Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastatko liikuntaa suositusten mukaan?

Vierailija
19.03.2024 |

Eli raskasta hikiliikuntaa kuten juoksua 1 h 15 min viikossa tai vaihtoehtoisesti 2,5 h kevyempää liikuntaa kuten reipasta kävelyä? Ja siihen päälle jonkinlaista lihaskuntotreeniä pari kertaa viikossa? Ja onko arkesi enimmäkseen istumista vai jalkojen päällä touhuamista?

Itselläni suositukset enimmäkseen täyttyy, mutta hyötyliikunnan määrä tulee vähenemään uuden työnkuvan myötä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin, kunnes liukastuin ja nilkka nyrjähti. Nyt yritän saada sitä kuntoon että voin palata liikuntaharrastuksen pariin.

Vierailija
2/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo reipas kävely tulee suunnilleen täyteen työmatkojen kävelystä. Muuten en harrasta mitään liikuntaa ja olen surkeassa kunnossa. 

Vierailija
4/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuuntele mitään "suosituksia" eli propagandaa minkään asian suhteen. Mutta joo, kyllä mä treenaan ja liikuun, suosituksina toimii oma kroppa ja hyvä olo. 

Vierailija
5/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta suositusten mukaan liikuntaa enkä syömistä. Olen hoikka ja terve kuin pukki. 

Vierailija
6/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liiku yhtään. 

Vierailija
7/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

2 x vkossa salitreeni (jonka teen tosissaan, hiki kirjaimellisesti valuu, naama punottaa, hengästyttää ja sydän hakkaa ihan kunnolla)

Ja sitten käyn 3 x vkossa 45 minuutin reippaalla kävelylenkillä.

Työkseni istun toimistossa joten siitä ei liikuntaa saa. 

N42

Vierailija
8/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta suositusten mukaan liikuntaa enkä syömistä. Olen hoikka ja terve kuin pukki. 

En minäkään suosituksia noudata enkä sitä kysynyt vaan heitin suositusmäärät kartoittaakseni minkä verran ihmiset noin suunnilleen liikkuu. Eli harrastetaanko jonkin verran hikiliikuntaa (tai jos terveys ei salli niin edes kevyempää liikuntaa) ja lihaskuntotreeniä. En ole suositususkovainen mutta antaahan ne suuntaa siitä miten ihmiset liikkuu. Ap

Vierailija
9/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tuo liikuntasuositus täyteen jo maanantai-iltana. Mutta tunnustan, että muuten viikon aikana aktiivisuus jää monenakin päivänä vähän turhan alhaiseksi.

Vierailija
10/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyliikun pyöräilemällä töihin, yhteen suuntaan 20-25min. Näin talvella siinä tulee väistämättä hiki, joten lasketaanko hikiliikunnaksi? Ja pari kertaa viikossa heiluttelen kahvakuulaa kymmenisen minuuttia kerrallaan.

Vierailija
11/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta liikuntaa ollenkaan.

Vierailija
12/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssin ja vääntelehdin spontaanisti kymmeniä kappaleita viikossa. 

Vierailija
13/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan todella vähän liikuntaa. Kävelyä n. 30min 1-2 krt viikossa. Masennus vaikuttaa jaksamiseen/kykyyn tehdä asioita niin paljon 

Vierailija
14/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntoa en tee, mutta hikiliikuntaa harrastan reilusti yli suositusten.

Vierailija
15/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen epätyypillinen suomalainen, mutta en elä jonkun muun laatimien suositusten mukaan. 

Vierailija
16/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipasta kävelyä tulee viikossa 7 tuntia ja sitten kevyehköä jumppaa neljästi viikossa, joka päivä kaksi venyttelyharjoitetta. Pitäisi yrittää parantaa lihaskuntoa, mutta en vaan tiedä miten se olisi parasta tehdä.

Vierailija
17/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikiliikuntaa 0 minuuttia viikossa. En kävele muualle kuin autoon ja autosta pois. Viekää hikenne muualle.

Vierailija
18/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla kolme krt vk. Lenkkeily joka päivä harrastan siis

Vierailija
19/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja enemmänkin. Lihaskuntoa treenaan kolmesti viikossa, raskasta aerobista kolme tuntia viikossa ja kevyttä aerobista vähintään tunnin joka päivä.

Vierailija
20/21 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira täytyy lenkittää ainakin aamulla, töistä tullessa ja illalla. Joka päivä siitä tulee jo tunnista kahteen paitsi kun puoliso käyttää sen osittain. Eli noin 30-45min per nuppi.

Lisäksi salilla 2-3krt viikossa ja omakotitaloon liittyvää hyötyliikuntaa kuten haravointi, nurmikonleikkuu tai lumityöt sekä pihan kitkeminen ja kasteleminen tarvittaessa kesäisin.

En ole laskenut viikkotunteja mutta luultavasti liikumme tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän