Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤SYYS04 Torstai¤

18.01.2007 |

Eikö meillä tosiaan ollut vielä pinoa tähän aikaan.

Öttis

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki eiliseen pinoomme:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9355233&p=1&tmode=1&smode…

Kamala päänsärky. Särkylääkkeetkään eivät auta, hartiat on niin pahasti jumissa.

Tulkaahan kaikki sanomaan tänään edes böö!

Veeti on aivan vakuuttunut että Venlalla on kakka (ei usko millään ettei ole). Yrittää riisua neidiltä vaatteita. Ja neiti vaan kikattaa ja kiljuu Veetille.

Olipas aamuisammalla taas kurja vesisade. Puistoon pitäis lapsukaisten kanssa kohta suunnata.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
2/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma meillä kuin teilläkin Öttis. Lenni sanoo aina kun vaippaa vaihdetaan että " vauvalla kakkaa" vaikkei olisikaan. Taitaa olla tuo kahden vuoden ikä, että kiinnostaa nuo kakkajutut.

Venni tyttö puolestaan on tällä hetkellä hyvin rauhallinen tapaus. Jaksaa yllättävän kauan ottaa Lennin suukkoja ja haleja vastaan ennenkuin säikähtää pahemmin. Meillä nukutaan aika hyvin yöt ja päivälläkin parin kolmen tunnin unia ulkona, kun ei ole iso veli pussaamassa koko ajan. Mutta osaa tuo Lenni sit hermostuessaan raapaista tai heittää lelulla tai mennä vauvan päälle makaamaan, joten vahdittava on koko ajan! Jään ainakin tän vuoden loppuun kotiin, äippäloma kun loppuu elokuussa ja sen jälkeenkin haluaisin vielä ainakin puoli vuotta olla kotosalla, katsotaan mitä tuo budjettipuoli näyttää..

Kurja sää. Puin aamulla kaikki kuravehkeet pojan päälle ja mentiin ulos mut ei sit oikein viitsinyt kuin kaupassa käydä ja tulla pois. Pihat niin liukkaat ettei pysy pystyssä ja sataa kaatamalla niin tultiin sisälle melkein heti. Muovailua ja muuta extra hommaa saa keksiä tällaisena päivänä. Huomenna saadaan varmaan kaveri kylään lapsineen niin ei haittaisi vaikka sataisikin.

Enkeli toivon kovasti että teillä helpottaisi ja molemmilla neideillä olisi hyvä olla.

Harmittaa kun ei ehdi tänne teidän joukkoon entiseen malliin, nyt laitoin Lennin katsomaan Lilliä nauhalta ja Venni nukkuu partsilla niin mamma saa juoda kahvin rauhassa ja edes pienen kirjoitushetken.

Mut nyt toivottelen paranemisia ja hyviä vointeja kaikille!

Reeli, Lenni 2v 3kk ja Venni 2kk (huomenna)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä kaikki tosiaan ovat? Huhuuuuuuu...!?

Meillä siivousta päivän ohjelmassa. Ikävää, mutta valitettavan välttämätöntä. Villakoiria ja pölyä kaikkialla. Imuria jo ulkoilutin, nyt pitäis alkaa sitten luutuamaan lattioita ja pyyhkimään pölyjä, kun pienet nukkuvat. Inhokkihommaa!

Palajan myöhemmin. Kaikki sillä välin ovat käyneet kirjoittamassa kuulumisia, eikä vain!?

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
4/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urakka tehty,sato vettä ni mitäpä sitä muutakaan..ja tarvetta oli!

Onpa jännä ku eihän Reeli nyt hirmu kaukana täältä asu ni ei tääl ole yhtää liukasta,ihan sulat maat ja tiet.

Nyt jopa aurinko pilkistää :-)

Eilen soittelin terkalle et ei taida kuuri purra.Äsken lääkäri soitti ja kirjotti vahvemman lääkkeen..Jospa nyt lähtis!

Tea:Ei ole röntgenöity mut lääkäri katto,onkose ultra? laitteella et nestettä on onteloissa ei pelkkää turvotusta.

Hellille jaksua viimisiin päiviin!

Ei jaksa muuta,pojan kanssa vaikeeta,valvottaa yölläkin...

Kun ehdin ja jaksan kyselen varmaan neuvoa postin puolella?

Menen sohvalle,typy sängyssä et jospa ehtisin jo tänää reseptin hakea..

jatu

Vierailija
5/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hiljasta pinossa tosiaan!

