Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko uudet korkit mielestäsi hankalia?

Vierailija
20.03.2024 |

Miten on?

Onko uudet korkit hankalia?

Vaihtoehdot

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä varsinkin vesi- ja limupulloissa nämä uudet korkit on suorastaan käteviä. Liikkuessa ei tartte miettiä mihin sen korkin laittaa kun avaa pullon ja ottaa hörpyn (mä olen nainen, joten mun vaatteissa on huonosti taskuja), eikä korkki pääse putoamaan tai katoamaan. Lisäksi mun teineillä oli/on (osassa tölkkejä on vielä vanhat korkit) ärsyttävä tapa jättää kaura/soijamaitopurkkien korkit viereksimään keittiössä pöytätasoille, vaikka ne sen tölkin ihan asiallisesti huuhtelikin ja laittoi kartonkijätteisiin.  Kissat sitten leikki niillä korkeilla ja kiva oli yöllä vessaan mennessä astua sellasen korkin päälle... Nyt ei enää oo randomkorkkeja missä sattuu. 

Ei hyvää päivää joko taskujen määräkin on sukupuolikysymys? 

Vierailija
22/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaidoissa ja jogurteissa ovat hankalia, kun eivät pidä nestettä kunnolla, vaikka purkkia pitäisi ravistaa ennen joka käyttöä. Monta kertaa olen roiskautellut jogurttia pitkin keittiötä.

Limsapulloissa ja muissa ei-ravistettavissa ovat ihan OK, olen täysin jo tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä varsinkin vesi- ja limupulloissa nämä uudet korkit on suorastaan käteviä. Liikkuessa ei tartte miettiä mihin sen korkin laittaa kun avaa pullon ja ottaa hörpyn (mä olen nainen, joten mun vaatteissa on huonosti taskuja), eikä korkki pääse putoamaan tai katoamaan. Lisäksi mun teineillä oli/on (osassa tölkkejä on vielä vanhat korkit) ärsyttävä tapa jättää kaura/soijamaitopurkkien korkit viereksimään keittiössä pöytätasoille, vaikka ne sen tölkin ihan asiallisesti huuhtelikin ja laittoi kartonkijätteisiin.  Kissat sitten leikki niillä korkeilla ja kiva oli yöllä vessaan mennessä astua sellasen korkin päälle... Nyt ei enää oo randomkorkkeja missä sattuu. 

Naisten vaatteissa on vähemmin taskuja, se on ihan tunnettu tosiasia.

Vierailija
24/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uudet korkit ovat ihan superhyviä. Ajan paljon autolla ja mulla on aina joku huoltoasemalta ostettu vesi- tai vissypullo matkassa. Ei tipu korkit enää penkin väliin.

Vierailija
25/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vaatteissa on vähemmin taskuja, se on i

Naisilla on käsilaukut, miehillä ei. Jos nainen haluaa taskuja, nainen menee ja ostaa kunnon reisitaskuhousut. Sinne reisitaskuun muuten mahtuu pullokin!

Vierailija
26/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen palautin pullot korkkeineen mutta protestina viskaan ne nykyään luontoon.

Sinäpä olet todella skarppi kansalainen. Kenelle sinä koet tekeväsi hallaa? Kuka kärsii luontoon heitetystä muovista?

Vierailija
27/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku oikeasti peruste sille, miten jostain kerma- tai maitopurkeista joutuu vähemmän muovia luontoon tämän uudistuksen ansiosta? Miten moni on niitä käyttänyt jossain rannoilla tai metsissä liikkuessaan? Tai miten moni on kerännyt korkit erikseen voidakseen viskata ne metsään kun käy kävelyllä?

Vierailija
28/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on hankalia ja täysin hyödyttömiä. Joutuu repimään irti maitotölkistä, kun ennen ei ollut mitään ongelmia. Kierrätykseen menee niin kuin ennenkin.

Vierailija
29/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt joku oikeasti peruste sille, miten jostain kerma- tai maitopurkeista joutuu vähemmän muovia luontoon tämän uudistuksen ansiosta? Miten moni on niitä käyttänyt jossain rannoilla tai metsissä liikkuessaan? Tai miten moni on kerännyt korkit erikseen voidakseen viskata ne metsään kun käy kävelyllä?

