Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausarvet

18.01.2007 |

Ensimmäistä odottelen innolla ja onnellisin mielin..mutta mieltäni vaivaa muuan asia, nimittäin raskausarvet. Mitä sanotte onko rasvauksesta jne. apua niiden estämiseen tai ainakin vähentämiseen? Onko muita vinkkejä?

Kertokaas kokemattomalle :) Kiitos. Mahtavaa vuotta 2007!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon rasvaillut säännöllisen epäsäännöllisesti, lähinnä mahaa. Raskausarpia on vasta ihan viime aikoina ilmestynyt sisäreisiin ja rintojen alaosiin, mutta ei esim. mahaan ollenkaan jota eniten oon rasvaillut. Vähillä raskausarvilla oon selvinnyt, paljon pahempiakin olen nähnyt, vaikka toki jotkut selviävät ilman arven arpea!

Mutta kun rasvailet niin sen voin suositella että rasvaa sisäreidet ja tissien alaosatkin ;o)

HANNELE rv 35+4

Vierailija
2/12 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän terve ja hyväkuntoinen iho varmasti paremmin kestää venytyksen, entä kuin kuiva ja kireä iho..mutta ei kannata hirveästi hämmästyä/pettyä, jos arpia rasvailusta huolimatta tulee..;)

mulla myös on rintoihin tullu arpia, mutta mahassa ei vielä ainakaan toistaiseksi näy(vaikka oon maailman laiskin rasvailemaan)...toivotaan, että selvitään ilman loppuun asti, ku eihän ne varsinaisesti kaunista...

vaikka ei se elämän onnellisuus varmaan raskausarvista oo kiinni:D!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaamisesta ainakaan haittaa ole, mutta raskausarvet liittyy perintötekijöihin - valitettavasti. Jos äidilläsi on, niin riski saada itsekin on isompi. Monethan " repeävät" rinnoista ja takapuolesta jo teini-iässä.

Nuorempana aattelin, että raskausarpia -iiik, ei ikinä. Nyt, kun niitä on oikein reilummalla kaavalla, niin eipä tuo ole eloa haitannut. Elämisen jälkiähän ne vaan on ja miehen mielestä mun maha on paras just sellasena kun se on. Olenpa tuota rinta rottingilla bikineissäkin keikkunut, eikä siihen ole kukaan pyörtynyt:-)

Vierailija
4/12 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ylpeenä oon kantanu muutamat lieskani. Mitä niitä turhia peittelemään.

Vierailija
5/12 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni ei raskausaikana arpia tullut vaan vasta raskauden jälkeisen lihoamisen myötä. Itse sain esikoista odottaessani kolme haaleaa, kapeaa viirua ihan alamasuun jotka nekin haalenivat synnytyksen myötä ja ovat niin alhaalla ettei näy kuin nakuna ;)

Tämän toisen myötä samaan kohtaan on tullut nuo kolme arpea mutta jospas ne taas haalenisivat..

Rasvaan ihoa muutenkin, olin raskaana tai ei eli tuskinpa siitä haittaakaan on ollut! Kyljet, masu, reidet ja rinnat ne kai arimmat on saamaan arpia. Onneksi niiltä olen välttynyt, ja toivottavasti näin menee loppuun astikin.. :)

Mukavaa odotusaikaa!

H rv 37+1

Vierailija
6/12 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli niitä reisiin vasta synnytyksen jälkeen! Joku hormoonien heittely kai ne on aiheuttanut...Mahaan ei tullut mitään, sitä kyllä rasvasin päivittäin raskauden aikana. Mutta voi tosiaan tulla näköjään synnytyksen jälkeenkin. Lihomisesta ei johtunut, koska paino putosi ennalleen 2 viikossa.

Vierailija
7/12 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvasin mahaa päivittäin koko raskauden ajan ja luulin jo niiltä säästyväni mutta sitten ihan vikoilla viikoilla ne arvet kuitenkin poksahti:( Ei niitä nyt niin paljoa ole mutta kyllä ne vähän harmittaa. Maha oli ainoa paikka mihin niitä raskausaikana tuli ja " tuhon laajuus" paljastuikin vasta synnytyksen jälkeen kun vihdoin näin kunnolla mahan alapuolellekin;) Imettäessä niitä mokomia on tullut rintoihinkin. Jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri sanoi mulle että nuoret äidit saa arpia herkemmin, tiedä häntä.

Vierailija
8/12 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikosita odottessa vielä pääsin parilla arvella, jotka olivat hyvin hailakkoja, mutta toka lapsi oli todella pitkä ja maha aivan valtava, arpia tuli rasvailuista huolimatta paljon. Kolmas raskaus oli kaksosraskaus ja maha sitten edellistäkin suurempi, arpia tuli lisää. Neljännessä odotuksessa ei pystynyt enää sanomaan, oliko sinne vanhojen arpien sekaan joku uusi tiensä löytänyt :-) Minulla siis ei rasvailu auttanut, mutta kyllä on maha koville joutunutkin, kun nuo kaksi mahaa oli kyllä valtavat ja normaalisti olen tosi hoikka. Ne ekat arvet kirpaisi kovasti, olivat niin rumia omaan silmään ja harmitti. Nyt kun maha on niitä täynnä, on pakko myöntää, että vaikka rumia ovatkin, ei ne minun elämääni ole pilanneet. Bikinejä en päälleni vetäisi, mutta uimahallissa yms yleisissä pesutiloissa en silti mahaani häpeä tai piilottele. Raskausarvet on rakkausarpia, täysin arpinen vatsani on minusta pikkuhinta niistä ihanista pikkuihmisistä, joita vatsan sisällä on kasvanut.

timaha (ja tällä hetkellä kuudennen lapsen odotuksesta paisuva arpinen vatsa)

Vierailija
9/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta estrogeenihormooni aiheuttaa nuo raskausarvet, joten rasvailulla ei kauheasti vaikuteta siihen miten tuo hormooni vaikuttaa missäkin kropassa arpien syntymiseen. Ilmeisesti on perinnöllistä ja luulen, että siihen lisäksi vaikuttaa vatsan koko. Itselleni raskausarvet tulivat kaksosraskaudessa todella voimakkaina mutta vasta sen jälkeen, kun sf-mitta huiteli yksösraskauksien yläpuolella jo reippaasti. (Viikolla 33 tai jotain) Ja vatsa on vieläkin aivan Amazonin jokisuiston näköinen -- eli en mikään herkkupala uimarannoilla.

Vierailija
10/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sain sen lahjaksi. Se on sellaisessa stickissä ja sitä levitellään mahaan, reisiin ja rintoihin. Ite tykkäsin kovasti siitä, ihana tuoksu ja helppo käyttää ja aika riittoisaa on. Ja ei tullu yhtään arpia. En tiedä oliko voiteen ansiota vai perintötekijöissä, mut ei varmaan haittaakaan ollu. Rasvailin kyllä muutenkin. Nyt ajattelin taas ostaa sitä, kun toista odotan.

12/12 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset syö keskimäärin liian vähän hyviä rasvoja ja niiden saannista kannattaa pitää kyllä huoli, koska vaikuttaa luonnollisesti ihoonkin. Itse olen syönyt omega3-lisää ja rasvannut mahaa eikä vielä ole arven arpea mahassa, vaikka tässä toki kahta kantaessa ehtii niitä varmaan vielä tulemaan. Rintojen vanhat arvet tosin ovat kasvaneet, mutta luulen että liittyy siihen että olivat aikoinaan jo ehtineet revetä ja siten joustamattomammat.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21