Mä EDELLEEN kotona.Äsken sain viestin työkaverilta, jolla la viikon päästä että ovat saaneet vauvan.Alkaa jo epätoivo iskeä, vaikka eihän tämä montaa päivää ole edes yli.

Poika vihdoin terveenä, mutta tilalla ihan hirveetä uhmaa ja kiukuttelua.Mikään ei ole hyvin, pyytää ruokaa,ei kuitenkaan syö vaan heittää lattialle..Sit kun jotain kieltää niin varmasti menee tekemään jotain muuta kiellettyä.Huh,huh.Pitkään yritän kestää, mutta jossain vaiheessa meinaa mennä yli.Lisäksi mieskin ärsyttää tavattomasti.Löysi netistä Pako-sarjan ja nyt pitää joka hemmetin ilta työpäivän jälkeen tuijottaa sitä ihan liian pitkään.Leikkii hetken pojan kanssa ja sit pitää päästä katsomaan taas.Ei siis pysty yhtään keskittymään mihinkään kunnolla.Todella ärsyttävää!!! Tulipa valitusta.

Voi Enkeli.Onneksi altistukset ovat nyt ohi.Tosi kurjaa että ne piti tehdä.Toivon todella että teidän elämä nyt helpottuu.

Yritin äsken nukkua päikkäreitä,mut ei edes uni tullut.Poika nukku viime yönä klo 23-06.20, joten omakin uni jäi lyhyeksi.Tuon unimäärän jälkeen ei ole ihmeellistä että ollut kiukkuaamu.Vietiin poika nukkumaan eilen ennen klo 21,mutta tosiaan nukahti vasta parin tunnin päästä.

Helli,kiukkupoika ja rv 40+3

Vierailija
6/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan poikki. Aamu oli kamala, Minin unet taas puolta tuntia, piereskelee ja Nea kultainen tyttöni jää niin vähälle huomiolle. Ikävä on yhteistä aikaa Nekun kanssa.. Onneks ihanat ystävät oli kylässä ja piti seuraa Nealle, kun hytkytin taas vaunuja. Lupasivat ens to tulla viemään Neaa ulos tai hoitamaan vauvaa ja olivat kaavailleet suunnitelman, et pääsen joku ilta heidän kanssa hengelliseen tilaisuuteen, missä keskitytään vaan rukoilemaan, eli saan vuodattaa kaiken tuskani ja olla vaan Suurimman Parantajan sylissä, ihanaa, odotan niin.. Tänään seinänaapuri, jota en tunne, soitti ovikelloa ja pyysi kylään! Ihana yllätys, hänelläkin vauva, huomenna mennään, jos huono ilma. Jos sää sallii, niin yläkerran ihana naapuri tulee auttamaan ulkoilussa siltä varalta, että Mini kirkuu vaan vaunuissa. Tuntuu siltä, et ympärillä kuitenkin ihmisiä, jotka välittää. Tiedän, että meistä pidetään huolta, vaikka välillä tuntuu et hajoan, kun on niin paha olla. Itkua on tullut pidäteltyä Nean takia, kun se hätääntyy ja nyt sitten päästin padot auki ja vollotin miehelle äsken puhelimessa.

Helli, voimia! Viimeset päivät on pitkiä, mut pian on odotus ohi! Voimia uhmiksen kanssa!

Reeli, ihanaa kun teillä arki sujuu!

S-postissa paljon ollut asiaa, yritän ehtiä vaik viikonloppuna kommentoimaan. Onneks huomenna jo perjantai ja viikonloppu tulee.

Kertokaapa, et miten saan Minin opetettua tuttia syömään??????? Auttais niiiiiin paljon! No nyt se taas heräs..moi..

