*#*MARRASMURUJEN TORSTAI*#*
Kommentit (5)
Olen täällä valitellut vauvan masuvaivoja ja yövalvomisia - koliikkia on epäilty. Nyt on pari päivää mennyt todella hienosti, ero entiseen on valtava. Poika on nukkunut paljon, on ollut varmasti itsekin puhki kaikesta huutamisesta ja vatsakivuista!
Ollaan yritetty kaikkea mahdollista, mutta alla olevat keinot käytössä nyt. En tiedä mikä näistä on vaikuttanut ja mikä ei, mutta josko jollekin toiselle olisi näistä tiedoista jotain hyötyä?
- vyöhyketerapia (eilen ensimmäisen kerran, ja heti hoidon aikana rupesi vatsa toimimaan. saatiin myös kotiin ohjeita)
- d-vitamiini pois
- disflatyl pois
- mallasuutetta kokeiltiin, siitäkin luovuttiin
- relatipat käyttöön
- nukkuu kapalossa
- yöt nukkuu vaunuissa, jotta saan yösyötön jälkeen heijattua takaisin uneen
- poika on osittaisimetyksellä, korvikkeeksi otettiin Tutteli Omneo, jok on tarkoitettu erityisesti vatsavaivaisille / koliikkivauvoille
Hetki vedetään näin, sillä nyt vihdoin on hyvä meininki ja vauva on todella hyväntuulinen ja nauravainen tapaus :-)) Vähän ajan päästä aloitetaan d-vitamiinit uudestaan ja totutellaan taas sängyssä nukkumiseen, jos kaikki menee hyvin.
Anyara
Vatsaan tuohon kännykkägallupiin ja pitkitän pinoa....
Nyt käytössä Nokian E70.
Taitaa nämä päiväkohtaisetpinot jäädä aika lyhyiksi? Olisiko parempi jos pidetään edelleen vain pari pinoa per viikko. Itsekin en käy joka päivä lukemassa niin jää " tärkeitä" juttuja lukemati, kun päiväpinot vajoavat heti niin alas.
Loisto homma tuo Anyaran parempi tilanne. Lapsen itku se aina vääntää niin sydäntä ja ihanaa kun joku noista kikoista on auttanut!
MA ja Veeti 10 vk
Enpä ole aikoihin kirjoittanut. Eipä näiden lapsosten kanssa paljon koneelle ehdi. Välillä kyllä käyn vastailemassa joihinkin palstan kysymyksiin, kun se sujuu sen verran nopeammin.
Töitä siis riittää kaksosten kanssa, mutta on noi niin ihania. Varsinkin kun on pahimmista itkuista päästy ja pojat hymyilee ja höpöttää niin auliisti. Meillä siis oli maitoallergiatutkimukset itkuisuuden/mahavaivojen vuoksi. Itse olin kuukauden maidottomalla/munattomalla dieetillä ja vauvat sai (pahaa) peptidikorviketta. Eilen oli altistus, eikä ainakaan vielä ole oireita näkynyt. Eli siis hyvinkin saattoi olla, että kyseessä oli vain koliikki, vaikka maidottomuus auttoikin. Kyllähän sitä epäillään, että koliikki johtuu siitä, ettei vauvan suolisto vain ole tarpeeksi kypsynyt käsittelemään maitoa. Tähän 3kk ikään mennessä siis näköjään kypsyy, eli 3kk koliikki alkaa meillä olla ohi. Pikkuhiljaa alan selviytyä työpäivistä myös ilman apua. Toki tiukkoja tilanteita tulee vähän väliä, mutta hermojani en enää menetä.
KännykkäG: Minulla on Nokia 6280, johon olen todella tyytyväinen (monta on kokeiltu, kun saan mieheltäni " tilata" minkä puhelin haluan). Kovasti tuo mies yrittää tuputtaa mulle Symbian -liittymällistä puhelinta, mutta en jaksa opetella. Tykkään tästä yksinkertaisesta, riittää mulle.
Meillä oli ristiäiset sunnuntaina ja meni tosi hyvin.Kaikki lapset käyttäytyivät mallikkaasti ja herkut olivat todellakin herkkuja :)
Mies kävi poikkasemassa putket toissapäivänä joten meille ei enää tule lapsia,ehkä nämä viisi kuitenkin riittävät .. Mukavaa kun hän on tämän loppuviikon kotona toipumassa.
Neiti voi hyvin ja onkin varsinainen hymytyttö! Juttelee jo jonkin verran ja nauttii kun joku juttelee hänelle.Yöt menevät hyvin, välillä tosin syö pari kertaa mutta toisinaan nukkuu koko yön.
Jaksuja kaikille!
Jas ja Wilma 8v tasan
Eli kännykkä G: mulla on juuri tänään saatu nokian 1110i ja hienompi peli näyttää olevan kun vanhempi edellinen kännykkä.
Tänään on melkoista ollut,piti käydä asioilla ja Joel nukkuu edelleen...
Piti käydä kelassa ja vielä neitiä kerhoon ja käyttää poikaa kasvatusneuvolassa kouluun soveltuvuus testeissä...
Pojalla on ollut jonkin verran uhmaa koulussa ja ei aina kiinnostu kaikesta mistä pitäisi niin koulu oli hänelle ottanut soveltuvuustesti ajat kasvatus neuvolasta.
No saa nähdä miten käy...
Mutta nyt lopettelen ja keitän kahvit ja laitan pyykkejä kuivuun...
toivoovauvaa ja kolme lasta kotona...