Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäristä oli yritetty soittaa viime perjantaina, kun puhelimesta oli silloin mennyt virta. Pitääkö soittaa takaisin vai soittavatko uudes

Vierailija
19.03.2024 |

Kävin tänään työmarkkinatorin sivuilla ja huomasin, että perjantaina kirjattu 'numeroon ei saada yhteyttä' . Kumma, kun eivät laita perään tekstaria.

Meni jumiin vauvapalstan otsikkokohta ja siksi siinä voi olla virheitä, kun en voi lisätä enää mitään tai korjata. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laittaa aina etukäteen tekstarin, millon soittaa. Tänään soitti ja oli taas kiva rupatella Timin kanssa, mukava mies hän on.

Vierailija
22/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulisi, että jos olisi vakava asia, olisivat heti laittaneet kirjeen karenssiuhasta ja näkyisi myös asiointipalvelussa.

Näkevätköhän muuten milloin asiakas kirjautunut viimeksi asiointipalveluun?

Ja eikö heillä luulisi myös herävään huoli, jos ei numeroon saa yhteyttä, että onko henkiölle sattunut jotain? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin lopettaa työnhaun ja hakea toimeentuĺotukea. En kestä te- toimiston tekopyhiä puheluita enää. Te- toimistosta soitetaan näitä pakkopuheluita, vaikka tiedetään, että mikään ei muutu. Höpötellään 5min, turhaa horinaa ja kumpaakaan osapuolta ei kiinnosta pätkääkään. Olen 61v työtön  ja koskaan en ole saanut mitään apua te- toimistosta. Pelkķiä pakkopuheluita. 

Et saa toimeentulotukea, jos et ole hakenut ensisijaista tukea eli ole asiakkaana työkkärissä.

Vierailija
24/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät soita uudestaan, pitää vastata, kun puhelu tulee 0295-alkuisesta numerosta. Näin ainakin 2016-2020.

Ei ole 0295-alkuinen vaan normaali kännykkänumero. Olen kuntakokeilun asiakas ja omavalmentaja soitti. En vain viitsinyt eritellä asiaa. En edes tietäisi koko soitosta ellen olisi kirjautunut työmarkkinatorin sivulle tänään, koska akun loppuessa ei tule ilmoituksia soittoyrityksissä. Pelottaa vain mitä siellä nyt ajatellaan, kun numeroon ei saanut yhteyttä. Tahallaan en pitänyt puhelintani kiinni ja luulisi ymmärtävän, jos akku voinut sammua :/ 

Omituista, mulla ei ole akku loppunut koskaan, osaan ladata sen aina ajoissa.

Vierailija
25/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät soita uudestaan, pitää vastata, kun puhelu tulee 0295-alkuisesta numerosta. Näin ainakin 2016-2020.

Ei ole 0295-alkuinen vaan normaali kännykkänumero. Olen kuntakokeilun asiakas ja omavalmentaja soitti. En vain viitsinyt eritellä asiaa. En edes tietäisi koko soitosta ellen olisi kirjautunut työmarkkinatorin sivulle tänään, koska akun loppuessa ei tule ilmoituksia soittoyrityksissä. Pelottaa vain mitä siellä nyt ajatellaan, kun numeroon ei saanut yhteyttä. Tahallaan en pitänyt puhelintani kiinni ja luulisi ymmärtävän, jos akku voinut sammua :/ 

Kun asia askarruttaa, soita sille valmentajalle. Ihmettelet täällä et pitääkö vai ei ja akku tyhjä..

Perjantai... Nyt on jo keskiviikko! Pitkään mietit!

Vierailija
26/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olisi aiheellista käydä katsomassa työkkärin sivujen omat tiedot, siellä voi olla auki olevia tehtäviä mitkä pitää kuitata määräpäivään ettei mene karenssille. 

Vierailija
27/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä soittamaan ettei tule sen takia karenssia

Vierailija
28/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä kysymys. 

Vierailija
29/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kolme vuotta sitten ohjeissa luki, että ottavat yhteyttä vain kerran, vastuu asiakkaalla. Soittaisin itse.

Vierailija
30/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovittuihin puhelinpalavereihin pitää vastata, koska muuten siitä voi tulla sanktioita. Mutta, mikään laki ei edellytä, että olisi vastattava random soittoihin. Mä en ole koskaan vastannut enkä aio vastatakkaan.

Vierailija
31/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten soitin itse yhteyshenkilön numeroon, niin sanoi, ettei asiakas saa siihen soittaa, vaan pitää verkossa jättää yhteydenottopyyntö. Kun sieltä sitten soittivat, oli ilo ilmoittaa "yhteistyömme" loppumisesta. En kokenut saavani työkkäristä kerrassaan mitään apua työllistymiseen, vaikka yritin olla aktiivinen monin tavoin. Onneksi työllistyin omin keinoin eikä ole tarvinnut puljun kanssa enää olla tekemisissä.

Vierailija
32/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olisi aiheellista käydä katsomassa työkkärin sivujen omat tiedot, siellä voi olla auki olevia tehtäviä mitkä pitää kuitata määräpäivään ettei mene karenssille. 

Ei siellä ole mitään tehtäviä, joista ei olla yhteisesti sovittu

Vierailija
33/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tehtäviä, vain kirjaus tehty, ettei numeroon saada yhteyttä. Vasta eilen päivällä sain asian selville. 

Vierailija
34/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti. Selviät 6 kk karenssilla

Vierailija
35/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma virkailijani laittaa  etukäteen tekstiviestillä ajan, jolloin soittaa.

Vierailija
36/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on nyt jotain tehtäviä. Itse olen lomautettuna ja kävin vain kuittaamassa, että tehty.

Vierailija
37/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö kirjautumisesta asiointipalveluun jälki eli näkeekö virkailija käyneeni siellä? 

Vierailija
38/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovittuihin puhelinpalavereihin pitää vastata, koska muuten siitä voi tulla sanktioita. Mutta, mikään laki ei edellytä, että olisi vastattava random soittoihin. Mä en ole koskaan vastannut enkä aio vastatakkaan.

Pakko niihinkin vastata. Edellinen henkkoht käynti te-tstossa, tston edustaja halusi seuraavan tapaamisen teams yhteydellä. No, tsto ei katsonut onko heillä tarvittava sposti tiedossa johon linkin lähettäisivät. Joten seur päivänä tulee soittoja joihin ei voitu vastata ja lopulta uhkaus työttömyysturvalain pykälin etuusoikeuden menetyksestä.

Ei voitu vastata kun puhelin TILANNEVAATIMUKSEN VUOKSI äänettömällä.

Tsto itse ei henkkoht tapaamisessa omaan ehdotukseensa tarkistanut onko tarpeelliset tiedot käsillä.

No, se seuraava muuttui sitten puhelukontaktiksi... ja juu  sitte kun soitto tuli niin tyypillä ei ollut järjestelmä auki...

Hyvin on kätevää.... valmistautumisen suhteen.

Vierailija
39/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö kirjautumisesta asiointipalveluun jälki eli näkeekö virkailija käyneeni siellä? 

Jää tottakai

Vierailija
40/54 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä olla suihkussa, istunnolla, bussissa etc, ei aina voi olla tavoitettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän