Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yritys menee konkurssiin kahden viikon lakosta, niin se ei ollut kovin vakavarainen alunperinkään!

Vierailija
20.03.2024 |

EK:n miehet ja yrityspomot voivottelevat lakkojen vaikutuksia. Mutta jos yritys menee konkurssiin kahden viikon lakon takia ja työntekijät pihalle, niin se ei ollut kovin vakavarainen tai kannattava alunperinkään. 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitushan niistä on vastuussa, kun ei yritä neuvotella.

Vierailija
2/51 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yrityksen talousvaikeudet alkoivat jo reilusti yli vuosi sitten. PUHUVANPÄÄN ollessa Demujen nukkepääministeri. Lakot vaan pahentaa jo ennen synnytettyä tilannetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yrityksen talousvaikeudet alkoivat jo reilusti yli vuosi sitten. PUHUVANPÄÄN ollessa Demujen nukkepääministeri. Lakot vaan pahentaa jo ennen synnytettyä tilannetta

Mitä jos sulla on vaan paska yritys ja et ole kovin hyvä siinä mitä teet. Mutta jatka toki Marinin syyttelyä. Muille on aina kovin helppo sanoa, että etsi uusi työ jos edellinen maksaa huonosti tai työehdot ei miellytä, muuta halvempaan asuntoon pikkupaikkakunnalle jos nyt on liian isot kustannukset, mutta yrittäjät ne vaan aina jaksaa syyttää kaikkia muita epäonnistumisistaan.

Vierailija
4/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään sitten, jos työntekijä kerran haluaa yrityksen lomauttavan tai jopa kaatuvan kokonaan ja työntekijä haluaa täyttämään neljää työnhakua kuukaudessa 

Vierailija
5/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aina jonkun muun syy. Jospa opettelisit sitä yritysjohtamista ennen kuin alat vinkumaan. Tai pyydä orpopurralta vähän yritystukea. 

Vierailija
6/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään sitten, jos työntekijä kerran haluaa yrityksen lomauttavan tai jopa kaatuvan kokonaan ja työntekijä haluaa täyttämään neljää työnhakua kuukaudessa 

Sellaisten yritysten pitääkin kaatua, mitkä menee puhaltamalla nurin. Tai ei halua maksaa kunnon palkkoja ostamistaan työsuorituksista. Uudet, terveemmältä ja osaavammalta pohjalta toimivat tilalle. 

Vierailija
7/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisten yritysten pitääkin kaatua, mitkä menee puhaltamalla nurin. Tai ei halua maksaa kunnon palkkoja ostamistaan työsuorituksista. Uudet, terveemmältä ja osaavammalta pohjalta toimivat tilalle. 

Miksi työntekijä haluaa pitää kynsin hampain asemastaan sellaisissa ihan hirveissä yrityksissä kiinni? Eroon ei pääse millään ja nyt oikein lakkoillaan irtisanomisten hyvin mitätöntä helpotusta vastaan 

Koko maa seis, että työntekijä saa joka aamu laahustaa sille paskalle työpaikallensa. 

Vierailija
8/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sä vaan oot niin huono yrittäjä, myyt huonosti ja sun tuotteet/palvelut on paskoja? 

Mä olin töissä talvella yhdessä yrityksessä joka oli johdettu ihan päin peetä. Tietojärjestelmät aatamin aikuisia eikä niitäkään osattu käyttää. Toimiston parempi väki (yrittäjä itse myös) istui kahvilla ja palaveeraamassa, työntekijöillä ei ollut tekemistä, koska työnjohto ei hallinnut asiaansa eli materiaalieja puuttui ja työnjohto perustui ilmeisesti itseohjautuvuuteen. Eipä ihme jos menee konkkaan tuokin pska firma, ja ihan turha syyttää lakkoja tai työttömiä työnhakijoita. Ihan on yrittäjän oma vika kun on niin huono. Ehkä kannattas lopettaa ja mennä töihin, vaikka henkilökihtaiseksi avustajaksi 3 euron tuntipalkalla.

Vierailija
9/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei varmaan kannata yrittää edes selittää mitään yritystoiminnan lainalaisuuksista. Täyttele sinä vaan sitä kelan lappua  

Vierailija
10/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noi köyhät, jotka neljä vuotta nautti "vasemmistolaisimmasta hallituksesta koskaan"?

Miksi ne kuolee välittömästi nälkään, kun ruuan hinta vähän kohoaa tai joku tuki hieman laskee?

Eikö "heikoimmista huolehtivat" pitäneetkään huolta heikoimmista?

Vierailija
11/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sä vaan oot niin huono yrittäjä, myyt huonosti ja sun tuotteet/palvelut on paskoja? 

