Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmuuden ABC - mitä vastaisitte jos

Vierailija
20.03.2024 |

Joku aikuinen / vanhempi itkee sulle, että lapset ei kuuntele/tottele/tee läksyjä, koska ovat koko ajan kännykällä/pelaamassa jne.

Mitä siihen voisi vastata? Keksittekö mitään fiksua & suht neutraalia neuvoa?

Itsellä kun tulee mieleen vaan, että ota se v*** puhelimen pois siltä lapselta v***n ää**ö!!?!

Tuossa vois olla vielä hiomista

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen samalla tavalla. Siksi pysynkin nykyään kaukana jos kysytään kasvatusneuvoja. Oma lapsi jo aikuinen ja hänen nuoruudessaan ei ollut vielä älypuhelimia.

Vierailija
2/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuputtaa mitään neuvojaan, sanot vaan voi voi kuulostaapa kurjalta ja vaihdat aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että voi ei, toivottavasti löytyy joku konsti teillä. En todellakaan ala neuvomaan ketään kasvatusasioissa tai ylipäänsä siinä miten elää elämäänsä. Koskaan ei tiedä mitä kenelläkin on meneillään. Sen olen tässä elämässä oppinut.

Vierailija
4/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi "voi voi onpa kurjan kuuloista" voisi toimia hyvin. Koska kyllähän aikuinen itse  tietää, miten pitäisi toimia tuossa tilanteessa ja jostain syystä (jota en tiedä) ei niin tee. Haluaa vaan marista minulle.

Vierailija
5/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman pitää olla kiltti ja hyvä käytös esimerkki. Lapsen pitää myös saada leikki- ja lepoaikaa. Ehkä läksyille löytyy oma kolo jostain, sitten kun lapsi jaksaa. Pitää opetella ettei riehuta, rähjätä, heitellä tavaraa tms. Jo pikkulapsena voi opetella tiettyjä asioita. Lasta pitää silti ymmärtää ja kuulostella. Lapsille pitää olla paljon virikkeitä, tilaa ja leikkipaikkoja. Lapsi oppii koko ajan uutta.

Vierailija
6/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi "voi voi onpa kurjan kuuloista" voisi toimia hyvin. Koska kyllähän aikuinen itse  tietää, miten pitäisi toimia tuossa tilanteessa ja jostain syystä (jota en tiedä) ei niin tee. Haluaa vaan marista minulle.

Meillä tilanne on se, että lapset on välillä isällään ja välillä mun luona. Silloin kun on mun luona, niin lapsilla on ruutuaika tms ja kännykän tai koneen saa, kun läksyt on ensin tehty tai vastaavaa. Se on palkinto, joka voi jäädä saamatta, jos hommat ei toimi tai perseillään.

Isällään on rajaton käyttö. Lapset saa olla puhelimess tai koneelle niin paljon kuin haluaa, koska isäkin on koko ajan puhelin kädessä tai tietokoneella tekemässä töitä. Lapset istuvat ja pelaavat ja se on kätevää, koska iskä saa tehdä rauhassa juttujaan. Sitten kun hänellä onkin sellainen hetki, että voisi seurustella hetken lasten kanssa niin mielipaha on suuri, kun lapsia ei saakaan peleistä irti.

Ja sitten soitetaan lasten äidille, koska tokihan se on äidin syy jostain mystisestä syystä x!

Vierailija
7/7 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^lainaukset meni pieleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän