Oletko olevasi muita älykkäämpi?
Narsisti kokevat olevansa muita älykkäämpiä, riippumatta siitä ovatko. Ja vielä niin, että älykkäät ihmiset eivät koe olevansa muita älykkäämpiä, elleivät ole narsisteja.
Kommentit (39)
Olen muita tyhmempi, syyt:
- En jaksa lukea viime päivän uutisia, ja välillä olevan aivan pihalla viime päivien uutisista ja puheen aiheista
- Olen huono kielissä
- Ymmärrän aina viimeisimpänä annetut ohjeet
- Minulla on huono suuntavaisto ja olen pihalla ympäristöstäni, olen usein ajatuksissani
- Olen sosiaalisesti taitamaton ja esimerkiksi porukassa en sanaa suusta saa
- Lisäksi vietän matalapalkkaisessa duunissa vuodesta toiseen, koska minulla ei ole kiinnostusta kehittää itseäni työssäni tai saada parempaa palkkaa
- Katson hömppää televisiosta
Narsismi ei ole on/off piirre, vaan aika monessa ihan "normaalissa" ihmisessä on narsistisia piirteitä.
Itse olen juuri ja juuri "terveen" rajoilla (psykologin lausunto), enkä ole vaaraksi itselleni tai läheisilleni.
- Lisäksi en ymmärtänyt keskustelun avausta, vaan sen sijaan ylistin tyhmyyttäni
Kaikki Mensaan päässeet on narsisteja!
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mutta kirjoitustaito mulla on hyvä. Osaan kirjoittaa lauseet ymmärrettävästi.
Mitä tarkoittaa "oletko olevasi"?
Itselläni aivot automaattisesti korjaavat ja ohittavat suurimman osan kirjoitusvirheistä. En edes huomannut otsikon virhettä, ennen kuin aloit nillittää siitä.
En pidä tuollaista "hei katsokaa mä huomasin ton toisen virheen, katsokaa katsokaa kun olen parempi" pätemistä minään älykkyyden indikaattorina. En ole koskaan pitänyt kirjoitusvirheistä mäkättäviä ihmisiä minään fiksuina. Sellainen ihminen on älykäs, joka keskittyy kirjoituksen sanomaan, ja siihen mitä siinä tekstissä on sisältö. Jos ensimmäisenä hihkuu ja ei pysy housuissaan, kun on uuh! löytänyt toisen kirjoituksesta kirjoitusvirheen, niin siitä tulee kuva henkilöstä, kenelle ei ole väliä sillä tekstin sisällöllä. Älykästä kiinnostaa mikä kirjoutuksen ydin on, niin ja älykäs keskittyy siihen, ja silloin hänellä ei ole aikaa ja energiaa takertua täysin mitättömiin kirjouitusvirheisiin, ihan niin kuin olisi joku argumentti niistä huomautella.
Ihmisten keskimääräinen älykkyysosamäärä on 100.
Oma älykyyteni Mensan testin mukaan on huikeat 105 pistettä. Joten kyllä tässä ollaan ihan kovasti muita älykkäämpi. 😀
ÄO 127.
Shakissa score of 1850 (Lichess).
Osaan sujuvasti japania.
Jep. Olen älykkäämpi kuin muut. Tämä ei ole kuvitelmaa. Tämä on fakta. M25
Ainakaan en tee tänne aloituksia että kaikki miehet on h u o ri a
Mielestäni muut määrittelevät älykkyyteni.
En oikeasti ole, mutta kun luen tätä palstaa, niin tunnen olevani. Palstalla on nimittäin niin tyhmiä juttuja, ihmisillä ei ole jutuissaan logiikkaa ja ne eivät ymmärrä esimerkiksi yhteiskunnallisiata asioista mitään. Eivät erota asioita toisistaan. Hyvä esimerkki on vaikkapa nykyinen lakkotilanne. Porukka jauhaa, että pitää olla oikeus jatkossakin lakkoilla. Toisinsanoen eivät edes tiedä mikä ero on poliittisella lakolla ja työmarkkinalakolla. Ja vaikka jonkun tällaisen asian sitten selittäisikin auki ja ihminen on, että joojoo ymmärrän, niin jo heti seuraava lause paljastaa, ettei hän ymmärtänyt siitä tuon taivaallista.
Tällä palstalla tunnen itseni siksi hyvinkin älykkääksi.
Valitettavasti tunnen olevani tyhmä ja sitä todennäköisesti olenkin. Ainakin tällä palstalla mua haukutaan jatkuvasti tyhmäksi.
en ole älykäs, 7:n oppilas korkeintaan... Maalaisjärki / heinäntekojärki, hyvä intuitio ja herkkä mieli päihittää kuitenkin viisaammat mennen tullen.
Dysfasia ja dysleksia korreloivat autismin kanssa, joka taas korreloi erityislahjakkuuksien kanssa.
Monella ns. high functioning autistilla on lukihäiriö. Lukihäiriö ei poissulje älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Mensaan päässeet on narsisteja!
En ole.
Koen olevani huomattavasti tyhmempi mitä testitulokseni näyttää. Se että olen testien mukaan älykkäämpi kuin 98% väestöstä, kertoo enemmän muiden ihmisten tyhmyydestä kuin minun älykkyydestäni. Miellän itseni normaaliälykkääksi.
En edes usko kuuluvani oikeasti top kahteen prosenttiin. Top viiteentoista korkeintaan ja senkin sanon suurella varauksella.
Vierailija kirjoitti:
Olen muita tyhmempi, syyt:
- En jaksa lukea viime päivän uutisia, ja välillä olevan aivan pihalla viime päivien uutisista ja puheen aiheista
- Olen huono kielissä
- Ymmärrän aina viimeisimpänä annetut ohjeet
- Minulla on huono suuntavaisto ja olen pihalla ympäristöstäni, olen usein ajatuksissani
- Olen sosiaalisesti taitamaton ja esimerkiksi porukassa en sanaa suusta saa
- Lisäksi vietän matalapalkkaisessa duunissa vuodesta toiseen, koska minulla ei ole kiinnostusta kehittää itseäni työssäni tai saada parempaa palkkaa
- Katson hömppää televisiosta
Mulla on samoin.
Vierailija kirjoitti:
Dysfasia ja dysleksia korreloivat autismin kanssa, joka taas korreloi erityislahjakkuuksien kanssa.
Monella ns. high functioning autistilla on lukihäiriö. Lukihäiriö ei poissulje älykkyyttä.
Autismi ei korreloi erityslahjakkuuksien kanssa.
En ole koulutodistuksen mukaan älykäs.
Mutta, minulla erittäin hyvä tunneäly ! Hoksaan ja vaistoan asioita, joita muut eivät hoksaa. Nään heti ihmisestä minkälainen hän on oikeesti. Samoin huomaan herkästi jos joku valehtelee tai esittää muuta kuin on.
Vaistoni on huippu luokkaa.
😡