Mä olin töissä talvella yhdessä yrityksessä joka oli johdettu ihan päin peetä. Tietojärjestelmät aatamin aikuisia eikä niitäkään osattu käyttää. Toimiston parempi väki (yrittäjä itse myös) istui kahvilla ja palaveeraamassa, työntekijöillä ei ollut tekemistä, koska työnjohto ei hallinnut asiaansa eli materiaalieja puuttui ja työnjohto perustui ilmeisesti itseohjautuvuuteen. Eipä ihme jos menee konkkaan tuokin pska firma, ja ihan turha syyttää lakkoja tai työttömiä työnhakijoita. Ihan on yrittäjän oma vika kun on niin huono. Ehkä kannattas lopettaa ja mennä töihin, vaikka henkilökihtaiseks

PK-yrityksissä on todellakin aika kirjavaa menoa. Itsekin teen sellaisessa kolmen ihmisen työt ja yksi ihminen tekee 1/2 ihmisen työt, mutta omistajien mielestä tilanne on täysin ok. Palkka on pienempi kuin vaikka hoitoalalla vaikka työ vaativaa ja erikoisosaamiseen nojautuvaa.

Vierailija
12/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin töissä talvella yhdessä yrityksessä joka oli johdettu ihan päin peetä. Tietojärjestelmät aatamin aikuisia eikä niitäkään osattu käyttää. Toimiston parempi väki (yrittäjä itse myös) istui kahvilla ja palaveeraamassa, työntekijöillä ei ollut tekemistä, koska työnjohto ei hallinnut asiaansa eli materiaalieja puuttui ja työnjohto perustui ilmeisesti itseohjautuvuuteen. Eipä ihme jos menee konkkaan tuokin pska firma, ja ihan turha syyttää lakkoja tai työttömiä työnhakijoita. Ihan on yrittäjän oma vika kun on niin huono. Ehkä kannattas lopettaa ja mennä töihin, vaikka henkilökihtaiseks

Oliko se sun ainoa työpaikkasi. Menit sinne kun työkkäristä käskettiin ja nyt olet kahden päivän kokemuksella oikea kokemusasiantuntija 

Vierailija
13/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitushan niistä on vastuussa, kun ei yritä neuvotella.

SAK ei ole lainsäädännön osapuoli.

Vierailija
14/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjille ei mikään riitä , joko korona tuet on loppuneet???

Vierailija
15/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei varmaan kannata yrittää edes selittää mitään yritystoiminnan lainalaisuuksista. Täyttele sinä vaan sitä kelan lappua  

Mitkä ne on ne lainalaisuudet? Verotus alas, palkat alas, sääntely minimiin, jotta yrittäjä voi vetää itselleen, perheelleen ja kamuilleen maksimaaliset voitot ja kaataa ongelmat yhteiskunnan = veronmaksajien niskoille?

Vierailija
16/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tilata osat jostain Kiinasta ja tukea Putinia ja saatuttavaa teollisuutta ja ihmisoikeuksien poljentaa?

Nyt tunnollisesti Suomessa osansa valmistavat PALKITAAN, ihan kuten kuuluukin!

Vierailija
17/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grunda ett företag och anställ en massa människor som sedan strejkar i en vecka samt en annan samt tre till och sedan? Mårjens, kanttuvei, ottijatota eller vad?

Lycka till!

On tätä sinulta kysytty aiemminkin ja minäkin kysyn nyt: miksi sinä aina vaan kirjoitat ruotsiksi vaikka näköjään hallitset suomen kielen kun osaat kommentteihin vastata? Haluatko jotenkin osoittaa omaa osaamistasi vai nautitko kun tiedät että kaikki eivät ymmärrä mitä sanot? Ehkä haluat vain ärsyttää mutta antaa ainoastaan tympeän ja ylimielisen kuvan sinusta.

Vierailija
18/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä ongelma on, kun ei ole niitä kovin vakavaraisia yrityksiä juurikaan, koska työvoima on niin kallista ettei täälä ole kannattavaa tuottaa mitään.

Lisäksi ainoa ongelma ei ole yritysten meneminen konkurssiin. Ne voi mennä sen sijaan myös hinkuintiaan. Siellä on kannattavaa tuottaa tuotteita.

Vierailija
19/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et näytä mallia kuinka "yritetään" oikein. Silleen kunnolla, että lafka voidaan pitää vaikka kuukauden kiinni ja tuloja ei tule mistään kuukauden aikana. Sullahan on tietenkin joku puskurirahasto, josta vaan ammennat sitä rahaa? Ai niin, mutta kun verottaja verottaa yrityksen pääomia, säästöön ei voi laittaa puhdasta rahaa tai muuten verottaja tyhjentää vähitellen kassan. 

Vierailija
20/51 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä ollut aina töissä ja oon edelleen ja olen opiskelkut liiketaloutta😂 mutta sun tyyppisiä ihmisiä on iso osa, jotka tekee päätelmiä yhden asian perusteella ymmärtämättä edes koko sisältöä. Puhuin huonoista yrityksistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän