Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kirpputorit anna banneja myyjille jotka piilottavat tahroja ja reikiä hintalappujen alle?

Vierailija
19.03.2024 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen törmännyt tuollaiseen huijariin. 

Löysin kivan 70-luvun pöytäliinan, joka näytti hyväkuntoiselta. Onneksi katsoin nurjaa puolta. Hintalapun alla oli sormenpään kokoinen reikä. 

Vierailija
2/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kirppariyrittäjältä sekin pöytävuokra sitten pois. Paljon on tyhjiä pöytiä muutenkin, ei niihin mitään jonoa näytä olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein myyntiin lasten laskettelutakin jossa vetoketju oli rikki (muuten jopa uudenveroinen). Laitoin hinnaksi 20 senttiä ja kirjoitin isolla viereen "vetoketju rikki". Kyllä sen joku (ompelutaitoinen?) osti. Parempi ratkaisu tuo kuin heittää suoraan roskiin. 

Vierailija
4/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi kirppariyrittäjältä sekin pöytävuokra sitten pois. Paljon on tyhjiä pöytiä muutenkin, ei niihin mitään jonoa näytä olevan.

Riippuu paikasta. Mun suosimaan kirpputoriin jonotetaan. 

Vierailija
5/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä tarvitse banneja jakaa vaan tietoisuutta. Tarkastakaa hintalapun alta. Jos jotain on vikaa piiloteltu, niin vaihtakaa kokonaan pöytää. Ja hyvää ei saa halvalla, pätee myös kirpparimaailmaan.

Vierailija
6/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä tarvitse banneja jakaa vaan tietoisuutta. Tarkastakaa hintalapun alta. Jos jotain on vikaa piiloteltu, niin vaihtakaa kokonaan pöytää. Ja hyvää ei saa halvalla, pätee myös kirpparimaailmaan.

Et sä voi ruveta niitä hintalappuja irrottelemaan. Johan saat kohta itse syytöksen huijaamisesta (jotkut ostajat vaihtavat hintalappuja halvemmiksi). Eikä tahroja tai reikiä läheskän aina näe nurjalta puolelta (esim. takin vuori estää). 

Vierailija
7/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppisostokset pitää tehdä sillä silmällä että talous kestää epäonnistumisen, mutta selvät vedätykset voi tietysti riitauttaa myyntipaikan kanssa ja vaatia purkua tai hyvitystä, ei se ole sen kummoisempi jos kerta virhe piilotettu siten ettei sitä pysty ostotilanteessa edes huolellisella tarkastelulla näkemään ilman että joutuisi rikkomaan myyntipakkauksen esimerkisi poistamaan sen hintalapun, eikä sen vuoksi myyjä vapaudu vastuusta, mutta tietysti sen voi käydä siinä tiskillä tarkastuttamassa niin että myyjä avittaa. 

Vierailija
8/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hintalaput voi olla niin, että peittävät jotain? Meillä hintalaput kiinnitetään tekstiilispistoolilla kaikkiin vaatteisiin tms tai langalla napinläpeen jne. Liimalappuja astioihin ym. 

Vierailija
9/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein banneja. Tosi hyvää suomea kirjoitat muutenkin. 

Eipä ne kirpputorit mitään anna, yrittäjät ennemminkin. Mutta miksi antaisivat, mistä ne edes tietäisivät jonkun myyvän huonolaatuista tavaraa? Ja sehän olisi yrittäjien omista tuloista pois. Kai näiden paikkojen nimi syystäkin on KIRPPUtori, sieltä voi saada mitä hyvänsä. Huonolaatuista tavaraa, kirppuja, luteita, täitä tai mitä hyvänsä, joku kai joskus tekee hyviäkin löytöjä. 

Vierailija
10/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos verkkokauppias (kauppa, liike, palveluja tarjoava yrittäjä) piilottaa tuotteen huonot puolet lapun alle tai ei kuvaa niitä. Osa kuvaa ne ja kertoo suoraan. Myös B laatuisia on usein A laatuisten joukossa samalla hinnalla! Ei ole aina eroteltu. Myös tuotteen nimi voi olla virheellinen, ellei tunne hyvin tuotetta.

Vierailija
11/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hintalaput voi olla niin, että peittävät jotain? Meillä hintalaput kiinnitetään tekstiilispistoolilla kaikkiin vaatteisiin tms tai langalla napinläpeen jne. Liimalappuja astioihin ym. 

Useimmissa paikoissa joissa itse olen käynyt on pelkkiä tarroja käytössä. 

Vierailija
12/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oikein banneja. Tosi hyvää suomea kirjoitat muutenkin. 

Eipä ne kirpputorit mitään anna, yrittäjät ennemminkin. Mutta miksi antaisivat, mistä ne edes tietäisivät jonkun myyvän huonolaatuista tavaraa? Ja sehän olisi yrittäjien omista tuloista pois. 

Haha. Ettet vaan itse ole näitä huijareita, kun närkästyit? 

En löytänyt häthätää sopivaa sanaa bannin tilalle . Esim. "porttikielto" ei ihan toiminut koska se tarjottaisi ettei saa tulla ostajaksikaan. 

Vierailija
13/20 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä huijareilla on epätavallisen alhainen moraali. 

Itse ostin kerran ison tarjoilukulhon, jossa erittäin näkyvä kolhu oli peitetty hintalapulla. Sattumalta sain tietää ko. loosipaikan vuokraajan. Oman lapseni luokkakaverin äiti! Ottaisinko puheeksi? 

Vierailija
14/20 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla kannattaa irrottaa tarra ja jättää ostamatta jos jotain on piilotettu 

Vierailija
15/20 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ostanut muutamaan otteeseen tuollaista tavaraa. Kerran ostin taaperon vaaleanpunaiset housut ja kotona tarran alta paljastui öljytahra, joka ei lähtenyt niin mihinkään. On piilotettu myös reikiä ja yhdestä jäljestä olin aika varma, että oli tupakalla tehty reikä lasten vaatteessa...

Kerran myös lasten työkalupakki, joka oli pakattu läpinäkyvään muovipussiin, oli aika kallis, niin kotona avatessa oli aika karua huomata, että päälle oli laitettu hyväkuntoisen näköisiä työkaluja 5kpl, loput 22kpl pohjalla olivat rikki, koiran kaluamia ja suoraan sanoen saastaisia, löytyi myös ötököitä pakin pohjalta.

Tuosta pakista onneksi sain kirpparilta rahat takaisin, mutta vaatteista en ole saanut, kun ei ole voinut tietää, onko itse rikottu vai myyjä tosiaan piilottanut. Näistä viisastuneena pyydän aina kassalla mahdollisuutta tarkistaa hintalappujen alta ja avata pakkaukset. Aina on sopinut ja muutaman olenkin jättänyt kirpparille, kun alta on paljastunut yllätyksiä. Jos ei joskus jostain syystä sopisi, tarkistaisin tuotteet siinä kassan vieressä maksun jälkeen, niin saa sitten heti pyytää rahoja takaisin, kun ei voi vedota siihen, että olisi itse rikkonut tavarat kotona.

Vierailija
16/20 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/20 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/20 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa paikoissa joissa itse olen käynyt on pelkkiä tarroja käytössä. 

Kieltääkö kirpputori sen että jättää tarralapun irrottamasta taustastaan ja teippaa hintalapun tavaraan tai nitoo siihen narun ja solmii narulla vaatteen napinläpeen tai vastaavaan?

Vierailija
19/20 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää, kun toisen mielestä reikäinen, haiseva ja rispaantunut vaate on täysin myyntikuntoinen, vain koska siinä sattuu lukemaan milloin mikäkin "hieno" merkki. 

Vierailija
20/20 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä vinkki että tarkistaa kassalla (poistaa hintalapun tai avaa muovipussit tms). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän