Kuljetteko vielä talvikengissä?
Kommentit (25)
Taidan laittaa nilkkurit. Loskakeli.
Täällä on vielä aika jäistä tai jos ei ole jäistä, niin on sohjoa (suuremmat autotiet sulat). Käytän kyllä talvikenkiä, mutta en niitä lämpimimpiä enää.
Kuljen kesät talvet enimmäkseen samoissa turvakengissä (tai niitä on kaksi paria, ettei tartte käyttää koko ajan samoja kenkiä), kesällä sitten halposcroc-jäljitelmät (siis halpiscrocsien halpisveriot). Talvella paksut villasukat, kesällä ohuet (jos sataa räntää) tai puuvillasukat.
Juu niin kauan kun lunta/jäätä on maassa. Lenkkarit varmaan kuukauden päästä käyttöön.
Ei ole vielä ilman nastakenkiä menemistä. Takatalvea pukkaa ja paikkapaikoin jäistä.
Ulkona on lunta ja pakkasta ja tiet vasta osin sulat joten, kyllä käytän vielä talvikenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. On vielä niin liukasta.
Sama! Olin jo kerran pyrstölläni tänä talvena joten nyt varovasti. Jalkakäytävät oli jo sulat mutta taas on satanut lunta ja öisin on pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä ilman nastakenkiä menemistä. Takatalvea pukkaa ja paikkapaikoin jäistä.
Miten osaat ennustaa kuukauden eteenpäin, "takatalvea ?
Ei minulla edes ole mitään erikseen talvikenkiä.
Ei ole varaa talvikenkiin. Halpislenkkareilla kesät talvet.
Kuljen. Muutamana päivänä on ollut goretex-lenkkarit mutta muuten talvikengissä. Kohta alkaa kadut olemaan tarpeeksi sulat, että pärjää muillakin kuin talvikengillä.
Ihan täys talvi vielä täällä Lapissa, lunta 80 cm, eli talvikengissä tulee kuljettua.
Sekä että, mitkä aamulla satun valitsemaan. Eteisessä on talvikenkiä ja välikauden kenkiä vain kesäisimmät on säilössä. Kesällä sitten pakkaskengät säilöön eli ne välikauden kengät, joita mulla on määrällisestikin eniten, on eteisessä jalkaan napattavaksi ympäri vuoden.
Niin kauan kuin on liukasta ja loskaa/lunta, kannattaa kulkea talvikengissä tuolla ulkona.
En. Laitoin lenkkarit jalkaan pariviikkoa sitten kun tiet suli. Ajoittain on todella liukkaat.