Fertinovasta kokemuksia?+esittäytyminen
Torstainen tervehdys kaikille =)
Millaisia kokemuksia teillä on Fertinovasta, olisi kiva kuulla. Meillä siellä maaliskuussa ensimmäinen käyntikerta, sitä ennen mies käy antamassa spermanäytteen, jotta saadaan jotain tuloksia ennen käyntiä.
Olemme miehen kanssa olleet ilman ehkäisyä tammikuu/06 alkaen (itselläni on 02 syntynyt poika).
Olemme yli 30vuotiaita ja meillä kummallakin on taustalla ed. ihmissuhteista lapsettomuustutkimuksia. (miehen exällä nykyisin 2lasta)
Päätimme lähteä tutkimuksiin ja ottamaan selvää millaisista hoidoista meille olisi mahdollisesti apua. Mies pitää todennäköisenä, että vikaa on enemmän hänessä (aiempi parisuhde hänellä lapseton ja spermaanalyysi silloin jotenkin näin " hieman normaalia vähemmän, takertuvat toisiinsa, uivat ympyrää, kuolevat nopesti, normaaleja suht vähän ja epänormaaleja enemmän" tämä siis selitettynä niin kuin mies muistaa).
Oma taustani menee niin, että minulla todettiin endometrioosia ennen pojan odotusta (endo poltettiin pois tulin raskaaksi siitä 3kk kuluttua ->meni kesken 3kk alussa -> tulin raskaaksi 2kk kuluttua ja poika syntyi vko40+2) alkuraskaus oli vaikea ja oli mennä kesken useita kertoja, olin paljon sairaalassa, viikon 27 jälkeen tilanne rauhoittui yllättäen ja poika köllötteli masussa loppuun asti =)
Tiedettiin miehen kanssa kyllä, että ei meille välttämättä luomu vauvaa näillä meidän taustoilla tule, mutta päätettiin ottaa ihan rennosti vuoden ajan... no vuosi meni ja nyt on aika tutkia.
Maaliskuussa olen vasta viisaampi, että minkälaiset mahdollisuudet meillä on saada lapsi/lapsia.
Ajattelin kuitenkin, että olisi kiva jutella ihmisten kanssa joilla myös lapsettomuus koskettaa elämää... ystävä piirissäni kaikki ovat saaneet lapsia lähes sormia napsauttamalla... en oikein viitsi surkutella omaa tilaani heille. Tiedän että olen onnekas, kun on sentään yksi lapsi, mutta se kommentti ei ole kovin lohdullinen kun haluaisi vauvan...
Niin ja kun kuukautisia menin kesällä pillereillä siirtämän lomareissun takia niin nyt sitten ennen niin säännöllinen kiertoni meni täysin sekaisin. Oli ennen 26-28 ja sitten 25, 30, 15 ja nyt 36 eikä kuukautisia näy vieläkään, olen tehnyt 2raskaustestiä ja kummatkin negaa, joten jotain muuta on vinossa, minulla ei ole kokemusta näin pitkästä kierrosta =(
lääkäri sanoi, että verikoe pitäisi ottaa kierron 22-23 päivä jotta nähdään irtoaako munasolu... niin että kuukautisia tässä sitten odottelen, että pääsisi päiviä laskemaan...
No johan tuli pitkä sepustus alkajaisiksi...
Aurinkoisia tammikuun sade -ja pakkaspäiviä ;) toivottelee palsta tulokas Daxia =))