No tämä. Ehkä uudistus olisi pitänyt rajata juomapulloihin. Ihan varmasti keittiötuotteiden korkit päätyivät roskiin ennenkin, ja tosiaan ravistettavissa, uudelleen suljettavissa keittiötuotteissa tämä uusi korkki on todella huono.

Vierailija
30/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne pitää repiä irti? Kaikissa on nivel millä ne saa pysymään sivussa käytön ajan. Ei tule korkki eteen kun kaataa jos osaa käyttää oikein.

Vierailija
31/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ne ovat. Eilen leipoessa levähti maidot ympäro keittiötä, kun ylös käännetty korkki päättikin valahtaa alapuolelle kesken kaatamisen. Ostan jatkossa vain niitä korkittomia maitoja. 

Olen myös usein pikkunälkään ostanut valmiin proteiinijuoman. Siitä on pakko repiä se korkki irti, koska ravistamisen jälkeen se valuttaa juomaa ympärilleen, sivulle käännettynä uppoaa poskeen ja ylös käännettynä sotkee nenän. Tulee kyllä halvemmaksi elämä kun en osta niitä enää yhtä usein kuin ennen, kalliitahan ne on.

Vierailija
32/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein, jos kaikki tekis näin niin asetusta muutettaisiin kun huomataan että siitä on vain haittaa.

Vierailija
33/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein, jos kaikki tekis näin niin asetusta muutettaisiin kun huomataan että siitä on vain haittaa.

Pieni ongelma ehkä se, että syynääkö joku kierrätettävät tuotteet niin tarkkaan, että tällainen huomataan?

Saattaa mennä protesti hukkaan.

Vierailija
34/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni ongelma ehkä se, että syynääkö joku kierrätettävät tuotteet niin tarkkaan, että tällainen huomataan?

Saattaa mennä protesti hukkaan.

Ei tietenkään syynä yksittäisiä pulloja vaan massaa. Jos kaupasta menee muutama tonni korkkeja asiakkaille mutta vain kilo tulee palautukseen niin se huomataan. Vai mistäs luulet tän asetuksen alunperin tulleen?

Vierailija
35/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kahviin kauramaitoa ja onhan se ihon hiton näppärä ravistaa yhdellä kädellä, kun korkin voi kääntää ja painaa sormilla kiinni. Koskaan ei ole roiskunut korkin välistä, ei mehu eikä jogurtti. Muutenkin tykkään siitä, että korkki pysyy pullossa kiinni eikä putoa. Junassa korkki kieri aina pitkin lattiaa ja eikun konttaamaan perässä. 

Vierailija
36/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on .

Mikä niissä on hankalaa? 

Vierailija
37/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan kahviin kauramaitoa ja onhan se ihon hiton näppärä ravistaa yhdellä kädellä, kun korkin voi kääntää ja painaa sormilla kiinni. Koskaan ei ole roiskunut korkin välistä, ei mehu eikä jogurtti. Muutenkin tykkään siitä, että korkki pysyy pullossa kiinni eikä putoa. Junassa korkki kieri aina pitkin lattiaa ja eikun konttaamaan perässä. 

Tiäkkö mikä on vielä näppärämpää? Laittaa kahviin maitoa niin ei tartte ravistella.

Vierailija
38/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaan ne irti aina. Ei ongelmaa.

Tämä on kiellettuä.

Heheheheeee.päivän paras :)

Vierailija
39/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikäli kyllä, että jostakin käsittämättömästä syystä naisten vaatteisiin eivät valmistajat teetä kunnon taskuja, jos ollenkaan. Oletus ilmeisesti on, että naisilla on aina käsilaukut eivätkä he epänaisellisesti sullo tavaroita taskuihinsa. Farkkujen taskutkin ovat niin pieniä, ettei niihin mahdu kuin euron kolikko. Jos niitä taskuja ylipäänsä siis on.

Vierailija
40/72 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hankala, repäisen korkin irti. Ei se irtonainen korkki minnekään katoa, taas yksi keksintö joka ei perustu mihinkään.