Omistusasuntojen aikakausi Suomessa omaisuusyksikkönä on ohi
Asunto ei ole enää kasvavan vaurauden lähde, vaan kuluketjun alku.
Kommentit (6)
Asunnoilla tulee olemaan käyttöarvon lisäksi aina jonkun verran myyntiarvoa ainakin suurten kaupunkien keskustoissa.
Omakotitalot kasvukeskusten ulkopuolella tulevat kyllä kokemaan Iisalmen ja muiden vastaavien paikkakuntien kohtalon, eli niissä on kohta enää käyttöarvoa muutama kymppitonni, niitä satoja tonneja joita niihin on asuntolainojen maksamisen muodossa maksettu alkuperäisenä kauppahintana ei enää koskaan saa takaisin.
Karkeasti tiivistäen, jos sijoitusasunnon ostaa, sen kannattaa sijaita Helsingin kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Hä? Mulla on seitsemän omistusasuntoa. Kyllä noi ihan ok tuottaa vieläkin.
Lämmittää sammunut kiuaskin hetken.
ei tuollaista blanket statementiä voi kaikista asunnoista tehdä, aivan ykköskriteeri on tietenkin sijainti, sen jälkeen vasta muut asiat kuten kunto, koko jne.
joku pieni 16 neliön remontoimaton koirankoppi-mörskä punavuoresta on arvokkaampi kuin 300 neliön talo jossain enontekiöllä ja arvo vain nousee vuosi vuodelta.
mitä kauempana ihmisasutus on siitä kohteesta, sitä varmemmin kohteen vakuusarvokin tippuu ajan myötä nollaan kun ei kukaan siellä halua asua. siitä on siis lähinnä iloa omistajalleen tuulen/lumensuojana ja saunomispaikkana. pitää sitä jossain ihmisen asua
Itse asiassa se on vasta alkamassa kun ihmisillä ei ole varaa vuokriin. Pienet ja energiapihit omistusasunnot kokevat uuden tulemisen, samoin metsämajoitus mummonmökissä.
Kysyin just mieheltä, 29 asuntoa on. 2 on remontti kesken, 27 on vuokrattu. Kela rahaa 0 euroa
Hä? Mulla on seitsemän omistusasuntoa. Kyllä noi ihan ok tuottaa vieläkin.