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
7/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöösä nukkui viime yön hyvin. Pottu taitaa olla jees¿ :`)

Työ ja koti yhdistelmään on pitänyt kommentoida: Itse olen vasta ihan alkumetreillä tätä työtaivalta, ja varsinkin tällainen työajaton meininki on ihan uutta. Siinä piilee omat upeat plussansa, mutta on noita karikkojakin moisessa. Iltaisin olen aika hyvin pystynyt pitämään vielä työt minimissä kotona ollessa. Joskus kotona iltaisin joudun hitusen tekstiviesti- ja sähköpostiliikennettä hoitelemaan, kun osa vapaaehtoisista on päivisin saavuttamattomissa, mutta vähäistä tuo on ollut ainakin vielä. Lisäksi päässä pyörii vapaalla välillä hartaussuunnitelmat ja muut sulattelua ja ideoita vaativat tapaukset. Koitan pyrkiä siihen, että pidän kiinni oikeuksistani ja laitan etusijalle perheen. Viime päivinä onkin eteen tullut ensimmäiset haasteet. Seurakunnassa näitä tapahtumia ym. on joka työalalla paljon ja työtekijöitäkin tarvittaisiin yli rajojen, mutta kaikkeen kivaan ei millään voi ottaa osaa. Pakko on pitää kiinni siitä, ettei oma työala, jaksaminen ja perhe kärsi. Muuten huomaa pian olevansa joka paikassa muualla, muttei hoitamassa oman työalan tehtäviä tai sitten vapaapäiviä ei saa sullottua mihinkään väliin ja perhe kärsii. Jouston mahdollisuus on tosin aina puolin ja toisin ja hätätilanteet on asia erikseen. Harmillista vain näin uutena työntekijänä (sijaisena) heti vetää rajoja, mutta kait se heti on linja vedettävä myöhemmin se voi olla vielä vaikeampaa.

Hilu: Tsempitys hoitotie alkuun sekä äidille että tyttärelle.

Enkelille paljon haleja, voimia ja jaksua! Kädet on ristissä, että helpottaisi teillä. Ihania naapureita ja ystäviä teillä. Kiva nähdä ensi viikolla.

Helllille paljon supistuksia ja jaksua. Nuo yli la:n menevät päivät on tosi pitkiä. Vieläkin muistan sen viime päivien odotuksen Nöösän raskausajalta, kun la oli ohitettu. Ja kyllä harmitti, kun lokakuussa la:n omaavat synnyttivät jo täyttä häkää. Rutistus ja voimia eloon perheen miesväen kanssa.

Reeli: Kaunis nimi teidän tytöllä. Kovin oli suloinen päivänsankari.

Son moro. Smuik!

-Mimmuli

Vierailija
8/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin vierailulla siis serkun luona, jolla oli vauveli ihan näpyissään muttei silti ollenkaan kipeän oloinen. Saas nähdä saatiinko tartunta. Sain ainakin vähän liikuntaa samalla kun 30min suuntaansa kesti matka kävellä vaikka lujaa meninkin.

Enkelillä kuulostaa olevan tosiaan ihania ihmisiä ympärillä. Tosi kiva, että naapureista on löytynyt arjessa auttajia.

Tänne on tainnut nyt sitten tulla talvi. Lunta on ihan kivasti jo ja pakkasta pitelee. Ihanaa. Pitäs päästä hiihtämään. Ehtisköhän tuota viikonloppuna. On tosin luvannut kovia pakkasiakin.

Eilen kerhossa askarreltiin (lue: äiti askarteli) lumiukko Onnin kanssa. Ohjaaja sanoi, että taidatte askarrella kotonakin kun ONnilta noin hyvin onnistuu. No tietysti se oli vaan kohteliaisuus, eihän ONni paljon mitään tehnyt. Tuli vaan itselle sellainen olo kun sanoin, ettei tosiaan ikinä olla askarreltu, että pitäsköhän... Oon ihan surkea keksimään mitään sisätekemisiä. Reelikös se muovailusta kertoi. Pitäs varmaan aktivoitua tuollakin saralla. Vaikka tiedän kyllä, ettei tarvi yrittää olla sellainen vanhempi, jota ei oikesti ole;)

Naapureilta tulee tukea tähän meidän koiranomistaja-naapurin kanssa käymäämme sananvaihtoon. Asialle on luvattu tehdä jotain. Jes!

