Onko palstalla muita velkaisia?
Kaikilla tuntuu olevan jättitulot ja jättisäästöt. Kalliit harrastukset koko perheellä ja loputon ruokabudjetti. Eikö Suomessa oikeasti ole enää köyhiä? Itse olen ollut nuorena tyhmä ja ulosotossa on 40000 euroa. Nyt olen työkyvytön, saan tukia n. 1060 euroa kuukaudessa, josta puolet menee vuokraan ja laskuihin, lopuilla on muu (esim. ruoka ja hygieniatervikkeet) ostettava. Lapsia en ole tähän köyhyyteen tehnyt. Perintöä on tulevaisuudessa tulossa sen verran, että saan velat kuitattua. Sitten voi taas hengittää. Nuorena elin leveästi, kävin baareissa ja ravintoloissa ja upposi tuo mummmonmökin verran rahaa. Samalla join työkykyni. Luulin, että vanhempana on varaa maksaa, mutta eipä ole ennen perintöä. Onko muitakin, jotka on hölmöilleet elämässään vai onko tämä paremman väen sivusto?
Kommentit (3)
Nimettömänä täällä voi kuka tahansa väittää olevansa mitä tahansa. Terveisin Brad Pitt
No hölmö kai sitä on tullut oltua, kun ei lähtenyt aikoinaan etsimään sitä työtä ja toimeentuloa, ja minimisairaseläkkeelle päädyin. Velkaa nyt ei montaa sataa enää ole siitä mummonmökistä.
Velkaantua voi myös toisten puolesta uhrautuessaan tai toisten pettämänä ja sairastuneena. Aina ei ole syynä ns. holtiton velkaantuminen. Pahalta kyllä tuntuu, että kun on vuosi-pari sitten laatinut tiukan budjetin, millä selviytyy veloistaan, niin nyt hallitus nykäisee maton alta, eikä tulevaisuuteen voi enää luottaa.