Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kumma saa ihmisen antamaan toistuvasti perättömiä lupauksia?

Vierailija
20.03.2024 |

Mulla on perhepiirissä uusi tulokas eli lähisukulaiseni seurustelukumppani. Ovat olleet puolisen vuotta yhdessä. Sanottakoon häntä tässä vaikka Oliviaksi. 

Olivia todella innokas ja omatoiminen osallistumaan, mutta mitään ei vie loppuun asti. Useimmiten lupaa eikä kuitenkaan tee mitään asian eteen. Hänelle ei tuputeta tehtäviä vaan hän itse haalii niitä. "Ai teillä on synttärit tulossa... voisin leipoa sinne kakun! Upean, suklaisen, sankarin lempparihahmon muotoisen" -> Synttärit tulee, kakkua ei näy, eikä Olivia mainitse asiasta sanallakaan. On synttäreillä mukana ja lupautuu jäämään tiskaamaan juhlien jälkeen. Kun juhlat on ohi, Oliviaa ei näy tiskaamassa eikä sanallakaan selitä tilannetta. 

Iäkäs sukulainen kertoo, miten aikoo tilata siivousfirman pesemään saunansa. Olivia sanoo ettei tarvitse. Hän kyllä pesaisee saunan, heti huomenna tulee ja tuo siivousvälineetkin mukanaan. Tulee huominen, ylihuominen, kuluu viikkoja, kuukausi... Oliviaa ei näy eikä selitystä kuulu. 

Joku mainitsee miten vähän puolison kanssa on yhteistä aikaa kun on pienet lapset. Olivia tarjoutuu lapsenvahdiksi, mutta se ei toteudu käytännössä. Hän kuitenkin toisessa yhteydessä kertoo tuntevansa ko. perheen, on heidän lapsenvahtinsakin. 

No nyt on sit pääsiäinen tulossa. Olivia aikoo tehdä yhteiseen pöytään ainakin pashan, tuoda lammaspaistin, uunijuurekset, ihan erityisellä tavalla valmistettua kanaa ja koristeitakin! 

Arvaatte varmaan mitkä on fiilikset. Eli kyllä tässä jo henkisesti varautuu ettei Olivia tuo mitään. 

Mikä Oliviassa oikein mättää? Aivan käsittämätöntä!? Miksi joku käyttäytyy noin? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sitä kehuttua ulkomaalaista sosiaalisuutta. Luvataan vaikka mitä muttei oikeasti sitä tarkoiteta.

Vierailija
2/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakuinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohakuisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät ihmiset kokevat olonsa tyhjäksi, ulkopuoliseksi tai epävarmaksi mikäli eivät ole tavalla tai toisella huomion keskipisteenä. Huomionhaku saattaa ilmetä pukeutumisena, hurmaavuutena, draamaattisena ilmaisuna tai jonain muuna käytöksenä joka palvelee huomion saamista.

Vierailija
4/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia haluaa miellyttää. Ei se tajua, että tyhjillä lupauksilla vain ärsyttää ympärillään olevia ihmisiä.

Vierailija
5/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun veljen vaimolta. Tekee kaiken, osaa kaiken ja puuttuu asioihin, jotka eivät hänelle kuulu. Käytännössä ei osaa mitään ja ei tee mitään. Vuosien saatossa on opittu että häneen ei kannata luottaa missään asiassa. 

Vierailija
6/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain neurologisia ongelmia ehkä? Olette varmaan kysyneet häneltä esim., että missä on se kakku, jonka lupasit tuoda? Mitä hän on vastannut?

Vierailija
7/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon nimi on konditionaali. Voisin, jos ehtisin. Itse asiassa Olivia ei koskaan oikeasti lupaa, sinä vain kuulet lupauksen.

Vierailija
8/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain neurologisia ongelmia ehkä? Olette varmaan kysyneet häneltä esim., että missä on se kakku, jonka lupasit tuoda? Mitä hän on vastannut?

Ei olla kehdattu kysyä, kukaan. 

Ap

Vierailija
9/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon nimi on konditionaali. Voisin, jos ehtisin. Itse asiassa Olivia ei koskaan oikeasti lupaa, sinä vain kuulet lupauksen.