Jää väkisin tuijotus päälle, väsyttää melkoisesti. Onni heräs 2 aikaan yöllä ja pyysin miestä meneen katsoon. Onni sitten huusi isälleen että " älä sinä tuu, mee sinä pois" . Kun mä menin, se nukahti heti. Mutta itsepä en saanut unta. Olin just ehkä nukahtamassa kun Onni vähän kiljaisi ja taas jatkoin unen hakua. Kello oli yli 3 kun viimeisen kerran katsoin kelloa. Ja taas puoli 7 Onni huuteli, onneksi nukkui 8 asti. Nyt hyydyttää kyllä mutta eiköhän tässä pärjäillä:)

T-P

Vierailija
9/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en edes muista milloin viimeksi oon kirjoittanut!

viikko on mennyt ihan sumussa!

eli sunnuntaina tuli kirpulle kuume,ma ja ti oli ok,eilen taas kuume

noh tänään oltiin lääkäris ab kuuri ja huomenn kontrolli vielä

tänään otettiin pikaserppi,siinä ei ollut mitää.

hilman kans oltiin eilen lääkäris korvatulehdus,vasen putki tulos ulos.

oli toooosi kipee itki vaan ja sylissä.

nyt on jo tosi ok!kattoo sohvalla heinähattua ja vilttitossua.

enkeli siis kirpullehan olllaan yritetty syöttää miljoona erilaista tuttia

ja tadam viikko sitten rupes syömää!tsemppiä!!

helllille jaksuja kohta se on ohi :)

nyt ruuanlaitooo

moi

ramika ja pirkot

Vierailija
10/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellille jaksua! Voin kuvitella miltä tuntuu, kun toinen " ehtii ensin" :)

Enkelille myös toivon parempaa huomista! Voi, kun Minin elo jo helpottais.

Minäkin olen surkea askartelija ja muovailija. Muovailuvahaa ei edes omisteta. Olen sitä monesti mietinyt, mutta kauppaan on jäänyt.

Meillä palapelit on tosi in pienelle, mutta pitää koko ajan istua vieressä. Tosi nopeasti on oppinut. Parhaiten kyllä onnistuu sellaiset monimuotoiset palat, eli ei ne perinteiset. Taitavasti kokoaa jopa 20 palan palapelejä, vaikka kuukausi sitten tökki vielä 9 palaakin.

Meidän pieni on muuten tarhassa ISO. On nimittäin Iso-XX. Rymässä on samanniminen puoli vuotta nuorempi joka on Pikku-XX. Hassua:)

Tänään on mulla syksyn kurssin päättäjäiset. Kahvittelua ja pientä suolaista tiedossa. 1,5h kun vielä jaksais puskea töitä.

T: Ynis

Vierailija
11/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOtenkin kun nyt oon virkistyny on hassu olo olla kotona kun poika hoidossa. No, ens viikolla enää onkin 2 päivää, sit jää kotiin.

Ihan pihalla oon, kun tietokone ollut huollossa, näppis vaihdettu vihdoinkin, jee!!!

Oma napa pikana: eilen ä-poli,vauva 2400g, syntymäpainoarvio jos täysiaikaiseksi menee 3300-3500g. Ei ole laskeutunut,heh, paikat tiukasti kiinni. Että silleen, nyt voi hyvin mielin hommailla jotain kotosallakin. Vanha gynekologisetä tokas kun sanoin et oon huolissaan ollut kun supistaa herkästi et hänen mukaan voi jo kohta tulla jos on tullakseen...?? joo, mun mukaan vois kyllä kolmekiloseksi kuitenkin kasvaa ja odotttaa et saan vaatteet pestyä ja silitettyä.

Helli, voimia viimeisiin päiviin ja käyhän raportoimassa jotta tiedämme missä mennään.

Enkelille edelleen voimia kovasti!!

Nyt täytyy mennä keittiöön keittään makaroonia, kun mies ja poika tulee, etteivät yllätä mua täältä!!!!

Lastenhuoneen katto maalattiin viikonloppuna ja mä ostin uuden pesukoneen, jee tulee ens viikolla, sit pesen sillä vauvanvaatteet.

Missä Kukkuu, onko näkyny?

tiivii 35+0

Vierailija
12/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää päivällä sain neidin nukkumaan ja keitin kahvit ja Greyn anatomiaa tuijottelin.Just aattelin kahvikupin hakee ni tarhasta soittivat et pojalla on ripuli..Eipä siinä muuta ku typykkä hereille,ehti nukkua vaa ½tuntii,ja matkaan.Nyt on pojalla melkein39 kuumetta.

Ynikelle kivaa iltaa!

Enkelille toivon ja rukoilen helpotusta elämään!

Syömään ja sit apteekkiin

jatu

Vierailija
13/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää raskis sai muun kivan lisäksi flunssan, joten aika tahmeaa tää meitin elo.

Hellu raasu on tosi reipas, onneksi ei ole hänellä tätä räkätautia... ainakaan vielä. Tylsä äiti kylläkin on, siihen ei taida mikään lääkekään auttaa.

