Olen suvun mustalammas ja ikää mulla 67v. Mua ei koskaan sukulaiset kutsu kylään tai pidä muuten yhteyttä. En ole
opiskellut juuri mitään ja muu suku on akateemisia. En vain sovi joukkoon. Jouluaatot vietän yleensä aikuisen poikani ja tämän tyttöystävän kanssa. Muuten ei hirveästi nähdä.
Kommentit (6)
Onneksi sulla on poika. Joillakin ei ole ketään. Paitsi kaikkia ei innosta joulunvietto nykyään. Jos oletkin valkoinen lammas ja ne muut tummempia? Eli onkin toisinpäin joskus. Saako niihin muulloin kontaktin.
Tuskin viihtyisit heidän kanssaan, ei mua ainakaan kiinnosta sukulaiset vain sen takia että ovat sukulaisia.
On se vanhemmalla iällä ikävää kun ei suku välitä.Itse kutsunut siskoni perheineen kotiini eräänkin kerran mutta koskaan ei kelpaa tulla. Olen huippukokki ja uskon että hän on jotenkin kateellinen siitä(kin).
Oli pokkaa soittaa ja pyytää että laitan hänen tytölle rahaa joululahjana.Jatkuvasti olen kiikuttanut paketteja lapsille ja mieleisiä tavaroita. Ja laittanut tytölle koko syksyn rahaa koska opiskelee .
Sanoin että merkillistä kun tyttöä en ole nähnyt kahteen vuoteen ja niin lähekkäin asumme. Tuli kyllä kiitos rahoista.
Asiaan kuuluu että olen varakas yksinäinen siis lapseton.Nyt olen päättänyt jakaa perinnön kaikkien sukulaisten kanssa, ennen mietin jos siskon lapset olisivat ainoat perilliset. No eestään löytävät.
Pääsiäisen vietän ison siskon kotona. Tähän puuttui hänen poika ja tarjosi minut sinne. Menen ruokien kanssa ja laiitan ja leivon kaikki.
Miksi et järjestä omaa joulua? Meidän suvussa on ollut tapana kutsua kaikki jouluksi ja kestittää. Nyt kun äitini ei enää jaksa joulua laittaa (80-v.) homma siirtyi mulle, mikä on ihan ok. En kuitenkaan kutsu sellaisia, jotka tulevat vain valmiiseen pöytään. Jokaisen pitää osallistua edes tuomalla jotain. Pahin oli 60-v. sukulaismies, joka jäi äidilleni moneksi yöksi vaivaksi. Ei tuonut edes omia lakanoitaan tai mitään. Söi ja makasi monta päivää. Ei tuonut joulupöytäänkään yhtään mitään ja sama juhannuksena. En kutsunut häntä, koska minä en rupea tuollaisia passaamaan. Entä jos sinäkin ihan itse järjestät joulun ja kutsut sinne sukulaisia? Etkä aina odota valmista.
Lässyn lässyn.