonnontilasa kuin olla ja voi ja täällä kyllä viihtyvät hyönteiset. Kolmena viimeisimpänä kesänä olen nähnyt säännöllisesti tulikultaisen ja lammikossa asuu suursukeltaja.

Vierailija
16/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla luonnonhelmassa on 2 hyönteishotellia lienee ilman asukkaita.

Vierailija
17/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut sitten ruokkimaan kärpäsiäsi sokerilla kun ei siellä betoniviidakossa mikään kasva, ne lihoaa, ja masentuu, tulee kalliit yksityshyönteislääkärikulut sitten maksettavaksesi.

Vierailija
18/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen istuttanut sopivia kasveja mehiläisille.

Vierailija
19/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin Tapani-myrskyn kaatuneet puut maahan lahoamaan. Nyt niissä kasvaa naavaa ja sammalta. Hyönteiset tykkää.

Mutta kaiken pahan alku ja juuri on keinoVALOT. Älkää polttako pihavaloja turhaan öisin. Ne tappaa hyönteiset. 

Vierailija
20/53 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Pihan on niin luonnontilasa kuin olla ja voi ja täällä kyllä viihtyvät hyönteiset. Kolmena viimeisimpänä kesänä olen nähnyt säännöllisesti tulikultaisen ja lammikossa asuu suursukeltaja.

Meillä sukeltaja ilmestyy joka vuosi sadevesitynnyriin, ajattelee kai että täältä ei vesilinnut arvaa etsiä. Syksyllä havaitsin vanhassa lantakompostissa paljon kultakuoriaisen toukkia, jätin kasan levittämättä, toivottavasti säilyvät hengissä talven yli.