Jaksua kaikille ja parannusta sairastupiin!

Lyhyestä piipitys kaunis,

m + hellunen + lisko

Vierailija
14/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helli: koitapa vielä jaksaa, muistan miten lasketun ajan jälkeen sitä odotti, että joko tänään. EI. No, joko tänään... Jotenkin olisi ollut niin valmis ja olo oli kypsähtänyt ja välilä vähän huolestunutkin.

Reeli: Voi miten suloinen nyytti ristiäiskuvassa! Hienot nimetkin sai tyttönen.

Mimmuli: Pottu-uutiset kuulostavat lupaavilta! Peukut ristissä ja pystyssä. Soisin teidänkin arjen helpottavan.

Voi pieniä ja isoja tautilaisia :-( Liityn jälleen joukkoon, ikävä kyllä. Taas ab-kuuri. Tällä kertaa bakteeri hypännyt kurkkuun. Saattaapi olla entistä pöpöä tai sitten vastustuskyky on nykyisellään niin heikko, jotta pyydystän kaikki vastaantulevat ja vähän kauempaakin kiertävät taudit. Mälsää. Toivon, että terveyttä piisaa pian kaikille joukossamme. Jokos Jatu aloitit uudet tabut?

Mies tarvii apua... Typy sentään leikkii rauhassa legoilla.

Keilin

Vierailija
15/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Keilin :-( Paranemista ja pöpön karkotusta taas!

Juu,uudet tabut napattu nassuun,joskos tauti lähtis?!Mustaki tuntuu et vastustuskykyä ei ole enää ollenkaa!

Nöösälle pottua peukutan!

jatu

Vierailija
16/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä ei ole vapaata aikaa :(

Nytkin Poitsu tuolla edelleen hereillä, taas joku ihme kausi. Alkoi sunnuntaina, siitä asti illat on tökkiny...

Lila: Hienoa miten se hoito-juttu järjestyi! Aika ideaali tapa :)

Mimmuli: Peukkuja täältäkin potulle!

Tautiset: ****~~~~~ = paranemissäteitä

Enkeli: Jaksuja ja voimia ja pikaisia helpotussäteitä ~~~~~ *hali*

Jos mulla välillä kolmatta mieli tekee ni tuo Kela on mulla aika hyvä ehkäisykonsti :( Saisivat muuttaa systeeminsä!

Omaa ( . ) : Poitsun eskarihakemusta tuossa tänään täyttelin. Eilen kuulin että alueen eskari-tilanne saattaa olla niin surkea ettei edes tän koulualueen alueelle lapset pääse eskariin!!! Mihinhän ne sit ens vuonna kuvittelee ne kaikki ekaluokkalaiset laittavansa??????? ARGH!!

Syksyn työkuvioita koittanu mietiskellä, että mitä sitä oikein edes tahtois tehdä. Siis millasia vuoroja. Kai sekasikiö vuorot olis vaihtelevia mut oisko se lapsille paras??? Niitä ne varmaan kuitenki on...

Kyssäri teille joilla lapsi yksityisessä hoidossa: Onko se niin että Kela maksaa saman yksityisen hoidon tuen hoitajalle on lapsi sit yhden tai viis kokopäivää viikossa hoidossa? Tälläsen käsityksen olen saanut...

Sain Sassalle ens talveksi haalarin :) Hobby Hallin Reimatec-rumpukuivattava :) Ihana vaaleanruskea-vaaleanpunainen 98cm. Ja sain edullisesti :)

Tuosta Poitsun kukkumisesta. Laskettiin astma-lääkitys viikko sit puoleen, normaaliin tuplauksesta, ja tuo kukkuminen alkoi sunnuntaina. Mun haju sanoo et syy vois olla siinä. Äh, en tiiä. Ku en ole pitkään aikaan kirjannu ylös millon laskettu ja millon kukkunu tai hyvin nukkunu... Tekis mieli kokeilla tuplata ja kattoo loppuuko kukkuminen...... Toisaalta olis hyvä jos tuolla annoksella pärjäis...

Kai se tarttee mennä unilauluja laulaan, pääsis itekin nukkuun. Mulla on itelläki hassu vaihe, iltasin ei nukuta pätkääkään mut aamulla jatkaisin unia vaik kuin...

Hyvikset vaan kaikille (Ramikan sanoin Ü)

Kerppu