Ei vaan hän antaa useimmiten täysin selkeitä konkreettisia lupauksia. Ei mitään konditionaalia. 

Ap 

Vierailija
10/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämmöinen miestuttava, halusi koko ajan mun kanssa parisuhteeseen ja sitten kun vähänkään näytin vihreää valoa niin tyyppi katosi kuin tuhka tuuleen... Kunnes taas ikävöi minua. 

En kyllä tiedä mikä häntä vaivasi, mutta ainakin opin sen että sanat ei tarkoita yhtään mitään, vain teot merkitsee!

Vierailija
11/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ottaa puheeksi asia. Itse ainakin olisin jo sanonut jo.

Olette ottaneet vieraan ihmisen lähipiiriin melko äkkiä. 

Vierailija
12/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd olivialla `? Oletko kysynyt lähiomiselta, kenen kumppani on Että mikä on homman nimi ?

Vierailija
13/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla kehdattu kysyä, kukaan. 

Ap

No olette tekin varsinaisia nyhveröitä, sori nyt vain. Sanokaa ensi kerralla, että kuule Olivia, kun et ole aiemminkaan pitänyt mitään lupauksiasi, niin aiotaan kyllä tilata se kakku tms. leipomosta ettei jäädä taas kokonaan ilman kakkua, kuten silloin edellisellä kerralla, kun sinä olit luvannut hoitaa asian.

Vierailija
14/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mut rauhaan hullu stalkkeri.

Vierailija
15/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulaiseni kanssa (Olivian seurustelukumppani) olen asiaa hieman puinut. Hän toisaalta puolustelee Oliviaa, kun on stressiä, ja sitå sun tätä. Toisaalta sanoi että häntäkin tuo turhauttaa. Ei hänkään tiedä mistä johtuu tai ainakaan ei mulle kerro. 

Olivialta ei olla kysytty, mutta kohta kysyä paukautan. 

Ehkä pääsiäisenä, (jos) / eli kun on jättänyt tuomatta lupaamansa luksusaterian.... 

Ap

Vierailija
16/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että Olivia yrittää vain saada teihin nyhveröihin vauhtia, samalla tavalla taidatte tekin suunnitella ja vatuloida, mutta Oliviakin tajuaa toteutushetkellä itsekin, että ihan turhaa.

Miksi ihmeessä ette kysy, että kun Olivia lupasit kakun, niin missä se on...

Uskomattomia olette Oliviaa myöten kaikki. :D

Vierailija
17/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, otetaan kyllä asia jossain vaiheessa esiin. Itse otan takuulla lähiaikoina. Se ei ole homman pointti. 

Teidän kanssa halusin miettiä mikä saa ihmisen antamaan noin katteettomia lupauksia, yhä toistuen. 

Ap 

Vierailija
18/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd olivialla `? Oletko kysynyt lähiomiselta, kenen kumppani on Että mikä on homman nimi ?

Olen kysynyt. Häntäkin Olivian käytös turhauttaa. Ei osaa sanoa syytä sille, arvailuja vaan, stressi tms. 

Ap

Vierailija
19/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syyllistynyt tuohon asioiden lupailuun joskus, mutta en toki tuossa mittakaavassa. Yleensä on tullut luvattua jotain, kun on ollut aito aikomus / halua tehdä jotain. Sitten se on vain unohtunut tai ei ole jaksanut. Yritän opetella siihen, etten enää lupaa mitään. Itsellä tämä johtuu siitä, että aikaisemmin, kun olin terve, lupasin asioita ja tein ne. Sitten sairastuin. Jotenkin sitä vanhan kaavan mukaan lupaa, mutta enää ei pystykään sairauden takia, ei joko jaksa tai ei muista. Tiedän, että on varmasti ärsyttävää, ja itseäkin hävettää. En edes muista, mitä kaikkea olen kenellekin luvannut. Ja muistivaikeudet ei todellakaan rajoitu tähän. Eilen unohdin ulko-oven auki :(

Vierailija
20/21 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan perinteistä, että puhutaan voisi tehdä sitä tai tätä ja lähteä milloin minnekin. Sitten pitäisi oikeasti tapahtua niin ei voikkaan lähteä kun koiralle tuli kakka hätä tms.