Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cokis-mainos - mitä siinä sanotaan????

Vierailija
20.03.2024 |

Telkkarista tulee nyt Coca-cola -mainos, jossa sanotaan jotenkin että missä on kaukosäädin? Ja vastataan, että "se on hänen käden allaan"...kuulenko mä oikein??? Mitä suomea toi tollanen on - ottaa pahasti mun kielikorvaan😵💫😵💫😵💫

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Millainen pönttö sen käsittämättömän lausahduksen on ylipäätään aivoistaan oksentanut, ja kaiken lisäksi kukaan ei mainoksen tekovaiheessa ole sanonut, että mitä hittoa... Mainos on äänitetty, leikattu, firma hyväksynyt jne. 

Tässähän ei ole kyse edes mistään "puhekielestä" tai kielioppivirheestä. Puhekielessä voisi sanoa "hänen käden", kieliopillisesti tietysti "hänen kätensä", mutta se ALLAAN on uskomaton. Yksikään suomenkielinen ei sano noin IKINÄ! "Hänen allaan" kyllä, mutta "käden allaan" ei koskaan.

Vierailija
2/3 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt ja korviani pidellyt. Äänet kuulostaa Kuustosen siskoksilta, mutta ei kai tuollainen munaus voi mennä läpi oikeilla puhujilla.. eli siis olisko tuossa tekoäly äänessä? Silti jokatapauksessa tekijöiltä käsittämätöntä jälkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää kieltä! Samaa mieltä edellisten kanssa. Järkytyin heti ekan kerran kuultuani ja luulin kuulleeni väärin.

yks kielipoliisi vaan😳

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi