Voiko "Turun tunnin juna" porjekti mennä pieleen? Veikkauksia !
Jos ja kun poliitikot keksivät mielestään hienon hankkeen joka "hyödyttä koko suomea" ja vie suomen suoraan kehittydeiden maiden kärkikastiin - kuten Tunnin Juna Turkuun hanke.
Voiko hankkeessa mennä mikään pieleen, kun kaksi hankkeen tärkeintä onnistumisen takaajaa on tukijalkana? Poliitikot päättää hankkeesta ja veronmaksajat hoitaa laskun.
1. Pysytäänö budjetissa (julksuudessa mainittu luku 3.4 miljardia.
2. pysytäänkö aikataulussa (Radan rakentamissuunnittelu, rakentaminen ja käyttöönotto ajoittuvat vuosille 20252031.)
Oma veikkaus on että yli 10 miljardia kuluu, kun tulee niitä yllätyksiä - 11.2 miljardia loppulasku. (7 miljardin kohdalla ei voi pakittaa kun on jo niiiiin paljon panostettu).
20231 ei viellä ole valmista, kun huomataan että maa oli liian pehmeää ja tunneleista tuli liian pieniä - junat ei mahdu tunneliin.
Positiivisena asiana hankkeesta vois sanoa että Romanialaiset, Puolalaiset ja Kazakstanilaiset duunarit saa töitä.
Kommentit (9)
Tunnin juna onnistuu kunhan se määritellään uudelleen.
Tunnin junan uudessa määritelmässä kyse on siitä, että kolme vihervasemmistolaista muodostavat kolmen miehen suklaajunan tunniksi ja homma kuvataan nettiin varoittavana esimerkkinä vihervasemmiston mädätyksestä.
Budjetti voidaan tiputtaa todella pieneksi ja kaikki voittavat.
Turkulaisena ounastelen sekä budjetin ylittämistä moninkertaisesti ja jatkuvaa rikkoutumista graaveista suunnitteluvirheistä johtuen. On meinaan tässä kaupungissa tapana.
Kunhan petteri saa sen oman siivunsa kavereille järjestetyistä urakoista niin kuka välittää? petteri nyt ei ainakaan.
Kertokaa Petterille että tunnin muna on vain legendaa.
Kuntien pitäisi maksaa puolet kuluista. Ei kunnilla ole muutamaa miljardia ylimääräistä rahaa. Varsinkaan kun juna ei välttämättä edes pysähdy kunnan alueella. Kuntien päättäjät eivät halua aloittaa maanomistajien maiden pakkolunastamista, maanomistaja saattaa olla hiukan harmistunut jos junarata pölähtää tontille.
Rahoitus on täysin auki. Ja samoin on valtio. En jaksa uskoa, että rakentaminen alkaa ainakaan ennen seuraavaa nousukautta.
virka apinat suunnittelivat 5v vihreiden tukemana uutta rataa vantaalta renkon kautta tampereelle siis täysin uutta halki soiden ja korpien. nyky pohjalle ei saa rakentaa kolmatta raidetta kun turenkin seudulla on haavoissa jotakin kuoriaisia ja niissä asustaa lepakoitakin. hei haloo olisi mennyt tuhansia hehtaareita maita ja n300 rakennusta. todellista vihreää siirtymää ja 5v työstetty
Voi koska se ei ole tunnin juna vaan 1 h 17 min. Kuinka monta % ylittyy jo ajassa?